وقتی ادوبی از چگونه فتوشاپ کردن تصاویر فضایی می‌گوید

عکس‌های شگفت‌انگیز از فضا که ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی منتشر می‌کنند، مثل عکس‌های مجلات و تبلیغات بیلبوردی، محصول پروسه‌های سنگین فتوشاپ هستند و این مطلب بر کسی پوشیده نیست.

0

حالا ادوبی در مطلبی در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد که در طول پروسه‌های بعد از ثبت عکس، دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد. در ابتدا بهتر است بدانید کسی که تغییرات را در عکس‌ها به وجود می‌آورد نه یک طراح گرافیک معمولی، بلکه یک فضانورد است. علت این امر آن است که وی باید بتواند اطلاعات خام را درک کرده و قسمت‌هایی از عکس که باید حذف شوند، مثل عناصر اضافی در سیاره‌های سیال و سحابی‌های ابری را در میان سایر اجرام آسمانی تشخیص بدهد.

یکی از این فضانوردان Robert Hurt از دانشگاه خصوصی تحقیقی Caltech است. وی توضیح می‌دهد که کار خود را با اطلاعات سیاه‌وسفید از قسمت‌های مختلف طیف مادون‌قرمز آغاز می‌کند. کنتراست تصویر را بالا می‌برد تا ویژگی‌های جالب‌توجه آن را واضح کند و هر عنصری که نباید در عکس باشد کمتر دیده شود.

سپس، رنگ‌های مادون‌قرمز که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند را به رنگ‌هایی که بتوانیم ببینیم تبدیل می‌کند. وی همچنین لایه‌هایی از عکس‌ها و اطلاعاتی که از تلسکوپ‌های مختلف (مثل هابل و اسپیتزر) به دست آمده‌اند را باهم ترکیب می‌کند تا به تصویر پررنگ‌تر و دقیق‌تری برسد. برای مثال، می‌توانید کار وی بر سحابی شکارچی را در تصاویر زیر ببینید:

OrionM42_WISE

تصویر پانارومای کهکشان زن برزنجیر یا آندرومدا که در بالای این خبر قرار گرفته و عکس‌های زیادی از مریخ که توسط مریخ نورد کنجکاوی گرفته شده‌اند نیز از پروسه مشابهی عبور کرده‌اند. دوربین‌های این مریخ‌نورد به‌گونه‌ای تنظیم‌شده‌اند که تنها توانایی ثبت تصاویر مناظر را دارند و از آسمان مریخ عکس نمی‌گیرند. کسی مثل Robert Hurt، گوشه‌های دندانه‌دار عکسی که مریخ‌نورد به زمین می‌فرستد را مرتب کرده و آسمان قرمزی که ما معمولاً آن را مربوط به سیاره قرمز مریخ میدانیم، به آن اضافه می‌کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.