16 نکته در خصوص قابلیت لمس سه‌بعدی که کاربران آیفون‌های جدید باید بدانند

قابلیت 3D Touch را می‌توان مهمترین تحول ایجاد شده در رابط کاربری گوشی‌های هوشمند از زمان عرضه قابلیت مالتی تاچ توسط اپل در سال 2007 دانست.

0

نسخه معادل قابلیت فورس تاچ در رابط کاربری آیفون‌های جدید اپل 3D Touch نام گرفته و یکی از نکات بارز آیفون 6S و 6S Plus در مقایسه با نسخه‌های پیشین به شمار می‌آید. از همین رو در ادامه قصد داریم ایده‌هایی برای استفاده بهتر از این قابلیت در قسمت‌های مختلف گوشی‌های جدید اپل را باهم مرور کنیم.

سلفی

به‌منظور دسترسی سریع به این قابلیت با استفاده از لمس سه‌بعدی کافی است انگشت خود را بر روی آیکون دوربین بر روی هوم اسکرین فشرده و از منوی دسترسی و اجرای سریع باز شده، گزینه Take Selfie را انتخاب کنید.iphone-6s-plus-record video

مالتی تسکینگ

در هنگام کشیدن انگشت بر روی صفحه‌نمایش (از سمت چپ) کافی است کمی فشار را چاشنی کار کنید تا وارد نمایش مالتی تسکینگ سیستم‌عامل iOS 9 شوید.

ایمیل

برنامه ایمیل یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان به‌خوبی با قابلیت‌ها و کارایی‌های 3D Touch آشنا شد. کافی است در لیست نامه‌ها یک پیغام را فشار دهید تا نیم‌نگاهی به محتویات آن داشته باشید. با کشیدن دست به سمت بالا نیز لیستی از گزینه‌های در دسترس را مشاهده خواهید کرد و نهایتا با فشار بیشتر می‌توانید پیام را بازکنید.iphone6s-app-shortcut

عکس‌ها

به‌طور مشابه با قابلیت ایمیل، با فشار یک عکس می‌توانید نیم‌نگاهی به آن داشته باشید. با کشیدن انگشت به سمت بالا نیز می‌توانید آن را به اشتراک گذاشته و یا کپی کنید. با فشار بیشتر نیز می‌توانید عکس را به‌صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

قفل

در صورتی که از قابلیت Live Photo برای قفل صفحه‌نمایش خود بهره می‌برید، کافی است یک فشار محکم بر روی صفحه وارد کرده تا آن عکس را فعال کنید و دیگر هیچ نیازی هم به بازکردن قفل گوشی نخواهد بود.

پیام‌ها

با فشردن یک نام در قسمت پیام‌ها می‌توانید انتخابی برای ایجاد یک ایمیل جدید داشته باشید، تماس صوتی یا تصویری ایجاد کنید و نهایتا پیام را ارسال کنید.

ویدئو

در صورت دریافت یک ویدئو در قسمت پیام‌ها می‌توانید با فشاردادن نمایه بندانگشتی تصویر، پیش‌نمایشی از آن داشته باشید. با فشردن بیشتر نیز ویدئو اجرا خواهد شد.

اجرای سریع

این مورد نیاز به تجربه خود کاربر در محیط‌ها و برنامه‌های مختلف دارد. کافی است هر آیتم موجود را بفشارید و معمولا منویی به‌منظور اجرای سریع فرمان‌ها در مقابل شما قرارخواهد گرفت. این گزینه همیشه موجود نبوده اما به‌سرعت در حال اضافه شدن به برنامه‌های مختلف است.

لینک‌ها

تقریبا در هر جایی می‌توانید پیش‌نمایشی از لینک‌ها را شاهد باشید. با فشار زیاد بر روی لینک یک پیش‌نمایش بازشونده از سایت در مقابل شما قرار می‌گیرد تا بتوانید پیش از اجرای آن در مرورگر، سریعا آن را کنترل کنید.

پیش‌نمایش اطلاعات

تقریبا همه مثال‌های یادشده از قابلیت پیش‌نمایش اطلاعات بهره می‌برند. روش‌های دیگر برای استفاده از این قابلیت عبارتند از: فشردن میخ موجود در برنامه نقشه به‌منظور دسترسی به پیش‌نمایش اطلاعات مرتبط با یک مکان، یا فشردن آهنگ به‌منظور پخش پیش‌نمایش آهنگ در لیست اجرای برنامه موسیقی یا پیش‌نمایش یک مقصد مکانی در برنامه مپس با فشردن یک آدرس.iphone6s instagram

طراحی

یک یادداشت جدید در برنامه Notes باز کرده و مداد، خودکار و یا ابزاری مشابه را انتخاب کنید. یک رنگ را انتخاب کره و انگشت خود را بر روی صفحه فشار دهید تا بتوانید فرایند طراحی را آغاز کنید. با فشردن بیشتر می‌توانید خطوط را تیره‌تر و پررنگ‌تر کنید.

بزرگ‌نمایی

با رفتن به قسمت تنظیمات، مراجعه به منوی General، انتخاب گزینه Accessibility و نهایتا لمس گزینه Zoom، این گزینه و همچنین نمایش کنترلر را فعال کنید. حالا هنگامی که کنترلر بزرگ‌نمایی موجود بر روی صفحه‌ را لمس کنید کلیه محتویات صفحه بزرگ‌نمایی شده و با برداشتن انگشت مجددا کوچک خواهندشد.

ترک‌پد

صفحه‌کلید را فشار دهید تا رنگ آن خاکستری شود. حالا می‌توانید با جابجایی انگشت، نشان‌گر را جابجا کنید. به‌منظور انتخاب یک کلمه نیز کافی است از فشار بیشتری استفاده کرده تا کلمه مورد نظر شما انتخاب شود و یا با دوبار لمس کل جمله را انتخاب کنید. به‌منظور انتخاب پاراگراف نیز نیاز به لمس سه‌باره خواهید داشت.

حذف و جابجایی برنامه‌ها

ممکن است در گام اول به‌منظور حذف و یا جابجایی برنامه‌ها، هنگامی که انگشت خود را بر روی آیکون یک برنامه قرار می‌دهید، قابلیت لمس سه‌بعدی به‌طور خودکار فعال شود. به‌منظور جلوگیری از این امر کافی است بدون وارد کردن فشار، تنها به لمس برنامه اقدام کنید و چندین ثانیه منتظر بمانید تا بتوانید به حذف یا جابجایی برنامه‌ مورد نظر اقدام کنید.

حساسیت

با رفتن به قسمت تنظیمات، انتخاب گزینه General، لمس گزینه Accessibility می‌توانید گزینه 3D Touch را مشاهده کنید. در این قسمت می‌توانید حساسیت لمس سه‌بعدی را از میان سه‌حالت موجود تنظیم کنید.iphone-6s-3d-touch

Shazam

کاربران Shazam می‌توانند با فشردن آیکون برنامه و صبر کردن تا زمانی که منوی اجرای سریع مشاهده شود اقدام به شناسایی موسیقی کنند.

computerworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.