ناسا تائید کرد: آب مایع بر روی کره مریخ جریان دارد

بر اساس یافته‌های جدید که در مجله Nature نیز به چاپ رسیده، در فصل‌های گرم سال، آب مایع بر روی سطح مریخ وجود دارد. این اطلاعات از گردشگر ویژه ناسا با نام MRO بدست آمده که به مطالعه این سیاره از طریق چرخش به‌دور آن می‌پردازد.

1

این سفینه فضایی به تحلیل فعالیت‌های شیمیایی رگه‌های تاریک و عجیبی که به کرات بر روی سطح مریخ ظاهر و ناپدید شده پرداخته تا نهایتا تایید شود که این رگه‌ها همان آب شور جاری شده بر روی سطح مریخ هستند. ناسا از این یافته‌ها به عنوان پاسخی برای راز بزرگ مریخ یادکرده است. این در حالی است که محققان از مدت‌ها پیش می‌دانستند که آب، در قالب یخ در مریخ وجود دارد اما هیچ‌گاه وجود آب به شکل مایع در مریخ تایید نشده بود.Perspective MARS

آژانس فضایی حالا تاکید کرده که بالاخره جواب سوال‌های مورد نظر را بدست آورده است. لازم به ذکر است که این رگه‌ها برای اولین بار در سال 2010 توسط MRO مشاهده شدند. براساس شواهد بدست آمده این رگه‌ها در طول فصل‌های گرم‌تر، ضخیم‌تر و طولانی‌تر شده و در فصول سرد نیز کم‌رنگ و ناپدید می‌شوند.Perspective MARS_2

وجود آب مایع بر روی کره زمین ارتباط مستقیمی با وجود حیات دارد و به همین دلیل احتمال وجود زندگی در سیاره قرمز نیز با این یافته قوت گرفته است.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. عبدالله می‌گوید

    سبحان الله