آنچه می‌توان از رویداد ویژه معرفی نکسوس‌های جدید گوگل انتظار داشت

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اعلام کردیم، گوگل قصد دارد در تاریخ هفتم  مهرماه گرده همایی جدیدی را به منظور رونمایی از محصولات جدید خود برپا کنید، در همین رابطه با ما در ادامه در فارنت همراه باشید تا آنچه می‌توان از این رویداد ویژه انتظار داشت را بررسی نماییم.

0

هواداران سرویس‌ها و محصولات گوگل مطلع هستند که این شرکت طبق یک روال چندین ساله، در مهر ماه از نسل جدید محصولات سری نکسوس خود رونمایی می‌کند؛ این اتفاق بدون شک مصادف خواهد شد با معرفی نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید مارشملو که بر روی دستگاه‌های مذکور به صورت پیش‌فرض فعال است.

در همین رابطه و به لطف اطلاعاتی که طی چند ماه اخیر توسط منابع نزدیک به گوگل منتشر گردیده، انتظار می‌رود این شرکت طی روند برگزاری همایش هفتم مهرماه خود علاوه بر دو گوشی جدید تحت سری نکسوس قدرت گرفته از اندروید 6 مارشملو، از نسخه جدید کروم کست نیز پرده بردارد.

نکسوس 5 (2015) / نکسوس 5X

nexus2cee_wm_5x-2-668x500

سال 2015 یک سال ویژه برای سری نکسوس خواهد بود تا جایی که گوگل قصد دارد روند نام‌گذاری این دستگاه‌ها را تغییری دهد. بر این اساس انتظار می‌رود نکسوس ساخت ال‌جی که تا پیش ‌از این نکسوس 5 نامیده می‌شد، با نام Nexus 5X راهی بازار شود. نکسوس ساخت ال‌جی که به نظر می‌رسد نسخه کوچک‌تر نکسوس 2015 باشد، از صفحه‌نمایشی 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره برده که چگالی تصویر 423 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد؛ البته در برخی خبرها نیز از به کار گیری پنلی با رزولوشن QHD با تراکم پیکسلی 565 پیکسل در هر اینچ صحبت شده است.

قلب محصول مشترک جدید گوگل و ال‌جی را قرار است تراشه شش هسته‌ای اسنپ‌دراگون 808 ساخت کوالکام به تپش درآورد که البته جایگزینی آن با پرچم‌دار تازه ورود اسنپ‌دراگون 820 در کنار 3 گیگابایت حافظه رم نیز دوراز انتظار نخواهد بود.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری احتمالی نکسوس 5X می‌توان به دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی مجهز به فوکوس خودکار لیزری، 32 یا 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی _سی، سنسور تشخیص اثر انگشت و  باتری  2,700 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

نکسوس 6 (2015) / نکسوس 6P

nexus 6P

سال 2015 به احتمال زیاد اولین سالی خواهد بود که گوگل وظیفه ساخت سری جدید نکسوس را به یک شرکت چینی محول می‌کند. در همین رابطه گزارش‌های دریافتی حاکی از آن‌اند که هواوی خط تولید نکسوس 6P را به قدر کافی تجهیز کرده و ما می‌توانیم انتظار معرفی این محصولات را در هفتم مهر ماه داشته باشیم.

نسخه بزرگ‌تر گوشی نکسوس 2015 از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل استفاده کرده که دارای چگالی تصویر 515 پیکسل در هر اینچ بوده و همچون اکثر گوشی‌های رده‌بالای  این شرکت چینی به سنسور اثر انگشت در قاب پشتی تجهیز گردیده است.

هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات دوربین این محصول منتشر نگردیده، با این حال انتظار می‌رود  نکسوس 6Pبه سنسور دوربینی عریض که ثبت تصاویری شفاف‌تر با میدان دید بازتر کمک کند مجهز شود.

نکسوس 6P در قاب جلویی میزبان بلندگوهای استریو بوده و قلب آن را قرار است پردازنده اسنپ‌دراگون 810 یا 820 در کنار سه گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد که تمامی این قطعات در بدنه‌ای فلزی به ضخامت 6.6 میلی‌متر جای گرفته است.

اندروید 6 (مارشملو)

Android-6-Muffin

همان‌طور که گفته شد، طبق منوال همه ساله انتظار می‌رود محصولات سری جدید نکسوس برای نشان دادن پتانسیل بالای نسخه جدید پلتفرم اندروید 6، به این نسخه به صورت پیش‌فرض مجهز شوند. البته اگر به خاطر داشته باشید مانتین ویوها مرداد ماه از نسخه پیش‌نمایش اندروید 6 رونمایی کرده بودند، با این حال انتظار می‌رود در مراسم پیش رو قابلیت بیشتری از این پلتفرم که شرکت سازنده برای چشیدن طعم جدید آن از همگان دعوت به عمل آورده نمایش داده شود.

اما با عرضه اندروید 6 می‌توانید از اثر انگشت خود برای ورود به حساب‌های کاربری مختلف مانند پلی استور استفاده کنید و خریدهای خود را در این فروشگاه به راحتی و به سرعت هر چه تمام تر با اثر انگشت خود تائید نمایید. البته در این نسخه همچنین به صورت پیش‌فرض از شیوه پرداخت اندروید پی در کنار درگاه یو‌اس‌بی _سی برای شارژ سریع پشتیبانی به عمل آمده است.

اصلی‌ترین قابلیت اندروید مارشملو، مدیریت دسترسی اپلیکیشن ها و میزان رم استفاده توسط هریک از آن‌ها می‌باشد که بدون شک بر حفظ حریم خصوصی کاربران تأثیر مثبت خواهد نهاد. در این نسخه کماکان از طراحی تخت متریال پیروی شده، با این حال رابط کاربری تغییرات جزئی و کاربردی‌تر بیشتری به خود دید به طوری که اکنون می‌توان کنترل بیشتری بر روی ولوم صدا داشت. در کنار این موضوع می‌توان در هر پروفایل میزان شدت صدای نواختن زنگ هشدار را نیز تعیین کرد.

در اندروید مارشملو، کنترل کاملی بر روی اعلانیه های منتشر شده از سوی هر اپلیکیشن خواهید داشت که در کنار نظارت کامل بر روی استفاده سخت‌افزاری در هر یک از آن‌ها تعبیه شده. به طور مثال، اکنون می‌توان دسترسی اپلیکیشن فیس‌بوک به موقعیت جغرافیایی کاربر را پس از راه اندازی اولیه مسدود کرد. مسئله طول عمر باطری و میزان مصرف انرژی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دارندگان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. در اندروید 6 مصرف باطری نسبت به اندروید آب‌نبات‌چوبی بهینه‌تر خواهد بود که البته روان‌تر اجرا شدن دسترسی به قابلیت “Google Now” را به همراه دارد.

کروم کست 2

chromecast

هرچند هنوز مشخص نشده که نام قطعی این محصول چه چیزی تعیین شده، با این حال تقریباً مطمئن هستیم که در مراسم فردا از نسل جدید کروم کست رونمایی خواهد شد. کروم کست جدید دارای وای‌فا بهینه شده‌ای است و امکانات جدیدی در آن لحاظ شده که این دانگل را قادر می‌سازد تا تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت فول‌اچ‌دی به صورت آنلاین از سرویس‌هایی نظیر نت‌فلیکس، گوگل‌پلی، یوتیوب یا دستگاه اندرویدی همچون کروم‌بوک دریافت کرده و بر روی تلویزیون پخش کند.

این دانگل احتمالاً از قابلیتی به نام Fast Play بهره خواهد کرد که به وسیله آن می‌تواند آخرین فید شبکه‌های اجتماعی همچون تویتر را در پس زمینه یا به عنوان قفل صفحه‌نمایش نشان دهد. امکان جدید دیگری نیز در این محصول با نام Chromecast Audio به چشم می‌خورد که بر اساس مستندات منتشر شده، آن را قادر می‌سازد تا از طریق کابل AUX و یا جک 3.5 میلی‌متری صدا به اسپیکر برای پخش استریو از سرویس‌هایی همچون Spotify متصل کند. در نهایت انتظار می‌رود پلتفرم پیش‌فرض این قطعه یک به‌روزرسانی جدید با قابلیت‌هایی جدیدتری به نام “What’s On” و “Discover Apps” را دریافت کند.

pocket-lint

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.