هر کاربر فیس‌بوک دقیقا چقدر برای این شبکه اجتماعی ارزش دارد؟

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی eMarketer، فیس‌بوک کماکان بیشترین درآمد ناشی از تبلیغات درون شبکه‌ای را در بین همنوعان خود دارا می‌باشد. برای آنکه بدانید پروفایل فعال شما چه درآمدی برای فیس‌بوک به همراه خواهد داشت، ما را در ادامه در فارنت همراهی کنید.

0

بر کسی پوشیده نیست که فیس‌بوک با داشتن بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‌شود که هر یک از این کاربران در سرتاسر جهان برای سهام‌داران این شرکت سالانه 12.76 دلار درآمد به همراه دارند. البته جالب است که بدانید رقم مذکور بابت هر کاربر آمریکایی معادل 48.76 دلار است! البته بدیهی است که کاربران کشورها و مناطق مختلف به خاطر نوع کاربری مختلف درآمدسازی متفاوتی برای فیس‌بوک دارند.

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته نیز چنین گزارشی از سوی Wall Street’s estimates راجع درآمد فیس‌بوک منتشر گردید که در آن زمان هر کاربر به طور متوسط در سطح جهانی 2 دلار برای این غول شبکه اجتماعی در پی داشت. شرکت Menlo Park واقع در کالیفرنیا که حدود 61 درصد از کل سهم تبلیغات ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی را جذب می‌کند، در آخرین گزارش خود اعلام کرده که فیس‌بوک از این طریق در سال جاری به درآمد 16.3 میلیارد دلاری دست پیدا خواهد کرد که نسبت به سال گذشته حدود 41 درصد رشد داشته است.

البته به لطف 400 میلیون کاربر فعال اینستاگرام، درآمد کل حاصل از تبلیغات درون شبکه‌ای فیس‌بوک پیش‌بینی می‌شود 600 میلیون دلار افزایش یابد که حدود 6 درصد از کل درآمد این شرکت است؛ اما در طرف دیگر  هر یک از 316 میلیون کاربر تویتر نیز درآمد 7.75 دلاری را برای این شرکت در پی خواهند داشت که این رقم برای افراد ساکن در امریکای شمالی به 24.48 دلار نیز می‌رسد.

تویتر که تنها 8 درصد از کل درآمد تبلیغات سفارش داده شده در شبکه‌های اجتماعی را به تصاحب کرده است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری سود خود را به مرز 2 میلیارد دلار برساند، این در حالیست که روند رو به ثابت ماندن افزایش کاربران این شبکه زنگ خطری برای اهداف بلند مدت آن خواهد بود.

yahoo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.