جستجوی این 16 کاراکتر در مرورگر کروم باعث ازکار افتادن آن می‌شود

حدود دو روز پیش یک وبلاگ نویس به نام Andris Atteka موفق به پیدا کردن یک‌رشته کاراکتر 26 عددی خاص شد که با تایپ کردن آن‌ها در نوار جستجوی مرورگر کروم، این مرورگر از کار می‌افتد. در این میان زمانی که وب‌سایت Venture Beat این متوجه این مسئله می‌شود، 10 کاراکتر از این لیست 26 عددی را حذف می‌کند که در نهایت 16 عدد باقی می‌ماند.

4

مراحل از کار انداختن مرورگر کروم با این 16 کاراکتر بسیار ساده است. کافی است به یک رایانه ویندوزی یا مک دسترسی داشته و سپس عبارت http://a/%%30%30 را در نوار آدرس این مرورگر کپی کرده و سپس گزینه جستجو یا کلید اینتر را بزنید.

مشاهده خواهید کرد که مرورگر به رنگ سفید روشن درآمده و پیغامی با این مضمون که گوگل کروم متوقف شده است نمایان خواهد شد. این مشکل نرم‌افزاری 100 درصد کار می‌کند، به همین جهت قبل از انجام آن، مطمئن شوید که تب مهم و فعالی در این مرورگر باز نباشد.

Chrome-bug

البته در صورت بسته شدن تب‌های مهم در اثر این رشته کاراکتری، با باز کردن دوباره کروم، قادر خواهید بود آن‌ها را بازگردانی کنید.  این باگ، روی هیچ نسخه از مرورگر کروم در اندروید اثری نمی‌گذارد.

وقتی Atteka این مشکل را با تیم پشتیبانی گوگل کروم در میان گذاشته و توضیحات فنی آن را بیان می‌کند، آن‌‌ها علت بروز این باگ را یک آسیب‌پذیری DOS عنوان می‌کنند.

وی در این توضیح اضافه می‌کند که در واقع این یک آسیب‌پذیری امنیتی نبوده و مضر نیست. تنها احتمال می‌رود برخی از کاربران از این باگ به‌عنوان سرگرمی استفاده کرده و باعث از کار انداختن لحظه‌ای مرورگر کروم سایر اشخاص شوند. این‌گونه از مشکلات نرم‌افزاری کروم قبلاً بسیار شایع بوده و ضرری به مرورگر نمی‌زنند.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    واسه من کار نکرد !!!
    وقتی لینک رو میزنم صفحه سفید میاد اما هیچ پیغامی مبنی بر اینکه مرورگر متوقف شده نمیاد.
    بعدشم با بستن همون تب سفید کروم مثل قبل کار میکنه !
    100% رو دیگه نمیشه گفت راجع به این قضیه

  2. erfan izadi می‌گوید

    سلام پس چرا کار نمی کنه؟

  3. Knight می‌گوید

    پس چرا لیست 16 کاراکتر رو نذاشتین؟

    :|

    1. محسن صحافی می‌گوید

      وسط مطلب لینکش هست.. همون کار می‌کنه