تیم گوگل گلس در گوگل به پروژه آئورا (Project Aura) تغییر نام داده است

از سال پیش تاکنون خبرهای زیادی در خصوص پروژه گوگل گلس به گوش نخورده است اما اخبار منتشر شده جدید از تغییر نام این پروژه از گوگل گلس به پروژه آئورا خبر می‌دهد.

0

اگر از طرفداران فناوری‌های نوین باشید بدون شک نام پروژه گوگل گلس به گوش شما خورده است، این پروژه یک برنامه‌ی تحقیقاتی است که مربوط به تولید اولیه و ساخت یک نمایشگر سربند (head-mounted display) واقعیت افزوده می‌باشد و توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. و مطمئنا عینک هوشمندگوگل با همین نام گوگل گلس را می‌شناسند.

گوگل برای این پروژه خود طرح‌های بلند پروازانه زیادی در سر دارد، اخیرا نیز به گوش می‌رسد که این شرکت قصد دارد نیرو‌های جدیدی را برای پیش‌برد این پروژه جذاب استخدام کند. این‌طور که مشخص شده است، گوگل در حال استخدام مهندسانی است که در پروژه نافرجام ساخت گوشی آمازون فایر مشغول بوده‌اند.

انتظار می‌رود تغییرات اساسی در این پروژه صورت گرفته باشد چرا که گوگل نام گوگل گلس را نیز با پروژه آئورا (Aura) تغییر داده است، لازم به ذکر است که گوگل پروژه گوشی‌های ماژولار خود را نیز با نام پروژه ARA نام گذاری کرده است. در حال حاضر سکان‌دار پروژه آئورا یا همان گوگل گلس سابق سرکار خانم آیوی راس (Ivy Ross) است.

جالب اینجاست که دیمیتری سِتلوُف (Dmitry Svetlov) به عنوان یکی از مهندسین این پروژه در صفحه لینکداین خود اعلام کرده که در حال کار بر روی چند محصول مبتنی بر فناوری‌های پوشیدنی هستند، به این ترتیب ممکن است گوگل به غیر از عینک‌ گوگل در این پروژه محصول دیگری را نیز در آستین داشته باشد. لازم به ذکر است که گوگل به صورت رسمی بیانیه‌ای در این زمینه تاکنون منتشر نکرده است.

phandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.