آموزش: چگونه آپدیت iOS 9 را بر روی آیفون، آی‌پد و یا آی‌پاد تاچ سازگار خود دانلود و نصب کنیم؟

آپدیت iOS 9 هم‌شب گذشته از راه رسید و کاربران مشتاق از این پس قادر هستند سیستم‌عامل آیفون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ خود را به این نسخه جدید به‌روز‌رسانی کنند، به همین منظور در این آموزش قصد داریم به صورت اجمالی نگاهی به امکانات این سیستم‌عامل بیاندازیم و مفصل در خصوص دانلود و نصب جدیدترین سیستم‌عامل موبایل اپل توضیح دهیم.

16

اپل در نسخه iOS 9 ویژگی‌های جدیدی را برای کاربر به ارمغان آورده است اما تمرکز بیشتر خود را بر روی بهینه‌سازی این سیستم‌عامل انجام داده است تا کاربر سرعت و ثبات بیشتری را تجربه کند. ناگفته نماند که اپل سیستم‌عامل iOS خود را دو نسخه پیش از این از لحاظ طراحی کاملا زیرورو کرد و در نسخه iOS 8 نیز دستی بر سر و روی آن کشید تا از لحاظ طراحی و زیبا سازی نسبت به سایر رقبا چیزی کم نداشته باشد.

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد اپل سعی داشته تا iOS 9 به سریع‌ترین و با ثبات‌ترین سیستم‌عامل این شرکت تبدیل شود اما در کنار این هدف، ویژگی‌های کاربردی مهمی را نیز به آن اضافه کرده است، امکان تقسیم صفحه‌، ویژگی بازکردن چند پنجره به صورت همزمان (multitasking) برای تبلت‌های اپل، قابلیت پرداخت موبایلی اپل (Apple Pay) و اپلیکیشن ساماندهی اخبار برای آیفون‌های این شرکت (aggregator app) از مواردی هستند که در نسخه جدید این سیستم‌عامل پیشرو بیشتر به چشم می‌خورند و می‌توانید شرح کامل ان را در مطلب تمام قابلیت‌های جدید کوچک و بزرگ iOS 9 اپل  در فارنت بخوانید.

Apple-iOS-9-iPhone-iPad-compatibility

کاربران آیفون 4s، آیفون 6s، آی‌پد ۲، آی‌پد پرو و تمامی نسخه‌های آی‌پد مینی به همراه آی‌پد تاچ نسل پنجم و ششم قادر به استفاده از این امکانات جدید هستند. تصویر تمام این نسخه‌ها را می‌توانید درتصویر بالا پیدا کنید. به هر ترتیب پس از نگاهی به امکانات جدید iOS 9 اگر برای نصب آن وسوسه شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

نصب آپدیت کلی iOS جدید بهانه خوبی است تا اطلاعات قدیمی و بلااستفاده را پاک کرده و آنهایی  که برای شما اهمیت دارد پشتیبان بگیرید. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم شماره‌های ذخیره شده در لیست‌ تماس‌ها را که دیگر نیازی به آنها ندارید پاک کنید، پیامک‌های غیر ضروری را نیز در صورت صلاحدید پاک کنید، اپلیکیشن‌هایی را هم که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید حذف نمایید و گوشی را برای آپدیت به نسخه جدید iOS از هر لحاظ آماده کنید.

ios7-icloud-backup-enحتماً‌ توصیه می‌کنیم عکس‌های ذخیره شده بر روی گوشی را  با حساب کاربری آی‌تونز خود سینک کنید، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را نیز از قسمت Manage Storage option همان‌طور که در تصویر مشخص شده است با حساب کاربری آی‌کلاد خود سینک کنید، دقت داشته باشید که در اینجا می‌توانید مشخص کنید کدام اپلیکیشن با آی‌کلاد سینک شود و ارتباط کدام اپلیکیشن برای سینک از طریق آی‌کلاد قطع شود.

پس از طی کردن مراحل بالا پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان خاطر از پشتیبان گرفته شده در آی‌کلاد گزینه Settings را انتخاب کرده و وارد قسمت iCloud شوید، سپس با انتخاب Storage به قسمت Backup وارد شده و از قرار داشتن گزینه iCloud Backup بر روی کلمه ON اطمینان خاطر حاصل کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان به صورت دستی نیز از طریق انتخاب Settings و رفتن به منوی iCloud و سپس Storage و Back Up شده و بعد وارد منوی تهیه نسخه پشتیبان دستی شوید و گزینه بزرگ Back Up Now را انتخاب کنید تا تمامی اطلاعات شما بر روی حساب کاربری آی‌کلاد ذخیره شوند.

البته احتمال اینکه در حین به‌روز‌رسانی به نسخه iOS 9 اتفاق خاصی روی ندهد بسیار زیاد است؛ اما باز هم شرط عقل است که از تمامی اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. تنظیمات گوشی به همراه اپلیکیشن‌هایی که خریداری کرده‌اید در کنار پیامک‌ها و عکس‌های گرفته شده، ذخیره بازی‌ها، اسنادی که ایجاد کرده‌اید و تمامی اطلاعات مهم شما توسط آی‌تیونز پشتیبان‌گیری می‌شوند تا اگر در حین آپدیت با مشکل روبرو شدید امکان بازگرداندن این اطلاعات میسر باشد. برای اینکار دستگاه خود را از طریق کابل مربوطه به کامپیوتر متصل کنید.

سپس وارد نرم‌افزار آی‌تیونز شوید در اینجا به نسخه آی‌تیونز خود دقت کنید، اگر از آی‌تیونز 12.2.2 استفاده می‌کنید به منوی فایل رفته و گزینه Devices را انتخاب کنید و وارد قسمت Back UP شوید.

در پنجره آی‌تیونز گزینه iOS را از قسمت سمت راست انتخاب کنید. سپس در قسمت ‌Backups گزینه Back Up Now را که در زیر گزینه Manually Back Up And Restore واقع است را انتخاب کنید. پس از طی کردن مراحل بالا اجازه دهید فرآیند پشتیبان‌گیری کامل شود. نرم‌افزار آی‌تیونز نیز در این قسمت نموداری را از پیشرفت فرآیند پشتیبان‌گیری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ناگفته نماند که آهنگ‌، فیلم، برنامه‌های تلویزیونی،‌اپلیکیشن‌ و کتاب‌هایی که خریداری نموده‌اید در حساب کاربری آی‌کلاد شما ذخیره می‌شود و ربطی به ۵ گیگابایت فضای رایگان کاربر برای ذخیره سازی اطلاعات ندارد، به این ترتیب می‌توانید از این فضا برای پشتیبان‌گیری از ایمیل‌ها، مستندات و اطلاعاتی که با کامپیوتر سینک‌ نشده‌اند استفاده کنید.

این اطلاعات به صورت خودکار زمانی که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد پشتیبان‌گیری می‌شود. ذکر این نکته نیز لازم است که آهنگ‌های خریداری شده در تمامی کشورها پشتیبان گرفته نمی‌شوند و این ویژگی احتمالاً تنها برای کاربران آمریکایی وجود دارد.

در ضمن اگر آهنگ‌ یا برنامه تلویزیونی را از طریق مارکت آی‌تیونز خریداری نکرده‌اید،‌ امکان سینک‌ آنها از طریق آی‌توینز ممکن نیست، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی در کنار تصاویر نیز اگر با کامپیوتر سینک شده باشند به این طریق سینک نخواهند شد. به هر ترتیب پس از اینکه پشتیبان کاملی از اطلاعات خود به شیوه‌های بالا تهیه کردید از راه‌های زیر برای آپدیت نسخه iOS دستگاه خود به جدیدترین نسخه به راه‌های زیر اقدام کنید:

ios-software-update
آپدیت بی‌سیم OTA یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی است که به سادگی و بدون هرگونه دردسری فرآیند ارتقا نسخه قبلی iOS را به نسخه جدید انجام می‌دهد. اگر هم در به‌روز‌رسانی گوشی خود وسواس و دقت خاصی به خرج می‌دهید می‌توانید به قسمت Settings رفته و در قسمت General گزینه Software Update را انتخاب کنید تا فرآیند آپدیت و به‌روز‌رسانی گوشی شروع شود.

کاربرانی هم که شیوه آپدیت بوسیله آی‌تیونز را ترجیح می‌دهند باید دستگاه خود را به کامپیوتر از طریق کابل متصل کنند و گزینه Check for Update را پس از اینکه مدل دستگاه توسط کامپیوتر شناسایی شد انتخاب کند.

ios8-itunes12-software-uptodate
در مرحله بعد کافی است تا گزینه Download&Update را انتخاب کنند تا گوشی، آی‌پد یا آی‌پاد خود را به آخرین نسخه iOS 9 در کمترین زمان ممکن بروزرسانی کنند.

در پایان این نکته را نیز باید اشاره کرد که به دلیل انتشار تازه این آپدیت جدید و شلوغی سرورها پیشنهاد می‌کنیم مدتی صبر کنید و به راحتی نسبت به آپدیت گوشی اقدام کنید تا با ترافیک سرورها و کندی فرآیند آپدیت روبرو نشوید.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

16 نظر برای این مطلب
  1. عاطفه می‌گوید

    من مینی ایپد 5دارم و ورژن ان 9.3.6است و میخاهم ورژن انرا ارتقا دهم چکونه میتوانم این کار را کنم

  2. dr.hudson می‌گوید

    سلام مهندس من آیپد مینی سری اول دارم الانم ios6 اما تو آپدیتش مینویسه 8مگه ios9 براش نیومده

  3. راحله می‌گوید

    من ایفون سون دارم اپدیت کردم ولی موقع وارد کردن شماره تلفن میخاد یه کد میخاد چیکارکنم

  4. امير حسين می‌گوید

    سلام
    گوشى من 5s…وقتى روى گزینه download and install میرم شروع میشه یه دانلود اما بعده دو دقیقه error میده و مینویسهan error occured downloading ios 10.2.1…باید چیکار کنم؟

  5. Negz می‌گوید

    سلام
    من ایپد دو دارم و میخوام iOS رو ارتقاع بدم به نسخه های بالاتر
    چطوری این کار و کنم؟

  6. شادي می‌گوید

    گوشی من ایفون 6اپدیتش کردم اما حالا ک باید اطلاعات شخصی رو وارد کنم (شماره تلفن)بامشکل برخورد کردام نمیدونم باید چه کدی رو بزنم لطفا راهنمایی کنین

  7. Abbas.daneshi می‌گوید

    سلام
    من بک ایپد وان دارم چطور اپدیت کمن

    1. علی ارغوان می‌گوید

      آی‌پد ۱ دیگه به این نسخه آپدیت نمیشه

  8. mohsen می‌گوید

    سلام من iphone4s دارم میرم تو سافت وار فقط usage setting داره چطور باید آپدیت بشه؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      به کامپیوتر و آیتونز وصل کنید از اونجا آپدیت کنید

  9. شيوا می‌گوید

    سلام من iphone5s دارم هرکاری میکنم ios9.3 آپدیت کنم گرینه download and install فعال نمیشه و گوشیم همش برای storage is full اخطار میده در صورتیکه کلی برنامه پاک کردم!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حتماً به اندازه کافی فضا نداره

  10. amin می‌گوید

    من یه ایفون فور اس دارم میرم رو سافت وار اپدیت مینوییه ios 7.1.2 up to date

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطمئنین آیفون 4S هست؟ آخرین نسخه آپدیت برای ایفون 4 همین 7.1.2 هست

      1. a.makulu می‌گوید

        راه دیگه ای نداره برای ارتقا؟
        ممنون میشم فوری جواب بدید

        1. علی ارغوان می‌گوید

          اگر آیفون 4 هست نه راه دیگه ای نداره.