گوگل مدیر ارشد سابق هیوندای در آمریکا را به عنوان مدیر پروژه خودروهای خودراننده خود برگزید

آن‌گونه که از جدیدترین اخبار منتشر شده به‌نظر می‌رسد، شرکت گوگل یک مدیرعامل جدید را برای پروژه خودروهای بدون راننده خود به استخدام درآورده است.

0

John Krafcik که پیش از این در شرکت فورد کار می‌کرده و مدیر ارشد و مدیرعامل فعالیت‌های شرکت هیونداری در آمریکا بوده (پیش از همکاری با وب‌سایت مقایسه قیمت خودرو با عنوان TrueCar) در اواخر ماه جاری میلادی به سمت یادشده منصوب خواهد شد.

در اظهارنظری جدید از این کهنه‌سرباز صنایع خودروسازی اینچنین می‌خوانیم:

تکنولوژی گوگل می‌تواند جان هزاران انسان را نجات دهد، به میلیون‌ها انسان جابجایی با کیفیت بالاتر را هدیه دهد و ما را از موارد متعددی که در رانندگی‌های امروزی نا امیدکننده هستند نجات دهد.

اگرچه Krafcik پس زمینه‌ای در تولید خودرو دارد که با نگاهی دقیق به آن شاهد تلاش وی بر روی دو پروژه تولید خودرو (آن‌هم از پایه) هستیم اما سخنگوی گوگل در مصاحبه با Automative News اعلام کرده که استخدام وی هیچ دلیلی برای این نیست که گوگل قصد دارد شخصا خودروهایش را تولید کند. وی می‌گوید:

ما توانایی‌های خود را می‌شناسیم و به همین جهت با شرکت‌های متفاوت همکاری خواهیم کرد تا این تکنولوژی‌های جدید را به‌طور امن به دنیا عرضه کنیم. Chris Urmson سرپرست فعلی پروژه تولید خودروهای بدون راننده نیز به عنوان سرپرست قسمت توسعه فنی منصوب خواهد شد.

این در حالی است که شرکت گوگل در ماه‌های اخیر خودروهای بدون راننده خود را در خیابان‌های مختلف مورد آزمایش قرارداده است. گزارش‌های جدید از شرکت گوگل حکایت از آن دارند که این خودروها کاملا ایمن هستند و به‌طور موفقیت آمیزی از عابر پیاده، دوچرخه‌سواران و دیگر موارد دوری می کنند. با این اوصاف اگرچه آزمایش‌های انجام شده نتایج مثبتی داشته‌اند اما همچنان تحقیقات بیشتری به‌منظور تایید حضور این خودروها به‌طور رسمی در خیابان‌ها باید انجام شود.

استخدام Krafcik توسط گوگل نشان‌دهنده آن است که این شرکت قصد دارد پروژه خودروهای بدون راننده را به محصولی نهایی تبدیل کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر این پروژه قسمتی از فعالیت‌های انجام شده در قالب Google X خواهد بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.