جناب سوپر ماریو ۳۰ ساله شد!

با این اوصاف سوپرماریو اولین اولین بازی نبود که از شخصیت ماریو بهره می‌برد. پیش از این Donkey Kong که البته با عنوان Jumpman شناخته می‌شد از چنین شخصیتی بهره‌مند شده بود اما ماریو در آن‌جا نقش یک نجار را داشت و نه یک لوله‌کش.

0

در تاریخ 23 شهریورماه سال 1364 نینتندو رسما Super Mario Bros را منتشر کرد و اکنون سی سالگی این بازی جذاب توسط طراح اصلی آن Shigeru Miyamoto جشن گرفته شده است.

وی در این خصوص می‌گوید :

هنگامی که طراحی این بازی به پایان رسید من و آقایان تزوکا و ناکانو که بر روی این‌بازی به مدت طولانی کار کرده بودیم، تولید آن را جشن گرفتیم و اکنون در سی‌امین سال عرضه این بازی احساس می‌کنم بار دیگر باید کنار یکدیگر جمع شویم و جشنی برپا کنیم.

مطمئنا تیم یادشده لیاقت برپایی چنین جشنی را هم دارند. نینتندو چیزی بیش از 40 میلیون نسخه از بازی اصلی Super Mario Bros را که برای اولین‌بار بر روی Family Computer Disc System ( نام متداول این دستگاه Famicom بود) در ژاپن عرضه شد به فروش رساند.

با این وجود آنچه باعث مطرح شدن این شخصیت شد، بازی سوپر ماریو و البته گیم‌پلی جذاب و اعتیار آورد آن در کنار رمز و رازهایش بود. همین بازی باعث شد نام نینتندو به عنوان یک کنسول بازی خانگی مطرح بر سر زبان‌ها بیفتد.supermario

مسئله مهم‌تر اینکه این بازی ثابت کرد در طولانی مدت می‌تواند در خصوص فروش کلیه مجموعه‌ها و بازی‌های سری سوپر ماریو به آمار فروش 310 میلیون کپی برسد و یکی از تاثیرگذارترین آمارهای ممکن را برای بازی‌های ویدئویی در تاریخ به ثبت برساند.

با توجه به ارئه گیم‌پلی خاص از سطح ساده تا سطح حرفه‌ای، Super Mario Bros این امکان را به هر کاربر و مشتاقی می‌داد تا یک کنترلر را برداشته و شروع به انجام بازی کند. اولین مرحله بازی یعنی World 1-1 نیز به وضوح نمایشی از طراحی هوشمندانه است. به‌منظور نمایش المان‌های بازی، میاموتو و هم تیمی‌های وی در مراحل اولیه سعی کردند یک طرح کلی و پایه‌ای ایجاد کنند.

وی در این خصوص نیز می‌گوید:

ما شبیه‌سازی از آنچه گیمر باید انجام دهد ایجاد کردیم. در صورتی که یک دشمن مشکوک بر سر راه حاضر شود، ماریو باید بر روی آن بپرد و در صورتی که کاربر یک سکه را مشاهده کند، این امر وی را خوشحال خواهد کرد و او تصمیم به تکرار این روند خواهد کرد. ما کلیه مواردی که کاربر ممکن است انجام دهد را شبیه‌سازی کردیم تا اطمینان پیدا کنیم کاربر مفهوم کلی که بازی ماریو برای اجرای آن طرح‌ریزی شده را متوجه می‌شود.

 

yahoo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.