آغاز تنبیه کاربران افزونه‌های AdBlock توسط گوگل با اجبار به تماشای تبلیغات آغازین یوتیوب

افزونه‌هایی که برای مسدود کردن و جلوگیری از نمایش تبلیغات استفاده میشوند، روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. حالا وب‌سایت‌هایی که برای تأمین مخارج خود به نمایش این تبلیغات وابسته هستند، به روش‌های گوناگونی به این شرایط واکنش نشان داده‌اند.

1

برخی به وب‌سایت خود، بخش درخواست کمک مالی یا حساب‌های جدایی برای حامیان اضافه کرده‌اند و یا به سادگی به بازدیدکنندگان پیغامی نشان می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند که AdBlock را غیرفعال کنند. به نظر می‌رسد گوگل اقدام جدی‌تری را انجام داده و در یوتیوب کاملاً AdBlock را پشت سر گذاشته است. همچنین کاربران را به علت فعال گذاشتن آن تنبیه می‌کند.

گزارش‌های متعددی در توییتر مشاهده شده که در آن‌ها بااینکه AdBlock فعال بوده، یوتیوب می‌توانست به اجبار تبلیغ‌های ویدئویی را نشان دهد. حتی بدتر هم می‌شود، زیرا ظاهراً گوگل دکمه Skip در پایین تبلیغ‌ها را غیرفعال کرده است و مجبورید تمام تبلیغ را ببینید. هر تبلیغ ممکن است چندین دقیقه به طول بینجامد. شاید می‌خواهند با این کار، کاربران را به غیرفعال کردن AdBlock هدایت کنند تا دکمه Skip دوباره نمایش داده شود.

youtube_adblock_fail-590x468

تغییری که گوگل ایجاد کرده برای خنثی شدن اثر تمام افزونه‌های جلوگیری از پخش تبلیغ ویدئویی و نه‌فقط AdBlock بوده است. در هر صورت این تنبیه به صورت محدود انجام می‌شود، تنها در کروم کار می‌کند و فقط برخی از کاربران آن را تجربه کرده‌اند.

اما این خبر نشان می‌دهد که گوگل برای از بین بردن روش‌های جلوگیری از نمایش تبلیغ تلاش می‌کند. علت آن نیز مشخص است. یوتیوب برای به دست آوردن درآمدی که به تأمین هزینه‌های تمام سرورهای پخش ویدئوی خود کمک می‌کند، به تبلیغات وابسته است. بدون تبلیغ، هزینه نگهداری یوتیوب برای گوگل گران تمام می‌شود.

تأثیر ثانوی جلوگیری از پخش تبلیغ‌ها این است که دیگر یوتیوب هدفی برای محل تبلیغ محصولات و شرکت‌ها نخواهد بود. به‌این‌ترتیب نه‌تنها مردم کمتر تبلیغات را نگاه می‌کنند، بلکه اصولاً تبلیغ زیادی برای نشان دادن به آن‌ها وجود نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد که به زودی در جنگی از آپدیت‌ها گرفتار بشویم. گوگل سرویس‌های خود را برای دور زدن AdBlock به‌روزرسانی می‌کند و در جواب، مسدودکنندگان تبلیغات افزونه‌های جدیدی را برای پیروزی بر تغییرات گوگل ارائه خواهند داد تا دوباره به کاربران در ساختن سدی جلوی تبلیغات، کمک کنند.

geek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. استاد جعفر می‌گوید

    اینقد تبلیغ نیگا نکنید تا یوتیوب از کار بیفته