اپ‌نت: با این اپلیکیشن از دوربین گوشی خود به عنوان اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل برنامه‌ها استفاده کنید

در صورتی که گوشی هوشمند شما فاقد یک سنسور تشخیص اثرانگشت است اما شما مشتاق به استفاده از این قابلیت هستید، بد نیست نیم‌نگاهی به برنامه Finger Print App Unlock  داشته باشید.

1

این برنامه که شاید تا پیش از این حضور آن در گوگل‌پلی یک طنز به نظر می‌رسید از دوربین پشتی گوشی هوشمند شما به‌منظور ایجاد الگویی صحیح و دقیق از اثرانگشت شما استفاده می‌کند و نهایتا امکان قفل کردن برنامه‌های خاص را فراهم می‌کند.

استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و با اولین اجرا کاربر وارد مراحل اسکن اثرانگشت می‌شود. از سوی دیگر می‌توانید مشخص کنید که چه رقمی اسکن شود ( هر یک از پنج انگشت دست چپ یا راست شما می‌توانند مبین این ارقام باشند) و نهایتا باید رقم‌های اعلام شده را در مقابل دوربین پشتی قرار دهید تا چند عکس در حالت ماکرو گرفته شود.

Finger-Print-App-Unlock-images-045

پس از این، برنامه با استفاده از این تصاویر شروع به خواندن و واکاوی اثرانگشت می‌کند تا آن‌ها را در مراجعات بعدی کاربر مورد استفاده قراردهد. نکته جالب اینکه این برنامه عملکردی بسیار خوب داشته و علی‌رغم اینکه این روش بازکردن قفل با استفاده از اسکن اثرانگشت آنچنان که باید و شاید عملی به نظر نمی‌رسد و از سوی دیگر تضمینی از سوی توسعه‌دهنده نرم‌افزاری در خصوص حفاظت از عکس‌های ذخیره‌شده از اثرانگشت ارائه نشده می‌توان از این برنامه به‌طور عملی و کاربردی استفاده کرد.

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد به این برنامه باید به دید اثباتی برای طرح استفاده از این روش نگاه کرد و حتی آن‌را جایگزینی برای استفاده از سنسورهای تشخیص اثرانگشت به حساب آورد. با توجه به پشتیبانی این برنامه از کدهای عبور و الگوهای ویژه برای بازکردن قفل، می‌توان بیش از پیش بر روی قابلیت‌های امنیتی آن حساب باز کرد.

برنامه یادشده به‌طور رایگان قابل دانلود است و البته نسخه پولی 1.99 دلاری آن نیز برای کسانی که قصد دارند از توسعه‌دهنده این برنامه پشتیبانی کنند در دسترس قرارگرفته است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدی می‌گوید

    مرسی مطلب مفیدی بود