دورترین کهکشان شناخته شده 13.2 میلیارد سال عمر دارد

محققان تاکنون تصور می‌کردند اولین کهکشان‌های به‌وجود آمده پس از بیگ‌بنگ چیزی در حدود 500 میلیون تا یک میلیارد سال عمر داشته باشند اما شناخت کامل از این جهان با توجه به ناتوانی دقیق‌ترین و حرفه‌ای ترین ابزارهای تولیدی بشر همچنان میسر نشده است.

0

در جدیدترین یافته‌ها، محققان موفق به مشاهده یک کهکشان کاملا باستانی! شده‌اند که تخمین‌های آن‌ها در خصوص زمان ایجاد جهان را به چالش می‌کشد. آن‌ها معتقدند کهکشان تازه کشف شده EGS8p7 چیزی در حدود 13.2 میلیارد سال سن داشته و در میان دوردست‌ترین کهکشان‌هایی که تاکنون یافته‌ایم قراردارد. این محققان حتی معتقدند این کهکشان چیزی در حدود 600 میلیون سال جوان‌تر از جهانی است که ما می‌شناسیم.

با توجه به اینکه فضای EGS8p7 مملو از ابرهای خنثی هیدرژونی است این امر باعث جذب تشعشعات شده و عملا مشاهده کهکشان برای مشاهده‌کنندگان از راه دور را غیرممکن می‌سازد.EGS8p7-galaxy-caltech

اما محققان تئوری‌هایی به‌منظور مشخص کردن دلیل وجود یافته خود دارند. یونیزه‌شدن مجدد هیدروژن در فضای این کهکشان اگرچه برخی کهکشان‌ها را از نظر پنهان خواهد کرد اما بر روی باقی کهکشان‌ها تاثیری نخواهد داشت. همچنین EGS8p7 ممکن است توسط ستاره‌های داغی که تولید یک حباب هیدروژنی عظیم کرده‌اند پوشانده شده باشد اما همین امر می‌تواند خود خبر از وجود این کهکشان دهد. هر آنچه که دلیل برملاشدن راز این کهکشان باشد ما را به این نکته می‌رساند که درک بشر از قدیمی‌ترین کهکشان‌های موجود در جهان هستی همچنان بسیار سطحی و محدود به‌نظر می‌رسد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.