تماشا کنید: مشکل داغ کردن اسنپ‌دراگون 810 در اکسپریا زد 5 سونی حل شده است

یکی از مشکلات چیپست اسنپ دراگون 810 از کوالکام، گزارش‌های زیاد مربوط به داغ شدن بیش‌ازحد آن است. ظاهراً مشکل به قدری مهم بوده که اپراتور ژاپنی NTT DOCOMO مجبور شده که درباره آن به مشتریانش هشدار بدهد.

8

یکی از گوشی‌هایی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته Xperia Z4 است و با توجه به اینکه Sony Xperia Z5 هم از همین چیپست استفاده می‌کند، بسیاری نگران بودند که داغ شدن بیش‌ازحد برای Xperia Z5 هم اتفاق بیفتد. ظاهراً سونی و کوالکام به راهی برای جلوگیری از این مشکل رسیده‌اند.

ویدئویی که مشاهده می‌کنید توسط Btekt، به کمک یک دستگاه سونی اکسپریا زد 5 و با کیفیت 4K گرفته شده است. بهتر است بدانید که این کار انرژی زیادی از باتری مصرف می‌کند و می‌تواند به سادگی باعث داغ شدن بیش‌ازحد دستگاه بشود. آن‌ها متوجه شدند با اینکه گوشی گرم می‌شود، اما به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با حرارت اکسپریا زد 3 پلاس نیست.

به نظر می‌رسد که هرچه بین اسنپ دراگون 810 و اکسپریا زد 4 بوده و موجب بروز حرارت می‌شده در دستگاه جدید برطرف شده باشد اما همان‌طور که قبلاً گفته شد، تمام چیپست‌های اسنپ دراگون 810 داغ نمی‌شوند و شاید نمونه‌ای که در ویدئو استفاده شده یکی از آن‌ها باشد، به نظر می‌رسد که تا الان گوشی خوب عمل کرده است. اگر درباره خریدن آن فکر می‌کنید، امیدواریم این ویدئو برایتان مفید واقع شود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. احمد می‌گوید

    سلام
    دوستان من چند روزه زد 5 خریدم
    از طرفدارای گوشی سونی هستم
    و چند سالی سری c داشتم
    تا اینکه زدم به سری z
    اما حس میکنم گوشیم داغ میشه زمان استفاده
    مخصوصا هدفن هم استفاده میکنم
    اما سری c داشتم اینجوری نمیشد
    لطفا راهنمایی کنید ! مشکل کجاس؟

  2. شاهین می‌گوید

    اخه عقل کل z5 آخرین مدل سری z بود خخخخ

  3. امید می‌گوید

    سلام من این گوشیو 2 ماهه دارم ، هیچ مشکلی نداره ، منو خواهرم هم زمان دوتا اکسپریا زد5 خریدیم ، من با گوشی زیاد بازی نمیکنم ،ولی بازی های سنگین توش ریختمو هیچ مشکلی نداره ، ن داغ میکنه نه شارژش زیاد میره ،
    خواستین بیشتر اطلاعات کسب کنین در تلگرام پیام بدین.
    @gtomid

  4. mz15 می‌گوید

    سلام ب همه.من هم عاشق گوشیهای ژاپنی،بزرگ و خوش دست و کامل و بی نقص سونی هستم و نوآوری های این شرکت که مثلا دوربین باپیکسل دورقمی رو سونی مد کرد و گوشیهای بزرگو سونی مد کرد و پردازنده ای با سرعت2به بالا رو ک هیچ شرکتی تاحالاندیده بود سونی مد کرد و ضدآب بودنو و درآخر صفحه نمایش فوق العاده 4kرو سونی مد کرد ک واقعا عالیه.من هم با مشکل گرمای زد5 نتونستن کناربیام و منتظر زد6 شدم ک واقعا شایعات خوبی رو دربارش پخش کرده بودن مثل مدل اولترا او قلمو فناوری3d touchو به خصوص صفحه نملیش4kکه با پردازنده 820مکملی فوق العاده درست میکرد رودنبال کردم و تا کنفرانس سونی داشتم ذوق مرگ میشدم ک یهودیدم اصن مدل جدیدXرو معرفی کرد و گفت میخواد ازنوشروع کنه او سریZرومتوقف کرد و کلی زد تو پرمن ولی من امیدوارم تا سال آینده 2017بتونه جبران کنه و سال آینده واقعا سال عالی برای رقابت هست.خیلی ممنون از مدیر عزیز سایت و عذرمیخوام از اینکه متن طولانی بود.ممنون.

  5. بارنی می‌گوید

    ..XPERIA Z5 سونی واقعا معرکه ست.ولی خریدنش اشتباه مهزه به نظزم.
    چون وقتی کوالکوم CPU جدید Snapdragon 820 رو میخاد بیاره که بر پایه KRyo هم هست و پردازگشر GPU اون هم 530 کلاک اسپید 950 مگاهرتزه و دو برابر اسنپدراگون 810 قدرتشه چرا باید پول همچین گوشی رو بدم.یکم صبر میکنم با همین قیمت حالا یکم بالاتر XPERIA Z6 که اومد میگیرمش. چون مطمئنا طبق روال بازار وختی Z6 بیاد قیمت Z5 خیلی افت میکنه.

    1. Amir می‌گوید

      شمایی که این عقیده رو داری اون موقع هم میگی چرا Z6 بخرم که اسنپدراگون 820
      در حالی که الان 840 اومده و خیلی بهتره و صبر میدم برای Z7

      1. حمیدرضا می‌گوید

        موافقم با شما…

    2. mostafa می‌گوید

      به قول دوستمون شما تا 50 60 سالگیت همینجور منتظر میمونی