تلویزیون‌های اندرویدی 4K UHD جدید فیلیپس دیوار پشت تلویزیون شما را به صفحه نمایشی بزرگ تبدیل می‌کنند

علاوه بر رونمایی از تلویزیون‌های جدید با رزولوشن 4K، شرکت‌های تولید‌ کننده به سمت استفاده از قابلیت‌های هوشمند در این تلویزیون‌ها روی آورده‌اند. اگرچه برخی از این شرکت‌ها انتظار عرضه تکنولوژی‌های مورد نیاز از سوی اپل را می‌کشند اما دیگر شرکت‌ها از Android TV بهره می‌برند.

1

یکی از شرکت‌های یادشده، فیلیپس است که در نمایشگاه IFA 2015 از سه تلویزیون هوشمند جدید با رزولوشن 4K در قالب تلویزیون‌های اندرویدی رونمایی کرده که هریک نیز از ویژگی خاصی بهره می‌برند.

سری فیلیپس 8601 باریک‌ترین مدل موجود در میان سه سری یادشده است اما علی‌رغم ضخامت کم آن، فیلیپس از سیستمی 18 اسپیکره متشکل از 16 مایکرو درایو و دو ساب‌ووفر داخلی بهره برده است که هر دو خروجی 50 وات را ارائه می‌کنند.PHILIPS ANDROID TV

این مایکرو درایوها در داخل اسپیکرهای 17 میلی‌متری در قسمت‌های سمت چپ و راست تلویزیون جای گرفته‌اند و برای استفاده بی‌سیم می‌توانید آن‌ها را به صورت جداشده مورد استفاده قراردهید.

مدل 8601 از تکنولوژی چهار جهته Ambilight فیلیپس نیز بهره می‌برد. این تکنولوژی تصویری از فضای بزرگ‌تر را با به‌کارگیری هاله‌ای از نور ایجاد می‌کند که این هاله مطابقت زیادی با رنگ‌های مشاهد شده در آن واحد بر روی صفحه‌نمایش تلویزیون دارد. این مدل از پردازنده شش هسته‌ای به‌منظور استفاده از پلتفرم اندروید تی‌وی بهره می‌برد و به‌منظور کمک به پیمایش و رابط کاربری از کنترلر ویژه‌ای با صفحه‌کلید QWERTY، پد لمسی و میکروفونی برای ورودی‌های صوتی بهره می‌برد.PHILIPS ANDROID TV1

سری 9600 تلویزیون‌های فیلیپس اگرچه به باریکی مدل پیشین نیست اما از HDR یا محدوده دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند. این قابلیت، امکان بهره‌گیری از محدوده بیشتر روشنایی نسبت به حالت معمول را فراهم می‌کند. با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های Bright Premium و Dimming Premium سری یادشده امکان نیل به کنتراست بالاتر، ایجاد رنگ‌های مشکی سیاه‌تر، سفیدهای روشن‌تر و دیگر رنگ‌ها را به‌ شکلی زنده فراهم خواهد کرد. همانند سری 8601، فیلیپس 9600 نیز از قابلیت چهارجهته Ambilight و تلویزیون اندرویدی و کنترلر از راه دور ویژه بهره می‌برد.

این در حالی است که تلویزیون اولترا اچ‌دی Ambilux با بهره‌گیری از قابلیت Ambilight Projection این تکنولوژی را به سطح بالاتری رسانده است. این تلویزیون هوشمند از 9 عدد پیکوپروژکتور در پشت تلویزیون بهره می‌برد.

علاوه بر رنگ‌ها، این پروژکتورها تصاویر موجود بر روی صفحه و یا دیگر محتوا را بر روی دیوار پشت سر آن باز می‌تابانند تا به‌نظر برسد با تلویزیونی در ابعاد دیوار روبرو هستید. با بهره‌گیری از پردازنده چهارهسته‌ای پشتیبان تلویزیون اندرویدی، این صفحه‌نمایش منحصربه‌فرد فیلیپس نه‌تنها ویدئوها بلکه عکس‌ها، برنامه‌ها، بازی‌ها و حتی موزیک را بر روی دیوار می‌تاباند. از سوی دیگر این تلویزیون به کنترلر از راه دور QWERTY نیز تجهیز شده است.

فیلیپس 8601 در مدل‌های 55 و 65 اینچی روانه بازار خواهد شد و مدل 9600 تنها در قالب مدل 65 اینچی خواهد بود. به‌طور مشابه Philips Ambilux UHD TV نیز در قالب مدل 65 اینچی روانه بازار خواهد شد. هر سه سری یادشده در سه‌ماهه چهارم سال جاری در بازار اروپا و روسیه عرضه خواهند شد. با این اوصاف هنوز قیمت این محصولات اعلام نشده است.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    Philips AmbiLux 65PUS8901/12 LED
    الان در بازار های اروپایی در حدود ۶٠٠٠ هزار یورو به فروش میرسد
    من از صدا و تصویر اون خیلی خوشم اومد
    اما از پشتش خوشم نیومد