نسخه 45 مرورگر کروم گوگل با تاکید بر افزایش سرعت و کاهش مصرف حافظه موقت عرضه شد

مرورگر کروم فعالیت خود در بازار مرورگرهای رایانه‌ای را به عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین بروزرها در زمینه اشغال رم آغاز کرد اما رفته رفته بر میزان رم مورد نیاز آن افزوده شد.

0

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد شرکت گوگل اکنون روندی را به منظور جبران مافات آغاز کرده و در جدیدترین نسخه منتشر شده یعنی نسخه 45 بر روی افزایش سرعت و کارایی این مرورگر تمرکز کرده است. آن‌طور که گوگل در وبلاگ خود اعلام کرده کروم 45 شاهد بهبود‌ها و به‌روزرسانی‌هایی به‌منظور بارگذاری سریع‌تر و استفاده کمتر از حافظه رم خواهد بود. به عنوان یک نمونه، با راه‌اندازی مجدد، هنگامی که کروم زبانه‌های شما را بازگردانی می‌کند، ابتدا زبانه‌هایی را باز خواهد کرد که شما در زمان نزدیک‌تری به زمان حال از آن‌ها بازدید کرده‌اید تا نهایتا بتوانید سریع‌تر به استفاده از مرورگر بپردازید.

این فرایند خود چندین ثانیه را زنده خواهد کرد اما به‌روزرسانی‌های اصلی در نحوه مدیریت کروم بر روی حافظه متمرکز شده‌اند. با نصب این به‌روزرسانی، کروم تشخیص خواهد داد که در چه زمانی رایانه شما از نظر منابع سخت‌افزاری در تنگنا قرارگرفته و فرایند بازگردانی زبانه‌ها را در این هنگام متوقف خواهد کرد تا در زمان مورد نظر شما و به‌طور دستی به بازگردانی آن‌ها اقدام کند. با این اوصاف این فرایند تنها برای کاربرانی که اکثرا با زبانه‌های باز فریز شده در تعداد بالا روبرو می‌شوند کاربردی خواهد بود اما در صورتی که رایانه شما مشکلات زیادی با استفاده از حافظه رم دارد هر مگابایت مصرفی آن برای شما حیاتی خواهد بود.

نکته مهم‌تر اینکه در نسخه جدید مروگر کروم، این نرم‌افزار، عدم استفاده از زبانه‌ها برای مدتی مشخص و یا مشغول نبودن وب‌سایت با وظایف دیگر را تشخیص خواهد داد و از این زمان برای خالی کردن حافظه استفاده نشده بهره می‌برد. گوگل اذعان داشته تست‌های این شرکت نشان می‌دهند که این عمل می‌تواند تا 10 درصد بر روی میزان حافظه مصرفی تاثیر مثبت داشته باشد.

همان‌گونه که پیش از این نیز عنوان شده بود کروم به‌طور خودکار فایل‌های ویدئویی فلش را که از نظر آن‌ها برای وب‌سایت‌ها حیاتی نیستند متوقف خواهد کرد. تست‌های انجام شده توسط گوگل نشان داده‌اند که استفاده از این تنظیمات می‌تواند به بهبود کارایی باتری تا 15 درصد کمک کند.

techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.