تماشا کنید: چرا مورچه ها در این ویدئو با فاصله به دور آیفون طواف می‌کنند؟

اخیرا ویدئویی در یوتیوب منتشر شده است که در آن مورچه‌ها پس از به صدا درآمدن آیفون به دور آن طواف می‌دهند، تماشای این ویدئو به تنهایی خالی از لطف نیست اما بد نیست بدانید طواف این مورچه‌ها دلیل علمی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

2

هنگام برقراری تماس تلفنی در پیرامون آیفون امواج الکترومغناطیس شکل می‌گیرد و باعث می‌شود مورچه‌ها به دور آیفون حلقه‌ بزنند. نایجِل اندرو (Nigel Andrew)، پروفسور دانشگاه نیو اِنگِلَند استرالیا در این زمینه توضیحات جالبی داده است.

مورچه‌ها در بدن خود آنتنی برای دریافت امواج مغناطیسی دارند. به این ترتیب اگر در مسافت‌های زیاد تردد داشته باشند با استفاده از علامت‌های مغناطیسی که از زمین دریافت می‌کنند قادر هستند راه خود را گم نکرده و شمال و جنوب و شرق و غرب را به راحتی تشکیل دهند.

از طرف دیگر سایموُن رابسوُن، محقق حشره شناس، مدعی است مورچه‌ها به حرکت دایره‌ای تمایل دارند و ممکن است این حرکت به دلیل گم کردن فرومون‌هایی (فرومون پیام دهنده‌ای است که اعضای یک گروه خاص از گیاهان یا جانوران را تحریک می کنند.

فرومون‌ها مواد شیمیایی هستند که قادرند گیرندگان پیام را خارج از بدن تولید کننده پیام تحریک کننده و بر رفتار آنها تاثیر بگذارند.) است که مورچه‌ها به دنبال آن می‌گردند.

به هر ترتیب مورچه‌ها هم عالَم خود را دارند و طواف آنها به دور آیفون به هر دلیلی که باشد باز هم در نوع خود جالب و دیدنی است. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم تماشای طواف مورچه‌ها به دور آیفون را از دست ندهید.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی نظیری استانه می‌گوید

    برای همه عزیزانی که همه تلاششان انجام رسالت نوع دوستی است.آرزوی توفیق دارم

  2. علي می‌گوید

    فیلمش کو ؟