گوگل به اتحادیه سایر شرکت‌های فناوری برای ساخت یک فرمت ویدئویی جدید پیوست

گوگل به همراهی 6 شرکت معتبر دیگر همکاری‌های خود به‌منظور ایجاد نسل جدید فرمت‌های ویدئویی را آغاز کرده‌اند.

0

این همکاری با شرکت‌های آمازون، سیسکو، اینتل، مایکروسافت، نت‌فلیکس و موزیلا انجام خواهد شد تا نهایتا در قالب تیم Alliance for Open Media راهکاری جدید ایجاد شوند. در صورتی که از خود سوال می‌کنید مشکل فرمت‌های ویدئویی فعلی چیست؟! مدنظر داشته باشید که این همکاری‌ها از آنجایی شکل گرفته که اکثر فرمت‌های ویدئویی متداول و محبوب حال حاضر، هماهنگی لازم با مرورگرها و گوشی‌های همراه را ندارند.

نهایتا این گروه در تلاشند تا فرمت ویدئویی جدیدی با انعطاف‌پذیری بیشتر داشته باشند تا علی‌رغم پشتیبانی بهتر، سازگاری بیشتری نیز با مرورگرها داشته باشد. این اتحاد اعلام کرده به‌دنبال فرمت ویدئویی سازگار و متن‌باز، بهینه‌شده برای وب، قابل تغییر برای دستگاه‌های مدرن با هر پهنای باند، طراحی شده با حجم محاسباتی پایین و بهینه شده برای سخت‌افزارهای مختلف، با سازگاری بالا برای پخش با کیفیت بالا و یا به‌صورت آنلاین و نهایتا مناسب و قابل انعطاف برای محتوای خانگی و تجاری هستند.

مدیر اجرایی اتحاد برای محتویات تصویری باز در این‌باره می‌گوید:

توقعات مشتریان برای امکان استفاده از محتویات تصویری روز به روز افزایش می‌یابد و برآورده کردن انتظارات آن‌ها به تمرکز بیشتری در قالب یک اکوسیستم یک‌پارچ نیاز دارد. این اتحاد، متخصصان این فن را گرد هم آورده تا نهایتا به راه‌حلی بهینه برای ارائه نسل جدید محتویات تصویری برسند.

اگرچه در خصوص موفقیت این فرمت‌ جدید هنوز جای شک و تردید باقی است اما با وجود بازیگران مهم در این اتحاد، امکان شکست پروژه به حداقل می‌رسد. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید با گذشت زمان چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.