اپل و سامسونگ دوباره در سال 2016 در دادگاه پتنت‌ها در برابر یکدیگر ظاهر می‌شوند

به نظر می‌رسد جنگ ادعای حق پتنت‌های میان غول‌های گوشی ساز این زودی‌ها پایانی ندارد. در همین رابطه با تازگی گزارش شده که دو رقیب همیشگی این حوضه یعنی اپل و سامسونگ در سال آینده نیز برای گرفتن جریمه از شرکت مقابل به دادگاه خواهند رفت.

0

اگر داستان رقابت غول‌های فناوری سامسونگ و اپل را طی چند سال گذشته دنبال کرده باشید، بدون شک از دعاوی حقوقی آن‌ها علیه یکدیگر و درخواست غرامت یک میلیارد دلاری اپل در سال 2012 خبر دارید که به دلیل نقض پتنت‌های این شرکت در 5 گوشی تولید شده توسط شرکت کره‌ای مطرح گردید. حال سامسونگ از اداره قضایی فدرال آمریکا درخواست تجدیدنظر در آخرین حکم صادره روی این پرونده را کرده است.

در همین رابطه روز سه‌شنبه قاضی ارشد فدرال ایالات‌متحده لوسی کوه، خبر رسیدگی مجدد به دعوای پتنت‌های میان سامسونگ و اپل که موجب صادر شدن حکمی برای پرداخت جریمه شرکت کره‌ای شده بود را با یک هیئت‌منصفه جدید در تاریخ 15 فروردین سال 94 اعلام کرد.

طی سال‌های گذشته اپل با ادعای نقض حق اختراع در گوشی‌های تولید شده اندرویدی توسط سامسونگ، غیر مستیم کاهش سهم پلتفرم موبایلی گوگل  در ایالات‌متحده را هدف گرفته است. این دو شرکت طی سالیان متمادی یکدیگر را با این ادعا به دادگاه کشانده‌اند و بارها حکم‌هایی علیه هر دو شرکت صادر گردیده است.

اولین بار در سال 2012 هیئت‌منصفه دادگاه سامسونگ را به طور کامل در نقض پتنت‌های اپل مقصر دانست و این شرکت کره‌ای را مستحق پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری به ساکنین کوپرتینو تشخیص داد. اگرچه این جریمه در روند دادگاه و پس از مشخص شدن اشتباهات هیئت‌منصفه در تصمیم‌گیری، در سال بعد به 930 میلیون دلار کاهش یافت. اوایل سال جاری هم دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا بخش اصلی این جریمه را به 380 میلیون دلار کاهش داد.

از آنجا که این پرونده سالیان سال به درازا کشیده شده است، قاضی لوسی کوه بازه زمانی 7 روزه امکان دفاع هر دو شرکت پس از صادر شدن رأی نهایی دادگاه سال آینده را مشخص کرده است. سامسونگ از سال 2012 با پشتیبانی دیگر غول‌های فناوری همچون فیس‌بوک و گوگل توانسته جریمه 2.2 میلیارد دلاری خود به شکل محسوسی کاهش دهد و در همین روند ماه گذشته درخواستی مبنی بر تشکیل دادگاه تجدیدنظر به دلیل دقت نکردن هیئت‌منصفه در بررسی مدارک مستدل را کرده است که در صورت رد شدن آن بایستی به دادگاه عالی دیوان عالی ایالات‌متحده است که بالاترین مرجع رسیدگی به شکایات در امریکا به شمار می‌آید مراجعه کند.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.