اینتل در حال آزمایش پردازنده‌های Core M برای گوشی‌های هوشمند است

شرکت اینتل همچنان خود را برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند مشتاق نشان می‌دهد و حتی تصمیم به استفاده از پردازنده‌های نسل ششم Core M خود در گوشی‌های تولیدی دارد.

0

آن‌طور که از شواهد پیداست محدوده Core M به‌منظور استفاده در محصولات سری فبلت مورد آزمایش قرارگرفته است و این شرکت بازار محصولات میان تبلت‌های با کارایی بالا و گوشی‌های هوشمند با ابعاد کوچک را هدف گرفته است. پردازنده‌های Core M همگی از ویژگی 4.5 وات برای TDP بهره می‌برند و برپایه فرایند تولید 14 نانومتری ساخته شده‌اند. این در حالی است که اینتل پیش از این پیشنهاد داده بود شرکت‌های سازنده از این تراشه در هیبریدی‌های دو در یک، نوت‌بوک‌ها و تبلت‌ها استفاده کنند.

محدوده فعلی شامل پردازنده‌های دو هسته‌ای با قابلیت هایپرتریدینگ و جدیدترین سری گرافیک HD 5XXX اینتل است. با این وجود با توجه به عدم بهره‌مندی این تراشه از مودم ادغام شده و قیمت بالای عرضه هر تراشه، اینتل راهی سخت به‌منظور رقابت با دیگر شرکت‌های تولید‌کننده تراشه خواهد داشت. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست چنین تراشه‌ای در یک گوشی هوشمند یا فبلت که عملا در آن هیچ خبری از سیستم خنک‌کنندگی نیست چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

اینتل پیش از این اشاره کرده بود که در حال بهینه‌سازی این تراشه‌ها به‌منظور استفاده به همراه ویندوز 10 است و به همین دلیل به‌نظر می‌رسد به زودی شاهد عرضه دستگاه‌های اندرویدی مجهز به این سخت‌افزار نخواهیم بود.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.