گوگل لوگوی خود را تغییر داد

شرکت گوگل تنها یک ماه پس از اعلام تغییرات ساختاری در این شرکت و تشکیل شرکت مادر آلفابت، امشب از لوگوی جدید خود نیز رونمایی کرد.

3

لوگوی جدید گوگل همچنان یک لوگوی مبتنی بر نام این شرکت و اصطلاحا وردمارک است اما حالا شاهد تغییر فونت بکار گرفته شده و استفاده از فونت sans-serif در آن هستیم که لوگوی این شرکت را مدرن‌تر و سرزنده‌تر ساخته است.

در لوگوی جدید به نوعی شاهد فلت‌تر شدن لوگو و استفاده از رنگ‌های نرم‌تر نسبت به لوگوی قبلی هستیم. لوگو گوگل حالا کمی بیشتر به آرم شرکت مادر جدید گوگل، یعنی آلفابت شباهت دارد.

september-1st-doodle-do-not-translate

گوگل در طراحی لوگوی جدید خود از نهایت سادگی بهره برده و حالا می‌توان گفت آپدیت لوگوی این شرکت باعث یکسان شدن هر چه بیشتر زبان طراحی بین این شرکت و شرکت مادر یعنی آلفابت شده است.

OGB-INSIDER-BLOGS-GoogleLogox2-Animated

همانطور که گوگل در ویدئو معرفی لوگوی خود عنوان کرده استفاده از وردمارک و حروف نام این شرکت به عنوان لوگوی این شرکت به بدو تاسیس این شرکت در سال 1998 باز می‌گردد اما پس از آن در سال 1999 شاهد بزرگترین تغییر در تاریخ لوگوهای گوگل بودیم که گوگل لوگوی خود را به چهار رنگ اصلی خود مزین کرد و پس از آن در طول سال‌ها لوگوی گوگل رفته رفته فلت‌تر و فلت‌تر شد تا به امروز که گوگل دوباره یک تغییر کلی در لوگوی خود ایجاد کرد.

گوگل در تغییر لوگوی خود علاوه بر تغییر شکل ظاهری، در عین حال عنوان g‌ را به عنوان لوگوی کوچک خود تغییر داده که همواره در زبانه مرورگر خود آن را می‌دیدید و از این پس به جای آن شاهد استفاده از G خواهیم بود که در ان از هر چهار رنگ اصلی لوگوی گوگل استفاده شده است.

گوگل اعلام کرده که به زودی این تغییر در تمامی محصولات این شرکت اعمال خواهد شد و در حال حاضر لوگوی جدید در وبسایت اصلی گوگل جایگزین لوگوی قبلی شده و اگر آن را نمی‌توانید ببینید احتمالا به زودی شاهد آن خواهید بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. عارف می‌گوید

    خیلی کودکانه شده
    انگار موتور جستجو ی بچه هاست
    خیلی ها طرح قبلی رو میپسندن تا این رو

  2. quietly brilliant می‌گوید

    شکل آیکونها هم تغییرداده مثل گوگل ترنسلیت یا گوگل اپ..مطالبی هم راجبه اینها بنویسید :)
    فارنت یسوالی!وقتی گوگل اپ رو آپدیت کردم کلا همه چیش تغییرکرده.پایین ی قسمتی اومده get started,یه پیامی میده جهت واجد شرایط نبودن حساب کاربریه جیمیلم برای گوگل نآو.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در واقع اون پیام رو میده برای اینکه استفاده از گوگل ناو رو شروع کنید اما خب به دلیل تحریمها اجازه استفاده رو نمیده و میگه واجد شرایط نیستید!