نه! این تصاویر مطمئنا تبلت نکسوس 8 گوگل را نشان نمی‌دهند

اخیراً‌ شایع شده که یک شرکت کوچک اروپایی مشغول به ساخت تبلت نکسوس ۸ گوگل است، اما شواهد و مدارک ثابت کرده‌اند که این شرکت در قد و قواره ساخت محصولی در این ابعاد نیست.

0

شرکتی کوچک در اروپا با نام Colorfly وجود دارد که به واردات تبلت‌های ارزان قیمت اندرویدی مشهور است، براساس تصویر بنچ‌مارک سایت GeekBench که بدون شک دستکاری شده بود ادعا می‌شد نکسوس ۸ از مادربرد شرکت Colorfly‌ استفاده می‌کند.

جالب اینجاست که در کنار این نتایج‌ِ بنچ‌مارکِ تقلبی، عکس‌ها و تصاویری نیز در وب‌سایتی چینی از آن منتشر شده بود. این تصاویر و نتایج بنچ‌مارک جعل شده باعث می‌شد گفته شود که این شرکت در حال ساخت نکسوس ۸ گوگل است.

از طرف دیگر گوگل و شرکای تجاری این شرکت تاکنون در خصوص نکسوس 8 سکوت اختیار کرده‌اند و اشاره به این محصول یا تبلتی دیگر در سال ۲۰۱۵ نداشته‌اند.

اگر با نتایج‌ بنچ‌مارک Geekbench آشنا باشید به احتمال زیاد می‌دانید که این نتیجه‌ها به راحتی قابل جعل شدن هستند. از طرف دیگر در تصاویر منتسب به نکسوس ۸ که گفته‌ می‌شد از جانب Colorfly در حال ساخت است هیچ رد و نشانی از لیبل این شرکت به چشم نمی‌خورد. در شرایطی که اگر تصویرها واقعا مربوط به نکسوس ۸ ساخت این شرکت باشد باید در جای‌‌جای آنها نام این شرکت خودنمایی می‌کرد.

nexus 8 benchmark
اگر با دقت بیشتری به تصویر بنچ‌مارک جعلی این تبلت داشته باشیم نیز متوجه نکته‌های جالبی می‌شوید. برای مثال کد JH3CN0 که به عنوان شماره بیلد این تبلت ذکر شده قلابی است، در سیستم کدگذاری اندروید حرف سوم باید از حروف الفبا باشد.

حتی اگر این سیستم کد گذاری درست هم باشد باز هم حرف J که در ابتدا به کار برده شده معرف سیستم‌عامل اندرویدی جیلی‌بین (Jelly Bean) است و با این حساب انتظار نمی‌رود گوگل تبلت جدید خود را با سیستم‌عامل چند سال پیش خود به بازار عرضه کند و توقع می‌رود این تبلت از سیستم‌عامل اندروید مارشمالو یا حداقل اندروید آب‌نبات چوبی بهره بگیرد.

با در نظر گرفتن تمام این موارد باز هم پاسخ این سوال که گوگل امسال نکسوس ۸ را روانه بازار می‌کند در حاله‌ای از ابهام فرو رفته است. در مجموع هما‌ن‌گونه که در ابتدا ذکر شد، با استناد به دلایل مطرح شده با قطعیت می‌توان نظر داد که خبری از تبلت نکسوس 8 گوگل ساخت دست شرکت Colorfly در کار نیست.

androidpolice.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.