سونی در تولید اکسپریا C5 اولترا از دو نوع صفحه نمایش با دو کیفیت متفاوت بهره برده است

شرکت ژاپنی سونی در اوایل ماه جاری از فبلت جدید اکسپریا C5 اولترا با بهره‌گیری از صفحه‌نمایشی 6 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی رونمایی کرد که با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش، وضوح تصویر متوسطی به شمار می‌آید. با این حال امروز اطلاعاتی منتشر گردیده که نشان می‌دهد شرکت سازنده در ساخت آن از دو نوع صفحه‌نمایش با دو کیفیت متفاوت استفاده کرده است.
0
 موضوع اصلی بر روی رزولوشن صفحه‌نمایش این دستگاه نیست، بلکه مربوط به نوع و کیفیت آن می‌باشد. با نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری صفحه‌نمایش در سرویس منوی دستگاه که با شماره گیری *#*#7378423#*#* ظاهر می‌شود، دو مدل صفحه‌نمایش متفاوت برای اکسپریا C5 Ultra قابل مشاهده است. در تصویر زیر می‌توان این موضوع را به وضوح مشاهده کرد.
Xperia-C5-Ultra-Display_1-640x480-640x480 (1)همانگونه که مشاهده می‌شود، مدل سفید رنگ از پلن صفحه‌نمایشی ساخت Innolux استفاده می‌کند، این در حالی است که گوشی مشکی رنگ دارای صفحه‌نمایشی تولید شده توسط Truly است. نکته منفی این اقدام سونی که سابقه‌ای چندین ساله دارد، تفاوت فاحش کیفیت صفحات به کار گرفته شده در  تولید اکسپریا C5 اولترا می‌باشد که در ادامه می‌توان آن را در تصاویر زیر مشاهده کرد.
Xperia-C5-Ultra-Display_3-640x640

با کمی دقت می‌توان دریافت که  صفحه‌نمایشی ساخت Truly دارای عمق تصویر بیشتری بود و رنگ‌ها را زندهتر نمایش می‌دهد و در طرف دیگر نمونه ساخت Innolux به مراتب تصاویر را روشن‌تر ارائه می‌کند. لازم به یادآوری است که فبلت مذکور از تراشه مرکزی MT6752 ساخت مدیاتک با کلاک فرکانس 1.7 گیگاهرتز بهره می‌برد و دارای دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.