مشکل عجیب وان‌پلاس 2؛ اگر گوشی را با دو دست بگیرید دکمه هوم گوشی از کار می‌افتد!

حالا گلکسی نوت 5 به عنوان آخرین فبلت سامسونگ تنها دستگاهی نیست که این روزها از اتهام ایراد در طراحی رنج می‌برد. کاربران OnePlus 2 مشکل جدیدی را در دکمه هوم گوشی پیدا کرده‌اند که باعث می‌شود وقتی گوشی را با دو دست می‌گیریم، دکمه هوم از کار بیفتد.

0

دکمه هوم گوشی وان‌پلاس 2 شبیه به دکمه‌های لمسی که در دستگاه‌های آیفون یا سامسونگ گلکسی قرار گرفته به نظر می‌رسد، اما در حقیقت خازنی است و باید آن را فشار داد. هنگام فشار دادن آن به‌جز لرزشی که در صورت فعال بودن بازخورد یا فیدبک در گوشی به وجود می‌آید، چیز خاصی احساس نمی‌کنید؛ اما می‌توان به‌عنوان حسگر اثرانگشت از آن استفاده کرد.

گاهی اوقات دکمه هوم پاسخگو نیست. برخی فکر می‌کنند که این تنها یک باگ نرم‌افزاری است، اما مشکل می‌تواند بسیار بدتر باشد. این مشکل تنها زمانی رخ می‌دهد که وان‌پلاس 2 به حالت خاصی در دست نگه داشته شود.

همان‌طور که در ویدئوی بالا که توسط کاربر billy_boolean در انجمن وان‌پلاس آپلود شد نشان داده شده، زمانی که گوشی در یک دست محکم نگه داشته شود، مشکل شروع به پیدایش می‌کند، اما زمانی که با دو دست نگه داشته شود اصلاً لمس‌ها را دریافت نمی‌کند.

برای اینکه ثابت شود ایراد تنها از این گوشی خاص نیست، با گوشی دیگری هم آزمایش انجام شده است. در گوشی دوم به نظر می‌رسد که اگر دستگاه محکم نگه داشته نشود دکمه به خوبی کار کند، اما با دو دست کلاً پاسخگو نیست.

با توجه به اینکه وان‌پلاس 2 قاب فلزی دارد و مشکل تنها زمانی که به صورت خاصی نگه داشته شود بروز می‌کند، ممکن است ایراد عمیق‌تری باشد و با آپدیت نرم‌افزاری از بین نرود.

خوشبختانه مسئله آن‌قدر هم شدید نیست. برای بروز این مشکل باید دستگاه را با دو دست محکم نگه داشت. هیچ‌کس به صورت معمولی این‌طور با گوشی کار نمی‌کند. می‌توان شرایط را با استفاده از کیس اضافی تغییر داد (البته تا وقتی‌که قاب از فلز ساخته نشده باشد).

بااین‌وجود، وان‌پلاس دوست ندارد از کاربرانش این‌گونه شکایات را بشنود. خوشبختانه این مشکلی است که می‌توان آن را به طریقی حل کرد. امیدواریم حل آن، مثل مشکل وان‌پلاس 1 برای مدت طولانی به درازا نکشد.

cultofandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.