ادوبی از استفاده عنوان «فتوشاپی» برای تمام تصاویر و چیزهای دستکاری شده نگران است!

شرکت ادوبی این روزها حال و روز خوشی ندارد. پس از حمله همه جانبه شرکت‌های مختلف به نرم‌افزار فلش این شرکت حالا به‌نظر می‌رسد محصول دیگر آن‌ها یعنی فتوشاپ نیز در معرض خطر قرارگرفته است.

1

خطری که این‌بار نه از نقطه‌نظر امنیتی بلکه بیشتر از نظر “عنوان” جلب نظر می‌کند. بنابر اذعان منابع رسمی، این شرکت از بابت عمومی شدن استفاده از نام محصول این برند برای محصولات مشابه نگرانی دارد.

این روند مشابه استفاده از عنوان آسپرین برای نام واقعی دارو یعنی acetylsalicylic acid است. ادوبی خوستار توقف استفاده افراد از صفت ” فتوشاپی بودن” در خصوص عکس‌هایی است که با دیگر نرم‌افزارها تغییر یافته‌اند.

این نگرانی ادوبی را می‌توان در قالب دستورالعمل‌هایی که به عنوان قوانین پایه برای استفاده صحیح از عناوین برندها در اینترنت منتشر شده مشاهده کرد. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد این دستورالعمل کارایی چندانی نخواهد داشت.

به عنوان یک مثال ساده، ادوبی از کاربران خواسته تا در رویارویی با تصاویری که به‌نظر دستکاری شده هستند عنوان کنند ” به‌نظر می‌رسد این تصویر توسط نرم‌افزار Adobe® Photoshop® تغییر یافته‌اند” و دیگر از جمله ” به‌نظر می‌رسد این تصویر فتوشاپی باشند” استفاده نکنند.

adobe photoshop rules

علی‌رغم این تفاسیر آنچه تاکنون از روند ابلاغ چنین دستورالعمل‌هایی به کاربران شاهد بوده‌ایم حکایت از نتیجه عکس آن‌ها و یا در بهترین حالت، عدم تاثیر آن‌ها بوده است. نکته‌ای که به‌نظر می‌رسد ادوبی را مجبور به تغییر روند کنونی خود خواهد کرد.

io9

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    الآن تو تصویر بالا به نظر میرسه اون موز هم داره فتوشاپی میشه :D