آرکاس از یک گوشی‌ هوشمند مقرون بصرفه مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل رونمایی کرد

هرچند بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مایکروسافت هم‌اکنون بیش از 75 میلیون دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 دسکتاپ فعال هستند، با این حال از آنجا که هنوز نسخه موبایلی این پلتفرم به صورت رسمی ارائه نشده تعداد محدودی اینسایدر در حال استفاده از آن می‌باشند.
0
در حالی که انتظار می‌رفت مایکروسافت در پاییز پیش رو و طی روند برگزاری مراسم معرفی ویندوز 10 موبایل از اولین گوشی مبتنی بر این سیستم عامل رونمایی کند، با این حال ساعاتی پیش شرکت کمتر شناخته شده آرکاس نسخه ویندوزی Archos 50e Helium را بر روی وب‌سایت خود قرار داد.

همان‌طور که گفته شد تا پاییز سال جاری نسخه نهایی ویندوز 10 موبایل در اختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار نخواهد گرفت، از این رو دارندگان نسخه اندرویدی Archos 50e Helium تا آن زمان خواهند توانست به اندروید آب‌نبات‌چوبی دسترسی پیدا کنند. به گفته مدیرعامل این شرکت Loic Poirer، هر دو نسخه اندرویدی و ویندوز Archos 50 از سخت‌افزاری یکسان بهره می‌برند با این حال وسعت حق انتخاب بیشتری در اختیار خریدار بر انتخاب رابط کاربری گوشی خود قرار می‌گیرد.

بر این اساس Archos 50e Helium از صفحه‌نمایشی 5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد که چگالی تصویر 294 پیکسل در هر اینچ را به همراه دارد و در سینه میزبان تراشه دو هسته ای اسنپ‌دراگون 210 با کلاک فرکانس 1.1 گیگاهرتز، تراشه گرافیکی آدرنو 304 به همراه 1 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دائمی می‌باشد.

از دیگر مشخصات این میان رده می‌توان به پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی، دوربین اصلی 8 مگا پیکسلی، دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی، درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و باتری 2500 میلی آمپرساعتی اشاره کرد. به گفته شرکت سازنده، نسخه ویندوز 10 Archos 50e Helium قرار است پس از پایان به کار نمایشگاه IFA 2015 و با قیمت مقرون‌به‌صرفه 155 دلاری راهی بازار شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.