نرم‌افزاری که استفن هاوکینگ به کمک آن حرف می‌زند حالا رایگان است!

نزدیک به بیست سال است که شرکت اینتل تکنولوژی‌هایی را منحصرا برای کمک به استیفن هاوکینگ به‌منظور برقراری ارتباط با دنیای پیرامونش تولید می‌کند و اکنون این شرکت نرم‌افزار یادشده را که این فیزیکدان سرشناس از آن به‌منظور نوشتن کتاب، سخنرانی و گفتگو با دیگران استفاده می‌کند به‌طور رایگان عرضه کرده است.

2

این نرم‌افزار که به‌طور اختصار ACAT نامیده می‌شود همان برنامه‌ای است که اینتل با تجهیز به یک صفحه‌کلید سوئیفت، آن‌را سال گذشته در اختیار هاوکینگ قرارداد. عرضه این نرم‌افزار به‌طور متن باز همواره جز برنامه‌‌های اینتل بوده تا به مهندسان، محققان و توسعه‌دهندگان، امکان استفاده از آن به‌منظور ایجاد تکنولوژی‌هایی که به بهبود زندگی بیمارانی با مشکل بیماری عصبی و یا افرادی که امکان استفاده از رابط‌های کاربری متداول رایانه‌ها ندارند کمک می‌کند را بدهد.

در حال حاضر ACAT از قابلیت تشخیص چهره با استفاده از وب‌کم به‌منظور کنترل توسط کاربر بهره می‌برد اما اینتل اعلام کرده توسعه‌دهندگان می‌توانند این برنامه را با ورودی‌های مدنظر خود از نو برنامه‌ریزی کنند. در حال حاضر با نصب این برنامه بر روی یک تبلت ویندوزی می‌توانید کلمات ساده را با حرکت ماهیچه‌های صورت تایپ کنید. این سیستم حتی می‌تواند به بازکردن مستندات، مرور وب و کنترل دقیق مکان نما بر روی صفحه اقدام کند.ACAT

پایه این نرم‌افزار به‌طور رایگان بر روی Github قرارگرفته و اینتل یک وب‌سایت جداگانه را نیز به‌همراه مستندات و ویدئوها در خصوص معرفی ویژگی‌ها و سنسورهای سازگار و نحوه استفاده کاربران آماده کرده است. در صورت بروز مشکل نیز می‌توانید مستقیما با مسئول این پروژه مشاروه کنید. انتشار این پروژه گامی به سمت جلو در جهت محقق کردن رویای پروفسور هاوکینگ به‌منظور برقراری ارتباط میان ویلچیرهای مختلف و بهره‌مندی افراد بیمار از تکنولوژی‌ و رایانه است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. داود می‌گوید

    با سلام
    ضمن تشکر ، می خواستم بپرسم تا حالا تو ایران کسی از نرم افزار a cat استفاده کرده است . و علاوه بر تبلت یا لپ تاپ به وسیله جانبی دیگر هم نیاز است . یا مرکز و یا جایی هست که این امکانات را در اختیار بزاره ؟

    ممنوم میشم اگه راهنمایی کنید.
    چون واقعا بهش نیاز دارم.

    با تشکر

  2. Linbuntu می‌گوید

    خیلی عالیه ممنون