آغاز پذیرش استارتاپ‌ها در چرخه سوم شتابدهنده آواتک

مدیرعامل «آواتک» با اعلام فراخوان پذیرش استارتاپ‌ها در چرخه سوم این شتابدهنده از مهلت پذیرش آنها تا ۲۹ شهریور سال جاری از طریق وب سایت avatech.ir خبر داد.

1

محسن ملایری در اولین کنفرانس خبری شتاب‌دهنده آواتک و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در چرخه سوم، ۲۰ استارتاپ برای ورود به دوره شش ماهه پیش‌شتابدهی پذیرفته می‌شوند که ضمن دریافت سرمایه اولیه از فضای کار رایگان و دسترسی به شبکه بزرگ مربیان نیز برخوردار خواهند شد.

Avatech-ir-01

در کنفرانس خبری آواتک که صبح امروز در محل این شرکت برگزار گردید، پیش از آغاز سخنان محسن ملایری، خبرنگاران در بازدیدی به محل فعالیت ده استارت‌آپ و گروه برگزیده در حال فعالیت در چرخه شتابدهی فعلی این شرکت حاضر شدند و از نزدیک با آنها آشنا شدند.

Avatech-ir-02

سپس نوبت به محسن ملابری رسید تا در گزارشی به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کسب و کارهای نوپا اشاره کرده و ارایه آموزش‌های کاربردی برای توسعه کسب وکار، بهره‌مندی از شبکه مربیان کارآزموده و اتصال استارتاپ‌ها به شبکه سرمایه‌گذاران را از مهمترین ارزش‌های این شتابدهنده استارتاپی عنوان کند.

Avatech-ir-04

به گفته ملایری ۱۰ تیم منتخبی که از مهرماه سال ۱۳۹۳ و همزمان با تاسیس این شتابدهنده در آن پذیرفته شدند از سوی ۹ سرمایه‌گذار مبلغی حدود ۴.۵۸ میلیارد تومان سرمایه جذب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که برای استارتاپ‌های دوره نخست ۳۲ کارگاه و ۱۲ رویداد عمومی با موضوعات متفاوتی چون چالش‌های حقوقی، مارکتینگ، طراحی محصول، تبلیغات، مدیریت تیم و … برگزار شده و همچنین از مشورت‌های ۵۶ مربی در ۲۱۸ جلسه با موضوعات فنی و تکنیکی بهره گرفته شده است.

تسکولو، دونیت، لندم، کافه تونز، نوار، اخبار رسمی، وب یاد، کائسنا، ریحون، هنری‌‌دات کام استارتاپ‌های چرخه نخست این شتابدهنده را تشکیل می‌دادند.

به گفته ملایری در مجموع ۸۵ نفر در استارتاپهای دوره نخست مشغول به کار بودند که میانگین سنی آن‌ها ۲۸ سال و میانگین تجربه کاری آنها ۷ سال بود. همچنین ۷۰ درصد بنیانگذاران استارتاپهای دوره نخست تحصیلات مرتبط به فعالیت استارتاپ‌های خود داشتند.

Avatech-ir-05

ملایری گفت : در چرخه دوم این شتابدهنده نیز از میان ۲۲۰ استارتاپ متقاضی ۲۰ استارتاپ با زمینه‌های کاری مانند تجارت الکترونیکی، موبایل، بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، رایانش ابری و خدمات نرم‌افزاری مورد پذیرش قرار گرفتند که هم اکنون در حال طی مراحل رشد خود قرار دارند.

Avatech-ir-06

مدیرعامل آواتک همچنین با ارایه آماری از سرمایه‌گذاری شتابدهنده‌ها در اروپا گفت: تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۹ میلیون دلار سرمایه توسط شتابدهنده ها برای استارتاپ ها در این منطقه جذب شده که مقایسه این آمار با جذب ۳۵ میلیون دلاری سرمایه برای استارتاپ‌های امریکای لاتین نشان دهنده دسترسی متوازن استارتاپ ها در تمام نقاط جهان به سرمایه است و ایجاد این شرایط مشابه هم برای رشد استارتاپهای ایرانی لازم است.

Avatech-ir-03

برای اطلاعات بیشتر درباره آواتک می توانید به وب سایت www.avatech.ir مراجعه کرده یا با شماره 76250240 تماس حاصل نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رقیه ناعم وند می‌گوید

    عالیه برا دوره جدیداتون حتما خبرم کنید
    ممنونم از اتون