حالا گوگل به شما می‌گوید که آیا استفاده از صفحات انرژی خورشیدی بر روی سقف خانه شما به صرفه است یا خیر!

افزودن پنل‌های خورشیدی به سقف خانه‌ها با توجه به اینکه نمی‌توان از میزان انرژی خورشیدی دریافتی اطمینان حاصل کرد در نگاه اول یک ریسک به‌نظر می‌رسد. با این اوصاف گوگل مپس با بهره‌گیری از ماهواره، سیستم مکان‌یابی و سیستم‌های مرتبط با دریافت اطلاعات در خصوص میزان انرژی خورشیدی دریافتی سعی کرده روند جدیدی در این زمینه ایجاد کند.

0

این برنامه‌ریزی می‌تواند به شما بگوید که چه مقدار انرژی خورشیدی به منزل و یا سقف خانه شما وارد می‌شود. به همین دلیل این شرکت، Sunroof را که پایگاه داده‌ای از میزان انرژی خورشیدی است که به هر ساختمان در یک شهر تابیده می‌شود ایجاد کرده تا به عنوان نقشه‌ای مبنا  برای پروژه‌های سبز انرژی در آینده مورد استفاده قرارگیرد و نهایتا بتوانید متوجه شوید که چه میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهید داشت و چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا هزینه اولیه شما بازگشت شود.

در ابتدا، این پروژه تنها در سه منطقه یعنی بوستون، سن‌فرانسیسکو و فرسنو در دسترس خواهد بود و در صورت موفقیت، این سرویس در دیگر شهرها و احتمالا در دیگر نقاط جهان نیز عرضه خواهد شد. در صورت وارد کردن آدرس در این سرویس می‌توانید خروجی را در قالب میزان هزینه‌ای که در انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد مشاهده کنید و پس از آن نیز در ارتباط با یک سرویس‌دهنده و نصاب محلی قرارخواهید گرفت.

وب‌سایت Engadget این سرویس را در سن‌فرانسیسکو تست کرده و در جواب به این وب‌سایت اعلام شده در هر سال 1840 ساعت پرتو خورشیدی در این ساختمان دریافت می‌شود. از سوی دیگر اعلام شده که 15641 فوت مربع فضا برای نصب این پنل‌های خورشیدی موجود است. با این اوصاف می‌توان متوجه شد که در صورت اجاره کردن، 14 هزار دلار صرفه‌جویی و در صورت خرید نیز 24 هزار دلار صرفه‌جویی خواهد شد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.