5 قابلیت شاخص گلکسی نوت 5 سامسونگ که آیفون اپل از نداشتن آنها رنج می‌برد!

شرکت سامسونگ از نسل جدید فبلت‌های اندرویدی خود یعنی گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس رونمایی کرد. فبلت‌هایی که از نظر طراحی و مواد سازنده از بهترین‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند.

19

گلکسی اس 6 اج پلاس اگرچه از طراحی زیبا بهره می‌برد اما با توجه به اینکه پیش از این نسخه کوچک‌تر آن یعنی گلکسی اس 6 اج را مشاهده کرده بودیم، در مقایسه با گلکسی نوت 5 از جذابیت کمتری برای کاربران برخوردار است. علی‌رغم اینکه آیفون 6 پلاس اپل در حال حاضر پرفروش‌ترین فبلت موجود در بازار دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند است اما کاربران زیادی معتقدند از نقطه‌نظر کارایی، محصولات سری نوت تجربه بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به همین دلیل در ادامه به ذکر قابلیت‌هایی از نوت 5 خواهیم پرداخت که در آیفون 6 پلاس و البته دیگر گوشی‌های هوشمند اپل خبری از آن‌ها نیست.

قلم هوشمند S Pen

اولین آیتم در لیست ما مطمئنا واضح‌ترین آن‌ها نیز هست. قلم هوشمند S Pen سامسونگ را باید ویژگی شاخص سری نوت مدنظر قرار داد. این قلم در مقایسه با نسخه‌های پیشین موجود در سری نوت تا حد زیادی بهبود یافته است و به نوعی هوشمندتر شده است.

سخت‌افزار این قلم هوشمند از ظاهری با کیفیت‌تر برخوردار شده و امکان بهره‌گیری از قابلیت کمکی برای خروج قلم از دستگاه نیز بیش از پیش به بهره‌گیری از آن کمک کرده است. نوشتن با این قلم هوشمند نیز در مقایسه با قبل دقیق‌تر و با حساسیت‌ بیشتری امکان‌پذیر است.Galaxy-Note-5-c

از سوی دیگر شرکت سامسونگ نیز قابلیت‌های نرم‌افزاری متفاوتی را به‌منظور بهبود کارایی به این قلم افزوده است. به عنوان مثال در حالی که صفحه‌نمایش دستگاه خاموش است می‌توانید قلم را از جای خود خارج کنید و بدون روشن کردن صفحه به نوشتن یادداشت‌ها اقدام کنید.

صفحه‌نمایش Super AMOLED با رزولوشن QHD

صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی استفاده شده در آیفون 6 پلاس از کیفیتی عالی برخوردار است اما باید اعتراف کرد که صفحه‌نمایش QHD استفاده شده در گلکسی نوت 5 به مراتب چشم‌نوازتر است. این صفحه‌نمایش Super AMOLED از تراکم 518 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد اما کیفیت آن به عواملی فراتر از تعداد پیکسل‌ها وابسته است. رنگ‌های به نمایش درآمده کاملا زنده، کنتراست صفحه‌نمایش بدون شک خوب و وضوح صفحه‌نمایش مثال زدنی است.Galaxy-Note-5-a

پردازنده چهار هسته‌ای، چهارگیگابایت رم

با مشاهده مقایسه‌های موجود میان عملکرد آیفون تولیدی شرکت اپل و دیگر دستگاه‌های هوشمند، بیش از پیش به این نتیجه اطمینان پیدا می‌کنیم که همه داستان آن‌چیزی که از مشخصه‌های سخت‌افزاری یک دستگاه هوشمند بر روی کاغذ برداشت می‌شود نیست. با این تفاسیر مشخصه‌های گلکسی نوت 5 سامسونگ مثال‌زدنی  هستند.

این گوشی هوشمند از پردازنده هشت هسته‌ای Exynos با تکنولوژی 14 نانومتری و معماری FinFET بهره می‌برد که شامل یک ترکیب چهار هسته‌ای با فرکانس 2.1 گیگاهرتزی و یک ترکیب چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز است. به این ترکیب یک رم چهار گیگابایتی از نوع LPDDR4 را اضافه کنید تا متوجه قدرت این دستگاه هوشمند شوید.

قابلیت شارژ سریع و شارژ بی‌سیم

میزان زمان ممکن برای استفاده از باتری گوشی‌های هوشمند همچنان پاشنه آشیل بسیاری از نمونه‌های موجود در بازار است اما مسئله تنها فاصله زمانی میان تکرار شارژ کردن دستگاه نبوده بلکه روش شارژ کردن دستگاه هوشمند شما و مدت زمانی که برای شارژ کامل دستگاه نیاز دارید نیز از عوامل تاثیرگذار بر تجربه کاربر هستند.Galaxy-Note-5-b

سامسونگ دو نوع تکنولوژی شارژ سریع را در گلکسی نوت 5 به کار بسته و این گوشی هوشمند از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز به‌منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که هیچ یک از تکنولوژی‌های یادشده را نمی‌توانید در آیفون 6 پلاس بیابید.

استریم زنده یوتیوب

برنامه‌هایی مانند پریسکوپ و یا میراکت همچنان مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند اما با گذشت زمان، بزرگان نیز وارد این بازی شدند. مطمئنا در این زمینه گوگل و سامسونگ نام‌هایی بزرگ هستند. گلکسی نوت 5 از قابلیت استریم زنده و آنلاین در همان برنامه دوربین فبلت بهره‌مند شده است.

سامسونگ باتوجه به همکاری با یوتیوب این ویژگی را به‌گونه‌ای به کار بسته تا بر روی هر رایانه، تبلت، گوشی هوشمند، تلویزیون هوشمند و هر دستگاه الکترونیکی دیگری که مجهز به مرورگری با توانایی پخش ویدئوهای یوتیوب است قابل استفاده باشد.

bgr

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

19 نظر برای این مطلب
  1. لاوین می‌گوید

    من هم ایفون پرومکس دارم هم نت پنج که میخوام بدمش به بابام ولی وقتی شنیدم قابلیت بالایی داره نمیدونم ایفونه رو بفروشم یا سامسونگه

  2. محمد می‌گوید

    من آیفون 5s دارم و خیلی ازش راضیم واقعاً…با این که سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد ولی الانم ۱۰۰ تومن از نوت ۵ ارزانتره با این که نوت ۵ اواخر ۲۰۱۵ وارد بازار شد…زمانی که آیفون اثر انگشت داشت هیچکدوم از گوشی ها این قابلیت رو نداشتن و الانم کیفیت بالایی نسبت به سامسونگ داره…و قابلیت دیگرش سیستم امنیتی بسیار بالا نسبت به سامسونگه

  3. Hiam می‌گوید

    سلام
    من چندسال پیش نوت2 داشتم ازش راضی بودم و الان نوت5 دستم هست که خیلی خیلی راضی ام

  4. Armin می‌گوید

    سلام دوستان.من حدود ۹ ماه است که نوت ۵ را خریدم .هیچ مشکلی نداره ولی آیفون رو خیلی دوست دارم چون کوچیک تره و با کلاس به من کمک کنید تا چیکار کنم ممنون .
    نوت ۵ یا se یا 5s

  5. شیرین می‌گوید

    دیوونش میشی بعد از یه مدتی عالی این گوشی سلفی یعنی این گوشی

  6. شیرین می‌گوید

    عالیه

  7. naksha16 می‌گوید

    من 5ماه نوت 5 داشتم بهیچوجه تو سرعتش مشکلی پیش نیومد وتاحالا هنگ نکرد با اینکه 61 گیگ داخلش عکس وفیلم داشتم اما هنگ نکرد:)

  8. naksha16 می‌گوید

    من نوت5رو به6اس یا حتی ایفون 7 چون ایفون 7 ضعفی تو پردازندش داره حتی از 5اس هم ضعیفتره بیشتر ترجیح میدم چون هم کیفیت فیلم برداری 4kودوربین اصلی 16 ساخت خود کره رو داره در ضمن این گوشی تو سری ساخت بعدیش قابلیت 5جی روهم داره اما اپل اینارو نداره من بشخصه بااین که 6اس پلاس دارم و کار با این 3 گوشی رو تجربه کردم فقط میگم ایفون فیلیتراش خوبه وخیلی خوش دسته اما نوت 5 ملتفتا بهتره در ضمن بدنه محکم تری نسبت ب ایفون داره گوشی باکارایی میخاین نوت 5 بگیرین اما اگه میخای افه یامدگرایی کنین ایفون بگیرین میل خودتون درضمن اگه میخاین اینگوشیارو باقیمت خیلی ارزون مثل نوت 5 که شهر های جنوبی تک سیم کارتش1600000 قیمتشه اگه سوالی درمورد این 3تا گوشی دارین ازم بپرسین این شمارمه 09398789581:)))

  9. عماد می‌گوید

    عالی هست

  10. رها می‌گوید

    سلام .من ایفون 5s دارم . ازش خسته شدم و یه سیستم جدید با چیزای جالب میخوام . میشه کمکم کنید . بین نوت ۵ با ایفون 6s موندم . تاحالا با اندروید کار نکردم . خیلیا میگن هنگ میکنه و ویروس میگیره . خیلیا هم میگن نوت عالیه . شما کدومو پیشنهاد میکنین ؟

    1. عماد می‌گوید

      من نت رو بهت پیشنهاد میدم

    2. رشاد می‌گوید

      1اگه اهل بازی هستی توت 5بگیر ولی عادت کردنش واست خیلی سخت میشه اونی که میگه ویروسی میشه تو اگه یه ویروس کش قوی گیر بیاری این مشکل هم حل میشه ولی اگه اهل بازی نباشی S7بگیر یا اگه نخواستی سه ماه دیگه آیفون 7درمیاد

  11. حمیدرضا می‌گوید

    شارژ وایرلس خالی از لطف نیست حداقل برای اتصال شارژ نیاز به دو دست نیست

  12. مهدی می‌گوید

    خنده داره اپلیای عشقه کلاس خودشونو جرررر میدن

  13. حمید می‌گوید

    1.قلم اپل قابلیت 3d رو داره که spen از نداشتنش رنج میبره
    2.استفاده از قلم تو فضای کوچک گوشی مثل بازی فوتبال تو تراس میمونه
    3.صفحه نمایش QHDوقتی چشم قابلیت درکشو نداره خودش یه خرج اضافیه و مصرف باطری رو هدر میده
    4.چون هر دو سیستم عامل کارکرد های مختلفی دارن در نتیجه برای اجرایios به فضای کمتری نیاز هست
    با این مقایسه تخصص خودتونو زیر سوال میبرین فقط
    5.شارژ بیسیم؟؟؟؟
    چه جوری به برق وصل میشه؟؟؟
    با شارژر معمولی میشه لااقل یه نیم متری گوشیرو وقتی که شارژ میشه اینور اونور کنی
    اون چه جور بیسیمیه که وقتی کسی زنگ زد خواستی جواب بدی دیگه شارژ نمیشه

    1. محسن می‌گوید

      نوت۵ کوچیکه؟فوتبال تو تراس؟؟!!!!عجب
      شما از رزولوشن ۴۸۰ تا ۱۹۲۰ و بالاتر رو بگذار کنار هم تا اینقدر چشم انسان رو دست کم نگیرید
      بعد بازی های ios چه حجمی دارن؟نیاز به حجم کمتر؟
      شارژر بینیم هم خیلی راحت به برق وصل میشه شما تو دفتر کارتون نیاز نیست که حتما دوساعت زیر دست و پا دنبال کابل شارژر بگردید خیلی شیک گوشیتون رو با گذاشتن رو یه صفحه بدون هیچ حرکت اضافه ای به شارژ میزنید بده؟
      شما قیمت رو مقایسه کن تا ببینی وقتی پول میدی و یه سخت افزار که هر دوره نیاز به تعویضش هست بنا به تولید بازی های جدید و اختصاصی اپل و اوپن سورس نبودنش و خریداری کردن بازی ها و محدود بودنش و تحریم بودن ایران و سختی استفاده متوجه میشی که با خرید یه نوت ۵ تا حداقل ۵ سال آینده بازی تو بازار نمیاد که بتونه این گوشی رو به تحرک کامل وادار کنه ۴ گیگ رم ddr4 این یعنی چیزی فراتر از رم معمول سیستمهای خانگی
      موفق باشی دوست من

    2. Hiam می‌گوید

      با اطلاعات اشتباه صحبت کردی داداشم
      نوت5 عالیه از همه نظر

  14. علی می‌گوید

    “5 قابلیت شاخص گلکسی نوت 5 سامسونگ که آیفون اپل از نداشتن آنها رنج می‌برد”
    آخه این چه تیتر مسخره ای هست؟
    یعنی آیفون دار ها از نداشتن S Pen یکبار مصرف، صفحه‌نمایش Super AMOLED، پردازنده چهار هسته‌ای، چهارگیگابایت رم که آیفون هیچ نیازی به این منایع ندارد، شارژ بی‌سیم کند و … در حال زجر کشیدن هستند

  15. همایون می‌گوید

    خدائیش عجب قابلیت هائی !!! کاملن مجاب شدم آیفونمو رد کنم و نوت 5 بگیرم :)))))))
    فقط نقطه تمایز قلم s-pen هست که اونم بسته به کار و نیاز شخص تعریف میشه.. که خیلی ها نیاز ندارن. بقیش محملاته !