گلکسی نوت 5 سرانجام رونمایی شد: جثه‌ای بزرگ در لباسی آشنا!

سرانجام انتظارها به پایان رسید و سامسونگ نسل پنجم فبلت محبوب خود را معرفی کرد. این فبلت همان‌طور که انتظار داشتیم با ظاهر و همچنین سخت‌افزاری بسیار شبیه به گلکسی اس 6 اما با امکانات سری نوت از راه رسیده است.

6

سامسونگ سرانجام در سری نوت نیز از پلاستیک و چرم مصنوعی دست کشیده و از شیشه و فلز استفاده کرده است. گلکسی نوت 5 کاملاً DNA گلکسی اس 6 را به ارث برده و تقریباً فقط کمی بزرگ‌تر شده است! البته یک تغییر بسیار خوب در پنل پشتی شیشه‌ای رخ داده و آن هم انحنا در هر دو طرف برای بهبود ارگونومی فبلت است.

صفحه‌نمایش این گوشی با حفظ وضوح QHD یعنی 2560 در 1440 پیکسل به اندازه 5.7 اینچ رسیده و فناوری ساخت آن نیز کماکان Super AMOLED است. قلم S Pen حالا با یک کلیک از جای خود حارج شده و صفحه یادداشت‌برداری کوچکی حتی در حال خاموش بودن صفحه ظاهر شده تا سریعاً اطلاعات مورد نیاز خود را یادداشت کنید. اگر صفحه روشن باشد هم منوی Air Command جدید باز شده که می‌توانید میان‌بر به اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌تان را نیز به آن اضافه کنید.

از نظر پردازنده سامسونگ برای اولین بار از همان چیپست سری اس یعنی اکسینوس 7420 استفاده کرده که سریع‌ترین چیپست دنیای اندروید محسوب می‌شود. این چیپ 64 بیتی از 4 هسته پردازشی Cortex-A57 با سرعت 2.1 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با سرعت 1.5 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی Mali T760MP8 استفاده می‌کند. حافظه رم اما از سه گیگابایت به 4 گیگابایت از نوع LPDDR4 ارتقا یافته تا جوابگوی S Pen و امکانات اضافه آن باشد.

حافظه داخلی یک‌بار دیگر از نوع فوق پرسرعت و جدید UFS 2.0 و این‌بار در دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایت انتخاب شده و همان‌طور که حدس زده‌اید خبری از درگاه کارت حافظه نیست. ظاهراً به علت فروش نه‌چندان بالای مدل 128 گیگابایتی گلکسی اس 6 سامسونگ تصمیم گرفته نوت را تنها در همین دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایت عرضه کند.

دوربین نوت 5 نیز از گلکسی اس 6 قرض گرفته شده است. یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشادگی F/1.9 به همراه لرزش‌گیر اپتیکال OIS و حالت HDR خودکار. این دوربین همچنین می‌تواند با وضوح 2160p یا همان 4K فیلمبرداری کرده و یا با وضوح 1080p مستقیماً به یوتیوب استریم کند. برای سلفی‌ها هم همان دوربین 5 مگاپیکسلی F/1.9 گلکسی اس 6 را شاهد هستیم. البته این شباهت‌ها به هیچ‌وجه ناامیدکننده نیست چرا که گلکسی اس 6 اگر از نظر دوربین بهترین نباشد یکی از بهترین‌هاست.

سامسونگ بخش صدا را با فناوری جدیدی به نام “صدای با کیفیت فوق عالی” بهبود بخشیده که با بلوتوث و از طریق هدفون‌های جدید Level On سامسونگ قابل شنیدن خواهد بود. گلکسی نوت 5 همچنین با NFC و سیستم پرداخت موبایلی جدید Samsung Pay عرضه خواهد شد که قرار است از شهریورماه فعال شود.

Galaxy-Note-5-official

حسگر اثر انگشت جدید نیز از گلکسی اس 6 در اینجا حضور داشته که سرعت و دقت آن نسبت به نوت قبلی بسیار بهتر شده است. ظرفیت باتری این بار 3000 میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته شده که 220 میلی‌آمپرساعت نسبت به نسل قبلی کمتر است اما سامسونگ ادعا می‌کند با فناوری‌های جدید در پردازنده مشکلی از نظر عمر باتری نخواهید داشت. شارژ سریع و همچنین شارژ بی‌سیم هم طبق انتظار فراموش نشده‌اند و ظاهراً این‌بار شارژ سریع بدون سیم هم ممکن خواهد بود.

گلکسی نوت 5 از همین امروز برای پیش‌فروش در دسترس قرارگرفته و قرار است هشت روز دیگر عرضه رسمی آن آغاز شود.

GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. Alireza می‌گوید

    سلام همش چرته کلا سامسونگ بر اساس تبلیغاتش جنساشو غالب میکنه وتمام فروشندها در ازای فروش بیشتر محصولات سامسونگ پورسانت عالی تری میگیرن برای همین میگن سامسونگ بهتره.درضمن طبق کلیپی که تازه منتشر شده گوشی های سامسونگ در قسمت باطری پشت لیبلش مکانیزم استراغ سمع تعبیه شده.کاملا واقعیت داره میتونید سرچ کنید عزیزان من کلیپشو دیدم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز اونی که دیدید شایعه محض هست و اون چیپ NFC هست که توی باتری تعبیه میشه! بعضی دوستان هم بعد از دیدن این کلیپ یکی از امکانات گوشی خودشون رو ندانسته حذف می کنن در صورتی که فکر می کنن از استراق سمع سامسونگ خلاص شدن!

  2. محمدرضا می‌گوید

    خوشا به سعادت طرفداراش من که از اولشم با سامسونگ جور نبودم

  3. محمد می‌گوید

    کری نوت 4 با نوت 5
    گرچه یک سال ز تو پیرترم
    ترس از تو نکند هیییچ خرم :mail:
    تو که پنجی و چنین ذوق کنی
    من که چارم ز تو معروف ترم..
    تا که از قالب من دور شدی..
    رفتی و از غم تو دااغ تنم!!
    اینفرارد که در این قلب من است
    مثل یک نیزه به قلبت بزنم..
    تو که هرچیز که داری زمن است..
    باتری هم که نداری که به زخمم بزنم :-(
    نام نوت را که پدر داد به ما
    رفتی و داد زدی من ز اسمS
    ظاهرت اس شده خاکم به سرت..
    کاش ایفون بشود چون پسرم… :rose:
    الان گفتم(محمد منصوری)

  4. مهدی می‌گوید

    در یک کلام:
    افتضااااااااح
    کمتر از حد انتظار این همه تبلیغ!

    1. مهرداد می‌گوید

      من طرفدار سامی نیستم اما مگه قرار بوده چیکار کنه؟ آپولول که قرار نبود هوا کنه.