سامسونگ حجیم‌ترین حافظه SSD دنیا را با حجم 16 ترابایت معرفی کرد!

حافظه‌های SSD معمولاً نسبت به هارددیسک‌های HDD بسیار سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر هستند اما حجم کمتری را نیز در اختیار کاربر می‌گذارند. اما سامسونگ ساعاتی پیش یک حافظه SSD را با حجم غول‌آسای 16 ترابایت معرفی کرده که از حجیم‌ترین هارد دیسک‌ها نیز فضای بیشتری دارد.

0

در یک مقایسه حجیم‌ترین هارد دیسک‌ها که توسط شرکت‌هایی مانند سیگیت و وسترن دیجیتال تولید می‌شوند نهایتاً گنجایش حدود 8 تا 10 ترابایت را دارند. این SSD جدید اما از حافظه فلش NAND استفاده کرده و PM1633a نام دارد. راز موفقیت سامسونگ در فلش مموری‌های V-NAND جدید 256 گیگابیتی است در حالی که سایرین از نسخه‌های 128 گیگابیتی استفاده می‌کنند. سامسونگ موفق شده تا با 48 لایه از 3D V-NAND سه بیت بر هر سلول قطعات این حافظه را بسازد؛ گفتنی است فناوری سال 2014 ساخت 36 لایه را در هر بخش امکان‌پذیر می‌کرد.

Samsung-SSD-PM1633a

این حافظه 16 ترابایتی (که در واقع 15.36 ترابایت فضا دارد) حدود 480 تا 500 بخش از این قطعه‌های 256 گیگابیتی را در خود جای داده و آن‌ها را به یک SSD دو و نیم اینچی تبدیل کرده است. معرفی این حافظه در مراسم Flash Memory Summit انجام شد و سامسونگ همچنین سرورهای جدیدی با 768 ترابایت فضا و با کارایی 2 میلیون عملیات بر ثانیه را رونمایی کرد. خوب است بدانید حتی حافظه‌های پرسرعت SSD که در بازار یافت می‌شوند توانایی انجام حدود 10 تا 90 هزار عملیات بر ثانیه را دارند.

حافظه‌های SSD امروزه به یک بخش مهم کارایی سیستم تبدیل شده‌اند و اگر قصد خرید یک کامپیوتر را دارید شاید خوب باشد بدانید گاهی اوقات جایگزینی هارد دیسک با SSD می‌تواند به مراتب مهم‌تر از خرید یک پردازنده سریع‌تر باشد. سامسونگ قیمت این SSD فوق‌العاده را اعلام نکرده اما تصور نمی‌کنیم عرضه آن با قیمتی پایین‌تر از 5000 یورو انجام شود. اگر شما قصد خرید یک SSD را دارید توصیه می‌کنیم این مطلب فارنت را از دست ندهید.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.