سامسونگ ایده خلق تصاویر هولوگرافیک بر روی صفحه‌نمایش تلفن همراه را در سر دارد

بدون شک ثبت یک ایده نمی‌تواند دلیل حتمی بر عملیاتی شدن و در مرحله بعدی تولید انبوه آن باشد، با این حال گاهی شرکت‌های تولیدکننده پتنت‌هایی را در مراکز معتبری همچون USPTO به نام خود ثبت می‌کنند که می‌تواند روشن کننده مسیر راه فناوری‌های نوین در چند سال آینده باشد.

0

اگر به خاطر داشته باشید، پیش از معرفی رسمی آیفون 5، کلیپی تبلیغاتی و البته خیالی از قابلیت‌های آینده آن منتشر گردید که در آن کاربران می‌توانستند تصاویر موجود بر روی گوشی را با یک حرکت دست به تصاویر هولوگرافیک قابل‌نمایش در هوا تبدیل کنند. نمونه تکمیل یافته و صد البته تخیلی‌تر این ایده در  سری فیلم‌های مرد آهنی (iron man) به تصویر کشیده شد.

در همین حال سامسونگ به تازگی پتنتی را به صورت رسمی در USPTO  ثبت کرده که می‌تواند نه در خیال، بلکه در حقیقت نمایش تصاویر هولوگرافیک را در گوشی‌های آینده این شرکت امکان‌پذیر کند. نکته قابل توجه مشاهده شده در این گزارش، عدم استفاده از پروژکتور خارجی در نمایشگرهای آینده سامسونگ برای خلق تصاویر هولوگرافیک می‌باشد.

samsung-hologram-1 (2)

هرچند هم‌اکنون مایکروسافت با هدست واقعیت مجازی هولولنز یکه تازه خلق و کار با محیط هولوگراف است، با این حال ایده جدید سامسونگ نشان می‌دهد که این حوضه از چنان پتانسیلی برخوردار است که طی سالیان آینده بدون شک شرکت‌های مختلف فناوری و حتی سخت‌افزاری به آن ورود خواهند کرد.

بر اساس تصاویر انتشار یافته از ایده جدید برای این گوشی سامسونگ، نمایشگر گوشی‌های آینده این شرکت در قسمتی دارای لایه‌ای خاص و البته ضخیم‌تر هستند که پس از تابیده شدن نور، می‌تواند تصاویر را در هوا به صورت هولوگرافیک نمایش دهد.

samsung-hologram-1 (3)

این شرکت کره‌ای تا پیش از این نیز گوشی‌های منحصر به فردی با صفحه‌نمایش خمیده و انعطاف‌پذیر را راهی بازار کرده است، از این رو دور از انتظار نخواهد بود که سامسونگ بازهم اولین تولیدکننده‌ای باشد که ورود به دنیای هولوگرافیک را با استفاده از گوشی‌های همراه امکان‌پذیر کند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.