گوگل ممکن است برسر نام اَلفابت با BMW دچار مشکل شود!

همان‌طور که می‌دانید گوگل حالا زیرمجموعه شرکت بزرگ‌تر و جدیدی است که با نام Alphabet توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است. اما حتماً می‌دانید که دامنه وب‌سایت این شرکت abc.xyz است؛ اما چرا؟ ظاهراً شرکت خودروسازی BMW نام تجاری الفابت را در اختیار دارد!

0

با وجود این‌که درست پس از اعلام تغییرات بزرگ ساختاری در گوگل ارزش سهام این شرکت حدود 6 درصد بالاتر رفت اما ظاهراً یک مشکل وجود دارد: BMW نام تجاری و دامنه دات‌کام Alphabet را دراختیار دارد و به گفته نیویورک تایمز قصد فروش آن را هم ندارد.

سرویس الفابت BMW سرویسی برای فراهم کردن پکیج‌های مختلف وسایل نقلیه به شرکت‌های مختلف است. از نظر نقض قوانین علامت تجاری یا همان trademark ظاهراً مشکلی وجود ندارد تا جایی که این دو شرکت فعالیتی متفاوت داشته و سردرگمی برای مشتریان ایجاد نشود. اما حداقل یک تداخل در برنامه این دو شرکت وجود دارد و آن هم این است که BMW سازنده خودرو بوده و گوگل هم خودروهای بدون سرنشین می‌سازد. به این ترتیب به گفته نیویورک تایمز BMW به دنبال راهی برای شکایت از گوگل بر سر مسأله حقوق علامت تجاری است.

google car

در حال حاضر دامنه وب‌سایت جدید الفابت به نشانی abc.xyz در دسترس است و BMW هم می‌تواند بدون هیچ نگرانی از alphabet.com استفاده کند. شاید تنها مشکل ایجاد شده ترافیک سنگین روی این وب‌سایت در ساعات اولیه معرفی تحولات گوگل بود که احتمالاً تاکنون به حالت عادی بازگشته است. مشکل دیگر هم این‌که کشور چین به دلیل نامعلومی دامنه جدید abc.xyz را مسدود کرده است!

به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا گوگل سکوت می‌کند و یا با پیشنهادهای میلیون دلاری به سراغ خرید دامنه‌ها و اکانت‌های مختلف با نام الفابت خواهد کرد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.