فایرفاکس 40 با پشتیبانی از ویندوز 10 و امنیت بالاتر از راه رسید

0

نسخه 40 فایرفاکس را برای دسکتاپ می‌توانید همین حالا از Firefox.com دانلود کنید و نسخه اندرویدی نیز مانند همیشه به‌مرور در دسترس کاربران گوگل پلی قرار خواهد گرفت. به ادعای موزیلا بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا از فایرفاکس استفاده می‌کنند و محافظت دربرابر بدافزارها در این مرورگر برای تمامی پلتفرم‌ها وجود دارد. به گفته موزیلا این شرکت از سرویس Safe Browsing گوگل برای شناسایی دانلود بدافزار استفاده می‌کند و درصورت شناسایی خطر از ادامه دانلود تا تأیید کاربر جلوگیری خواهد کرد. نسخه جدید می‌تواند صفحات وب را آنالیز کرده و در صورت وجود خطر به کاربر هشدار دهد.

Firefox-40-warning

دسکتاپ

مهم‌ترین تغییر در نسخه 40 اما به پشتیبانی رسمی از ویندوز 10 بازمی‌گردد. درست است که نسخه‌های قبلی هم بدون مشکل با ویندوز 10 کار می‌کردند اما موزیلا ادعا می‌کند نسخه جدید بهتر با این ویندوز هماهنگ است. شاید یکی از دلایل این آپدیت آموزش قرار دادن فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش‌فرض درست در صفحه اول این مرورگر باشد. اگر به خاطر داشته باشید موزیلا پیش از این به مایکروسافت به‌دلیل تغییر روش این عمل اعتراض کرده بود. به هر حال تسخه جدیدی دکمه‌هایی بزرگ‌تر و آیکن‌هایی متفاوت را به همراه دارد.

Firefox-39

Firefox-40

موزیلا ادعا می‌کند تغییرات ریز زیادی را انجام داده تا نه‌تنها ظاهر و حس‌وحال ویندوز 10 به خوبی با فایرفاکس سازگار شود بلکه عملکرد مرورگر نیز بهتر شود. فایرفاکس 40 همچنین هنگام نصب افزونه‌های امضانشده توسط موزیلا به کاربر هشدار خواهد داد اما خوشبختانه نصب آن‌ها را غیرممکن نکرده است؛ امری که ظاهراً قرار است در نسخه 41 اتفاق بیفتد. گفته می‌شود در نسخه 42 دیگر حتی راهی برای دور زدن این محدودیت وجود نخواهد داشت.

اندروید

Firefox-Android

با وجود این‌که نسخه 40 بیشتر روی ویندوز 10 تأکید دارد اما نسخه اندرویدی حالا از Android Presentation API پشتیبانی کرده و تصاویر JPEG نیز حافظه کمتری را اشغال کرده و سریع‌تر بارگذاری خواهند شد.

گفتنی است موزیلا معمولاً هر شش هفته نسخه جدیدی از فایرفاکس را منتشر خواهد کرد و به این ترتیب نسخه 41 حدوداً اواخر شهریورماه از راه خواهد رسید.

VentureBeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.