تفاوت اصلی میان لری پیج و ساندار پیچای مدیرعامل‌های سابق و جدید گوگل در چیست؟

امروز گوگل تحول بزرگی را در کسب‌وکار خود اعلام کرد و ساندار پیچای به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت به جای لری پیجی انتخاب شد که قرار است کار جدیدش را در شرکت بزرگ‌تر Alphabet آغاز کند. اما تفاوت اصلی میان این دو فرد چیست و باید منتظر چه تحولات مدیریتی در گوگل باشیم؟ پاسخ این سوال را “مارتن هوفت” یکی از کارمندان سابق گوگل می‌دهد.

0

طبق اعلام امروز گوگل این شرکت به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت بزرگ‌تر الفابت با مدیریت جدید ساندار پیچای مرد پرتلاش گوگل فعالیت خواهد کرد و لری پیچ مدیرعامل سابق نیز به عنوان مدیرعامل جدید Alphabet انجام وظیفه می‌کند.

ساندار پیچای فردی با پشتکار فراوان است که در سال‌های اخیر پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیموده و از مدیر ارشد بخش کروم به مدیر اندروید و حالا مدیرعاملی گوگل رسیده است. طبق گفته یکی از کارمندان سابق گوگل که حالا از شرکای شرکت Quest Venture Partners است و شش سال در گوگل کار کرده آقای پیچای اصلاً برای همین شغل جدید زاده شده است! آقای هوفت در گفتگویی با Business Insider وقتی که ساندار پیچای در مهرماه مدیریت محصولات مشتریان گوگل را عهده‌دار شد در مورد تفاوت او با لری پیج این‌گونه می‌گوید:

اگر من بخواهم یک اختلاف بزرگ را بیان کنم این است که لَری می‌تواند یک دید بسیار جامع و کلی داشته باشد. او از انتخاب اهداف بزرگ و بلندپروازانه نمی‌ترسد. از طرف دیگر ساندار بیشتر یک مدیر و گرداننده عالیست. وقتی لری و سرگئی این دیدها و چشم‌اندازها را دارند و می‌توانند ابتکارات جدید را کلید بزنند من فکر می‌کنم ساندار کسی است که می‌تواند آن‌ها را به انجام برساند. او می‌تواند تیم تشکیل دهد، افراد مناسب را به کار بگیرد و کارها را به واقعیت پیوند دهد. البته نمی‌گویم که ساندار چشم‌اندازی از محصولات ندارد اما از نظر چشم‌انداز بلند مدت 10 ساله لَری این ویژگی را بیشتر از او دارد.

هوفت سال 2006 به عنوان بخشی از تیم توزیع جستجو وارد گوگل شده و در سال 2010 نیز به عنوان مدیر برنامه فنی به بخش اندروید پیوست. به این ترتیب نظرات فوق نظرات شخصی است و شاید نتوان چندان روی آن‌ها حساب باز کرد. به هر‌حال به عنوان کسی که شش سال را در کنار لری پیج و ساندار پیچای سپری کرده هوفت می‌تواند نشان دهد که پیچای چقدر برای گوگل با ارزش است و در آن سال‌ها ادعا کرده بود این فرد ممکن است روزی به مدیریت گوگل برسد.

اگر کسی وجود داشته باشد که بتواند روزی مدیرعامل شود به نظر من ساندار گزینه‌ای عالی برای این‌کار است. افراد باهوش زیادی در گوگل هستند اما از نظر محصولات برای مشتریان شک دارم فردی به موفقیت ساندار دست پیدا کند.

BusinessInsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.