آموزش: چگونه تاریخچه جستجوی خود در گوگل را پاک کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید کاربران دارای اکانت گوگل می‌توانند با مراجعه به قسمت گوگل داشبورد، تاریخچه جستجوهایی که هنگام لاگین بودن با این اکانت انجام داده‌اند را مشاهده نماید، این در حالیست که گوگل به تازگی امکان دریافت و یا پاک کردن تاریخچه جستجوها به طور کامل را فراهم کرده‌ است.

17

گوگل برای ارائه نتایج دقیق‌تر و تجربه بهتر به کاربران موتور جستجوگر اینترنتی خود، تمامی سابقه جستجوی آن‌ها را به خاطر می‌سپارد و نتایج جستجوهای جدید را بر اساس این سوابق لیست می‌کند. اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربران هستید که نگران به خطر افتادن حریم خصوصی‌شان در این رابطه هستند، ما را در ادامه در فارنت همراهی کنید تا بیاموزید که چگونه باید به پاک کردن تاریخچه گوگل و حذف سابقه جستجوی خود در گوگل بپردازید.

پاک کردن تاریخچه گوگل / حذف سابقه جستجوی در گوگل بطور جداگانه

برای پاک کردن یک جستجوی خاص از سوابق جستجوهای خود در موتور گوگل، تنها نیاز است چند حرف اول کلمه یا جمله مورد نظر خود را در کادر جستجو تایپ کنید تا کلمات پیشنهاد به صورت بنفش نمایش داده شود.

حذف سابقه جستجو در گوگل

به عنوان مثال همراهان همیشگی فارنت هنگام تایپ دو حرف از کلمه «فارنت » مشاهده خواهند کرد که گوگل کل کلمه را به آن‌ها پیشنهاد خواهند داد. البته در رده‌های بعدی کلمات مشابه هم پیشنهاد داده خواهد شد که در صورت تمایل به حذف هرکدام کافیست بر روی گزینه “Remove” در انتهای هر کلمه پیشنهادی کلیک کنید.

پاک کردن تاریخچه گوگل

با انجام این کار بلافاصله تمامی جستجوهای صورت گرفته که در آن‌ها از کلمه مذکور به عنوان مبنا استفاده شده، حذف خواهد شد.


پاک کردن تاریخچه گوگل و جستجوی در آن بر اساس زمان 

پاک کردن تاریخچه گوگل و جستجوی در آن بر حسب زمان تنها از طریق مراجعه به صفحه مدیریت تاریخچه جستجوها از طریق مرورگر امکان‌پذیر است.

پس از باز کردن صفحه  Google Web & App activity از طریق مرورگر، از شما خواسته می‌شود تا برای اطمینان رمز عبور خود را مجدد وارد کنید تا اجازه دسترسی به صفحه مذکور داده شود.

 

delete-google-search-history-4 (1)

 

پس از طی کردن مرحله قبل، برای پاک کردن تاریخچه گوگل بر حسب زمان ابتدا بر روی منوی سمت راست بالای صفحه که با سه‌نقطه نمایان است کلیک کرده و سپس گزینه “Delete options” را انتخاب کنید تا معیارهای مختلفی برای انجام این کار به شما نشان داده شود.

 

حذف تاریخچه گوگل

 

delete-google-search-history-7

همان‌طور که به وضوح مشاهده می‌شود، شما اکنون قادر خواهید بود با انتخاب یکی از گزینه‌های پیش رو تاریخچه جستجوی خود در گوگل را بر اساس روز، هفته یا با کلیک بر روی گزینه “Advanced” به عنوان مثال طی چهار هفته گذشته را از بین ببرید.

delete-google-search-history-9

پس از انتخاب معیار پاک کردن تاریخچه گوگل به شما هشدار داده می‌شود که ممکن است بازه انتخاب شده، تاریخچه فعالیتتان در دیگر سرویس‌های گوگل را هم از بین ببرد. در صورت مهم نبودن این موضوع کافیست گزینه “Delete” را در دو مرحله انتخاب کنید تا عملیات پاک‌سازی انجام شود.delete-google-search-history-8

delete-google-search-history-13


 پاک کردن تمام تاریخچه جستجو در گوگل

اگر خواهان پاک کردن تمامی سابقه فعالیت خود در موتور جستجو و دیگر سرویس‌های مبتنی بر وب گوگل هستید کافیست پس از مراجعه به صفحه Google Web & App activity و طی کردن مراحلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، پس از باز کردن منوی بالای صفحه این بار نیز بر روی گزینه  “Delete options” کلیک کنید.

delete-google-search-history-6

بار دیگر “Advanced” را انتخاب کرده، با این حال این بار بر روی گزینه “All Time” کلیک کنید. در این مرحله نیز هشدارهای پیشگیرانه نمایش داده خواهد شد؛ در صورت مهم نبودن این موضوع کافیست گزینه “Delete” را در دو مرحله انتخاب کنید تا عملیات پاک‌سازی انجام شود.delete-google-searchh-history-12

delete-google-search-history-13تذکر: گوگل برای ارائه دقیق‌تر سرویس‌های خود به کاربران، همواره به سابقه فعالیت از جمله مواد جستجوی آن‌ها توجه دارد؛ از این رو ممکن است پاک کردن تاریخچه گوگل ، شما را در دریافت صحیح خدمات از این غول فناوری با مشکل مواجه کند.

پاک کردن سابقه کلیه فعالیت‌ها در تمام سرویس‌های گوگل

در مطلب بالا به روش پاک کردن تاریخچه گوگل و جستجوهای شما در این موتور جستجو پرداختیم. اما اگر قصد دارید سابقه کلیه فعالیت‌های خود در گوگل را پاک کنید پیشنهاد می‌کنم مطلب آموزش حذف تمام چیزهایی است که گوگل درباره شخص شما می‌داند! را در فارنت از دست ندهید.

منبع Ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

17 نظر برای این مطلب
  1. حامد می‌گوید

    سلام
    میخوام سابقه خرید رو تو گوگل پلی پاک کنم نه تاریخچه جست و جو…….باید چه کار کنم؟

  2. کاربر می‌گوید

    من یک سوال دارم اگر یک سرچ رو حذف کنیم آیا اکانتمان از بازدید های اون سایت یا وبلاگ هم حذف می‌شود یا خیر (یعنی اگر ما یک سایت را دیده باشیم و از گوگل هیستوری مان آن سایت را حذف کنیم آیا صاحب سایت همچنان می‌تواند حساب مارا در بازدید های آن سایت ببیند

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر ارتباطی نداره
      در عین حال بازدید از یک سایت به این شکل نیست که بگه مثلا شمای کاربر رفتید بازدید کردید! اسمتون ثبت بشه یا..

  3. وحید می‌گوید

    سلام من برنده جایزه شدم انتخابی بخاطره استفاده ازموتورجستجوگرگوگل الان چندساعت بود درحال موجودی انباربوددراومدم ولی اسکریت دارن ازآی پی وگوشی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تا جایی که میدونم گوگل همچین جایزه‌ای نداره مراقب کلاهبردلری باشید

  4. از دنیای تاریک می‌گوید

    نمیشه چراااااا

  5. تارا می‌گوید

    سلام ببخشید من الان رو لینکی ک زدید تب کردم گفت ااز اکانت گوگلت استفاده کن منم یادم نیست قبلا ساختم یا ن وقتی میگه وارد کن یعنی نساختم ؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر.. وقتی میگه وارد کن یعنی قبلا وارد نشدید اما ممکنه ساخته باشید!

  6. ناشناس می‌گوید

    من همه ی این مراحل و انجام دادم یعنی دیگه با ریکاوری هم برنمی گردن

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  7. ناشناس می‌گوید

    سلام من میخوام کلا تاریخچه جستجو از رو هارد حذف شه برای همیشه میخوام با ریکاوری هم برنگرده باید چیکار کنم و اکانت روی کامپیوتر نیست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چیزی روی هارد ذخیره نمیشه اگر هیستوری مرورگر رو پاک کنید و روش بالا رو هم انجام بدید

  8. Hadis می‌گوید

    سلام ببخشید من روی اون چیزی که قبلا سرچ کردم کلیک میکنم و میزنم حذف ولی میگه نمیتوان مورد را از سابقه حذف کرد چیکار باید بکنم؟

  9. ایلما می‌گوید

    چجوری تاریخچه مرورگرو حذف کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برای هر مرورگر متفاوته

  10. s می‌گوید

    سلام اگه اصلا اکانت نداشته باشیم چی؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر نداشته باشید تاریخچه ای وجود نداره. کافیه history مرورگر رو پاک کنید