در پرینترهای جدید اپسون تا دو سال نیازی به تعویض کارتریج نخواهید داشت

بدون شک یکی از معضلات اصلی پرینترهای جوهرافشان، تعویض زودهنگام و پیدا کردن نسخه اصلی کارتریج آن‌ها می‌باشد. حال اپسون که یکی از قطب‌های شناخته شده دنیای چاپگرها محسوب می‌شود در سری جدید پرینت‌های جوهرافشان خود از یک فناوری اختصاصی به نام CISS استفاده کرده که مشکل تعویض زودهنگام کارتریج را حل می‌کند.

0

بر کسی پوشیده چاپگرهای جوهرافشان امکاناتی را ارائه می‌دهند که پرینترهای لیزری از انجام آن‌ها عاجز هستند؛ اما جوهرافشان‌ها از معایبی همچون قیمت بالای اولیه، هزینه تعمیر و نگهداری چندین برابر نسبت به نمونه لیزری و اتمام زودهنگام کارتریج رنج می‌کشند که خریداران این‌گونه دستگاه‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

در همین رابطه به تازگی شرکت اپسون از سری پرینترهای جوهرافشان جدید خود تحت عنوان EcoTank رونمایی کرده که اکثر مشکلات مرتبط با کارتریج این دستگاه‌ها در آن‌ها برطرف شده. EcoTank که در پنج مدل مختلف تولید گردیده، هر یک حاوی مخزن بزرگی از جوهر هستند و تا ۲ سال نیاز به شار‍ژ مجدد ندارند و کاربر بر اساس نیاز خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

بر اساس گفته شرکت سازنده، مخزن کارتریج این پرینترها به اندازه ۲۰ هزار کارتریج معمولی ظرفیت دارد به طوری که میانگین هر دو سال نیاز به تعویض آن‌ها می‌باشد. این قابلیت علاوه بر کاهش هزینه‌های کلی شارژ، به کار گیری جوهرهای دیگر پرینترها را امکان‌پذیر می‌کند و از طرفی زحمت تعویض هر ماهه کارتریج که باعث افزایش تولید زباله می‌گردد را از دوش کاربر بر خواهد داشت.

کارتریج چاپگرهای معمولی تنها می‌توانند حدود ۱۵۰ صفحه پرینت بگیرند‌، این در حالیست که سری EcoTank به طور میانگین قابلیت چاپ 20 هزار برگه به صورت پشت و رو را دارا می‌باشند. قیمت هر بار شارژ کارتریج این سری از پرینترهای اپسون برای کاربر حدود 12 دلار هزینه در بر خواهد داشت که نسبت به برخی مدل‌های جوهرافشان معمولی رقم قابل ‌تأملی به شمار می‌آید.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.