چیپست Helio X30 مدیاتک یک پردازنده چهارخوشه‌ای و ده هسته‌ای خواهد بود!

درحالی‌که هنوز چیپست Helio X20 در دستگاهی به کار گرفته نشده است شایعاتی در مورد Helio X30 چیپست آینده مدیاتک به گوش می‌رسد که ظاهراً بهترین چیپست مدیاتک خواهد بود که در سال آینده از راه خواهد رسید.

0

اولین قدمی که مدیاتک برای گوشی‌ها و تبلت‌های رده بالا برداشت Helio X10 بود که با وجود قدرت پردازشی مناسب قیمت چندان بالایی نداشته و در گوشی‌هایی مانند +HTC One M9 و همچنین Meizu MX5 قرار گرفت. پس از آن مدیاتک اولین چیپست ده هسته‌ای دنیا را با نام Helio X20 معرفی کرد که احتمالاً گوشی‌های مجهز به آن اواخر زمستان معرفی یا عرضه خواهند شد. ظاهراً داستان به همین‌جا ختم نشده و یک شایعه از چین ادعا می‌کند مدیاتک در حال کار بر روی Helio X30 چیپست فوق قدرتمند آینده است.

Helio X20 قرار است با سه خوشه پردازنده، چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.4 گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 2 گیگاهرتز و 2 هسته فوق سریع Cortex-A72 با سرعت 2.5 گیگاهرتز عرضه شود. ظاهراً طبق شایعه جدید X30 با چهار خوشه عرضه خواهد شد! دو هسته A53 با سرعت 1 گیگاهرتز، دو هسته A53 با سرعت 1.5 گیگاهرتز، دو هسته A72 با سرعت 2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر A72 با سرعت 2.5 گیگاهرتز! اگر سرتان سوت کشیده خوب است بدانید تنها نیستید! آیا اپلیکیشن‌های کنونی می‌توانند از این همه هسته استفاده کنند؟ پاسخ این سؤال را سعی کردیم در مطلبی بنویسیم.

به هر حال گفته می‌شود Helio X30 از Mali-T880 به عنوان پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند که حتی از Mali-T800 در Helio X20 هم سریع‌تر بوده و قاعدتاً یک سر و گردن هم از Mali-T760MP8 در گلکسی اس 6 و احتمالاً گلکسی نوت 5 سریع‌تر خواهد بود! همچنین X30 از 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 پشتیبانی خواهد کرد که X20 از آن بی‌بهره بود.

در مورد زمان عرضه این چیپست اطلاعاتی در دست نیست اما انتظار داریم Helio X30 حداقل در اواسط سال 2016 میلادی به گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی برسد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.