ایده ایرباس برای یک هواپیمای جت که از نیویورک تا لندن را در یک‌ساعت پرواز کند

آن زمان که کنکورد هنوز پرواز می‌کرد و حتی پروازی به جزیره کیش خودمان هم داشت، مسیری مثل لندن تا نیویورک را که امروزه ۷ ساعته می‌پیمایند، کنکورد در ۳.۵ ساعت پرواز می‌کرد. اما حالا ایرباس پتنتی دارد که می‌خواهد این مسیر ۵۶۳۰ کیلومتری را تنها در ۱ ساعت طی کند!

0

کنکورد قبل از این که به دلیل سوانحی که داشت بازنشسته شود، قادر بود با سرعتی معادل ۲ برابر سرعت صوت، یعنی ۲ ماخ، پرواز کند و این برای همه چیزی فوق‌العاده بود.

راست: تصویری منسوب به کنکورد در کیش | چپ: ماکت کنکورد ایران‌ایر ۲ فروند هواپیمای کنکورد سفارش داده بود.
راست: تصویری منسوب به کنکورد در کیش | چپ: ماکت کنکورد با رنگ‌آمیزی ایران‌ایر
ایران‌ایر ۲ فروند هواپیمای کنکورد سفارش داده بود.

گروه تخصصی هواپیماسازی ایرباس، حالا ایده‌ای در سر می‌پروراند که هواپیمایی شدیداً مافوق‌صوت بسازد که می‌تواند مسیر تاریخی بر فراز اقیانوس آرام، لندن تا نیویورک را در مدت تنها ۱ ساعت پرواز کند. این یعنی این هواپیما می‌تواند مسیرهای بسیار بلندی مثل پاریس تا سان‌فرانسیسکو یا توکیو تا لوس‌آنجلس می‌تواند تنها در ۳ ساعت پیموده شود که واقعاً بالاتر از حد تخیل ماست. انتظار می‌رود بهای سوار شدن در چنین پرنده‌ای بسیار هنگفت باشد.

اما این تنها یک پتنت و ایده‌ی اولیه است و اصلاً معلوم نیست تا چه حد محقق شود؛ اما چیزی که مشخص است این است که در آینده شاهد هواپیماهای بسیار سریع‌تری نسبت به هواپیماهای مادون‌صوت کنونی خواهیم بود.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.