مایکروسافت سرویس جدید به اشتراک گذاری فایل Docs.com را معرفی کرد

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد سرویس اشتراک‌گذاری اسناد خود، Docs.com، را مجدداً راه‌اندازی کند. این وب‌سایت که در دسترس عموم قرار گرفته است امکان به اشتراک‌گذاری اسناد را به کاربران می‌دهد و احتمالاً در زمان نهایی شدن، جزیی از خانواده آفیس خواهد شد.

0

سرویس داکز مایکروسافت در خانواده مایکروسافت عضو جدیدی نیست. در واقع این سرویس از سال ۲۰۱۰ ساخته شده بود ولی به علت استقبال بسیار کم از آن، از کانون توجهات این شرکت خارج و عملاً متروکه شده‌بود. اما حالا ردموندی‌ها می‌خواهند این سرویس را مجدداً راه‌اندازی کنند.

اگر به سایت Docs.com بروی می‌توانید حساب‌کاربری خود را ساخته و از امکانات آن با خبر شوید. این سرویس به شما این قابلیت را خواهد داد که خیلی راحت اسناد خود را ذخیره و با بقیه مشترک شوید. اما فعلاً فقط از فایل‌های Word, Excel, Sway, PowerPoint و PDF پشتیبانی می‌کند.

همچنین در داکز خوانندگان فایل‌هایتان می‌توانند با کمک سرویس Disqus، نظرات خود را برایتان بنویسند و درباره‌ی آن به بحث بنشینند. همچنین قابلیت‌هایی برای گذاشتن و یا به اصطلاح embed کردن فایل‌ها در سایت و وبلاگ مهیا شده. مثل هر سرویس به اشتراک‌گذاری فایل دیگری، یک لینک هم برای فایل‌های شما ساخته می‌شود که می‌توانید آن را در هر شبکه‌ی اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین این سرویس به شما نشان خواهد داد که چند نفر فایل‌های شما را دیده و دانلود کرده‌اند.

با بررسی گوشه‌وکنار سایت متوجه خواهید شد که این سرویس نه یک سرویس فرعی، بلکه برای قدرتمند بودن طراحی شده و مایکروسافت توجه ویژه‌ای به آن کرده و همچنین متوجه می‌شوید که با وجود بتا بودن این سرویس، به نظر می‌رسد بزودی شاهد نهایی و معرفی شدن رسمی آن خواهیم بود.

Neowin

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.