درز تصویری منتسب به اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت سونی که از حسگر اثر انگشت در آنها خبر دارد

اگر به خاطر داشته باشید سونی چند ماه پیش برای از دست ندادن سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند ژاپن مجبور به معرفی پرچم‌داری تحت عنوان اکسپریا زد 3 پلاس گردید که در حقیقت نسخه ارتقا یافته زد 3 است. هرچند به کار گیری ماژول دوربین جدید یکی از نقاط قوت این محصول به شمار می‌آید، با این حال پردازنده اسنپ‌دراگون 810 باعث گرم شدن بیش از اندازه اکسپریا زد 4 گردید، به طوری که بسیاری از علاقه‌مندان به برند سونی از خرید این محصول صرف‌نظر کردند.

0

شاید همین مشکلات باعث گردیده تا این شرکت ژاپنی همچون سال 2014 درصدد معرفی دو پرچم‌دار طی بازه زمانی شش ماه برآید. در همین رابطه دیروز تصاویری منتسب به اکسپریا زد 5 در کنار آیفون 6 و نسخه کامپکت آن به بیرون درز کرد که نشان از به کار گیری زبان طراحی همیشگی سری زد در آن دارد.

شرکت‌های سرشناسی همچون اپل و سامسونگ طی سالیان متمادی از سنسور اثر انگشت به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد در پرچم‌داران خود استفاده کرده‌اند، با این حال هنوز شاهد ساخت گوشی هوشمندی از سوی ال‌جی و سونی با بهره‌گیری از این قابلیت نبوده‌ایم؛ اما ممکن است این روند با معرفی اکسپریا زد 5 کمی تغییر کند زیرا تصاویر جدید از به کار گیری حسگر اثر انگشت در این محصول حکایت می‌کنند. البته با توجه به این موضوع که سونی اغلب محصولات اندرویدی خود را به دکمه‌های نرم‌افزاری سیستمی تجهیز می‌کند، به نظر می‌رسد محصل قرارگیری سنسور اثر انگشت به بهترین شکل ممکن انتخاب شده است.

تعبیه این قطعه در کنار سمت راست بدنه، موجب تغییر مکان دکمه قفل صفحه‌نمایش به چند میلی‌متر پایین‌تر شده است. از آنجا که اندروید M به طور پیش‌فرض از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کند، ممکن است اکسپریا زد 5 و اکسپریا زد 5 کامپکت با تجهیز به این نسخه از پلتفرم موبایلی گوگل راهی بازار شوند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.