این اولین ساعت هوشمند جهان با صفحه‌نمایش بریل برای نابینایان است

دات، روی کاغذ، مثل هر ساعت هوشمند دیگر است؛ دارای سیستم ارسال پیام، قابلیت‌های مسیریابی، بلوتوث ۴.۰، ساعت زنگ‌دار و طبیعتاً ساعت است. اما چیزی که دات را از سایرین متمایز می‌کند، بریل بودن آن است – در واقع اولین ساعت هوشمند بریل جهان.

0

صفحه‌ی ساعت هوشمند Dot مجهز به چندین پین است که با سرعتی که قابل تنظیم است، بالا و پایین می‌روند و حروف بریل را برای کاربر تداعی می‌کنند. با استفاده از این سیستم، نابینایان عزیز دیگر نیاز نیست میلیون‌ها تومان خرج دستگاه‌های بریل‌خوان قابل حمل کنند؛ بلکه با پرداخت چیزی کم‌تر از ۳۰۰ دلار، می‌توانند این ساعت را بخرند و با آن کتاب‌های الکترونیک را بخوانند. پیش‌فروش این ساعت هوشمند از همین حالا شروع شده است. باتری این ساعت برای بیش از ۱۰ ساعت دوام می‌آورد.

فدراسیون ملی نابینایان امریکا می‌گوید تنها ۱۰ درصد نابینایان قادر به خواندن خط بریل هستند و این عدد در کشور انگلستان حتی تا کمتر از ۱ درصد است! اما با Dot حالا این عزیزان می‌توانند بسیار راحت‌تر از پیش این خط را بیاموزند.

اریک جو یون کیم، مدیر پروژه‌ی دات، می‌گوید:

«بیش از ۹۰ درصد افراد نابینا، بینایی خود را پس از تولد و در طول زندگی از دست می‌دهند و این یعنی در مدت کوتاهی دستشان از اطلاعات و دنیای اطراف کوتاه می‌شود. دات می‌تواند مسیر زندگی‌شان را عوض کند. دات می‌تواند به آن‌ها خط بریل بیاموزد تا قدری از مشکلاتشان کم شود.»

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.