گزارش: اپل شبکه تلفن همراه خود را در اروپا راه‌اندازی می‌کند!

بنا بر گزارش‌ها، اپل در حال انجام مذاکراتی برای آغاز به کار شبکه تلفن همراه خود است. انتظار می‌رود که اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه اپل، در اروپا و آمریکا ارائه شود.

0

گفته‌شده که این کمپانی در حال سنجیدن ارائه سرویس در آمریکاست اما باور دارند که برای ارائه آن در اروپا یعنی سمت دیگر اقیانوس نیز با شرکت‌های مخابراتی به گفت‌وگو می‌پردازد.

MVNO شبکه‌های تلفن همراه مجازی هستند که زیرساختی مخصوص به خود را ندارند؛ بلکه فضایی را از اپراتورهای دیگر اجاره کرده و بعد مستقیماً و از طریق طرح‌های مختلف، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

به گزارش Bussines insider، کاربران باید برای استفاده از اینترنت، پیامک و مکالمه MVNO اپل، مستقیماً هزینه‌ای را به این شرکت بپردازند. به‌این‌ترتیب می‌توانند هر چیزی را که با استفاده از Apple-Sim و توانایی انتخاب اپراتور تنها با یک قطعه به دست می‌آوردند، دوباره در اختیار بگیرند.

اپل به چشم‌انداز طولانی‌مدت راه‌اندازی MVNO نگا می‌کند، پس این سرویس در آینده‌ای دور شروع به کار خواهد کرد. حداقل 5 سال برای شروع به کار کامل این سرویس زمان لازم خواهد بود.

اپل احتمالاً خط‌مشی گوگل را در این زمینه دنبال خواهد گرد، چراکه گوگل تا الآن یک MVNO را تحت پروژه‌ای به نام Fi راه‌اندازی کرده است. البته تنها به صاحبان نکسوس 6 در آمریکا سرویس می‌دهد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.