چگونه سرعت شارژ گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم؟

هنگامی که بیرون از منزل هستید گوشی هوشمند شما یکی از ضروری‌ترین دستگاه‌هایی است که باید همراه خود داشته باشید البته این امر در صورتی صادق است که این گوشی هوشمند روشن باشد!

12

گاهی اوقات از میزان شارژ دستگاه هوشمند خود خبر ندارید و هنگامی که می‌خواهید از منزل خارج شوید تازه متوجه عدم وجود شارژ کافی در دستگاه خود می‌شوید. همین امر باعث خواهد شد بعد از مدتی کوتاه با پیغام کم‌بودن باتری روبرو شوید. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید گوشی خود را به بهینه‌ترین روش ممکن و در کمترین زمان شارژ کنید و بیشترین بهره‌وری را از باتری آن داشته باشید.

در ادامه به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت تا بتوانید در حداقل زمان، گوشی خود را شارژ کنید.

خاموش کردن گوشی

شاید در نگاه اول این نکته ساده و پیش پا افتاده به‌نظر برسد اما خاموش کردن گوشی می‌تواند به افزایش سرعت شارژ کمک کند زیرا هیچ انرژی به‌طور همزمان در دستگاه مصرف نخواهد شد. مدنظر داشته باشید که حتی در صورتی که از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید پروسه‌های فعال در پس زمینه باعث خواهند شد باتری شما سریع‌تر تخلیه شده و شارژشدن دستگاه نیز زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

در صورتی که به دستگاه هوشمند خود نیاز دارید و نمی‌توانید آن‌را خاموش کنید حداقل می‌توانید آن‌را در حالت هواپیما قراردهید تا بدین ترتیب از مصرف توان به‌منظور آنتن‌دهی دستگاه جلوگیری شود. بازهم در صورتی که نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید حداقل از اجرای مواردی که به باتری زیادی نیاز دارند و در دسته بازی‌های ویدئویی، دانلود و یا دوربین قرار می‌گیرند خودداری کنید.

استفاده از شارژر دیواری

استفاده از پورت یو‌اس‌بی، توان کمتری به‌منظور شارژ گوشی شما به همراه خواهد داشت و در مقایسه با شارژرهای دیواری باعث افزایش زمان شارژ می‌شود.sony-launches-uch10-charger-for-xperia-z3-and-z4-series-with-fast-charging-technology

به عنوان مثالی ساده، گلکسی اس 5 از شارژری 2.1 آمپرساعتی بهره می‌برد و این در حالی است که یک پورت یو‌اس‌بی 2.0 تنها 0.5 آمپرساعت تحویل می‌دهد. این مقدار برای یو‌اس‌بی پورت یو‌اس‌بی 3.0 نیز 0.9 آمپرساعت است. مدنظر داشته باشید که برخی لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی می‌توانند آمپراژ بالاتری را تامین کنند اما پی بردن به این نکته کمی سخت به‌نظر می‌رسد بنابراین بهترین گزینه استفاده از شارژر اصلی گوشی است.

استفاده از شارژهای قدرتمند مانند نمونه‌های عرضه‌شده برای تبلت‌ها نیز می‌توانند به افزایش سرعت شارژ گوشی شما در صورت سازگاری کمک کنند.

استفاده از تکنولوژی‌های شارژ سریع

برخی گوشی‌های هوشمند جدید از تکنولوژی شارژ سریع مانند Quick Charge شرکت کوالکام بهره می‌برند. با استفاده از این تکنولوژی گوشی هوشمند شما تا 75 درصد سریع‌تر شارژ خواهد شد. با مراجعه به این لینک می‌توانید لیستی از گوشی‌های هوشمند سازگار با این تکنولوژی شرکت کوالکام را مشاهده کنید. (البته این لیست چندان کامل نیست و به طور مثال گلکسی اس 6 و اس 6 اج در آن وجود ندارد.)Qualcomm-Quick-Charge

استفاده از یک کابل یو‌اس‌بی با کیفیت خوب

در کمال تعجب باید اذعان داشت استفاده از یک کابل یو‌اس‌بی مرغوب نیز می‌تواند بر روی سرعت شارژ گوشی شما تاثیر داشته باشد. در صورتی که از کابل‌های یو‌اس‌بی ارزان‌قیمت (معمولا این کابل‌ها بسیار باریک هستند) استفاده می‌کنید این احتمال وجود دارد که این کابل‌ها توان کافی را از آداپتور به گوشی انتقال ندهند.usb cable

به‌منظور کاهش هزینه تولید، این کابل‌ها از موادی با کیفیتی پایین بهره می‌برند و یا سیم فلزی داخل آن‌ها بسیار باریک است و توانایی عملکرد مناسب در مواجهه با توان‌های بالا را ندارد. پیش از هرچیز پیشنهاد می‌شود از کابل یو‌اس‌بی که به همراه گوشی شما عرضه شده است استفاده کنید و در غیر این‌صورت نیز اقدام به تهیه یک کابل با کیفیت از یک برند معتبر کنید.

این‌ها تعدادی از روش‌های ممکن به‌منظور نیل به بیشترین میزان شارژ در کمترین زمان ممکن هستند، با این اوصاف در صورتی که شما نیز از روش یا روش‌هایی بدین‌منظور مطلع هستید در قسمت نظرات ما را آگاه سازید.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. آرزو می‌گوید

    http://narenji.blogfa.com

    در وبلاگم میتونید دیزاین همین پست رو ببنید !

  2. mehdi می‌گوید

    لینکی که گذاشتید مربوط به شرکت کوالکام است و در گوشی های سامسونگ اس6 و اس 6 اج از پردازنده اگزینوس استفاده شده برای همین در لیست اسمی از آنها نیست

  3. م آفرید می‌گوید

    “به عنوان مثالی ساده، گلکسی اس 5 از شارژری 2.1 میلی‌آمپری بهره می‌برد و این در حالی است که یک پورت یو‌اس‌بی 2.0 تنها 0.5 میلی‌آمپر تحویل می‌دهد. این مقدار برای یو‌اس‌بی پورت یو‌اس‌بی 3.0 نیز 0.9 میلی‌آمپر است.”
    در نگارش مقادیر جریان اشکال وجود دارد.
    به عنوان مثالی ساده، گلکسی اس 5 از شارژری 2100 میلی‌آمپری بهره می‌برد و این در حالی است که یک پورت یو‌اس‌بی 2.0 تنها 500 میلی‌آمپر تحویل می‌دهد. این مقدار برای یو‌اس‌بی پورت یو‌اس‌بی 3.0 نیز 900 میلی‌آمپر است.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با تشکر اصلاح شد

      1. حسن کریمی می‌گوید

        ممنون علی جان. البته توی متن اصلی اشتباه بود و الان هم فکر میکنم نباید بنویسیم آمپرساعت توی متن. همون 2.1 آمپری و 0.5 آمپر و 0.9 آمپر به ترتیب برای مقادیر درسته.

        1. علی ارغوان می‌گوید
          1. حسن کریمی می‌گوید

            بله علی جان مطلع هستم از این واحد اندازه گیری. اما متن اصلی رو ببینین نوشته :
            A USB Port delivers less power to the phone (5V, 0.5mA minimum) so it will be slower to charge when compared to a dedicated USB charger.

            For example, the Galaxy S5 ships with a 2.1mA charger, while and a standard 2.0 USB port delivers a 0.5mA charge, while a USB 3.0 port delivers 0.9mA charging capacity
            در واقع هیچ صحبتی از معیار “بر ساعت نکرده” اگه نگاه کنین. اما اینجا هم واحد رو متن اصلی اشتباه نوشته!

          2. علی ارغوان می‌گوید

            درسته حق با شماست ظاهراً وبسایت منبع اشتباهی کرده

  4. quietly brilliant می‌گوید

    cm securityیک قابلیتی اضافه کرده ک زمان شارژو کم میکنه!چجوری!؟نمیدونم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اپلیکیشن های پس زمینه رو می بنده

  5. علي می‌گوید

    لینک گوشی هایی که شارژ سریع رو پشتیبانی می کنند رو نزاشتید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با تشکر اصلاح شد