نوکیا رسماً سرویس نقشه HERE خود را به مبلغ 3.07 میلیارد دلار به سه شرکت خودروساز آلمانی فروخت

مدت‌هاست صحبت فروش سرویس نقشه‌ی HERE نوکیا مطرح است و شایعات مختلفی درباره‌ی مذاکرات این شرکت با متقاضیان مختلف، از مایکروسافت و اپل گرفته تا شرکت‌های خودروسازی آلمانی، به گوش می‌رسد. اما حالا ظاهراً مذاکرات به نتیجه رسیده است.

0

نوکیا امروز رسماً اعلام کرد سرویس نقشه‌ی HERE خود را به کنسرسیوم خودروسازان آلمانی شامل شرکت‌های آئودی، BMW و دایملر فروخته‌است. به نظر می‌رسد این معامله ۳.۰۷ میلیارد دلاری بوده و برای نوکیا ۲.۷۵ میلیارد دلار سودآوری خواهد داشت. البته این خرید احتمالاً در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ نهایی خواهد شد.

حالا نوکیا تمرکز خود را روی خرید ۱۶.۶ میلیارد دلاری Alcatel-Lucent متمرکز خواهد کرد تا خود را به یکی از بزرگترین شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی تکنولوژی‌های مرتبط با شبکه تبدیل کند. شرکت‌های خودروسازی نام‌برده هم با استفاده از سرویسی که خریده‌اند، تکنولوژی‌های مسیریابی و خودروهای بدون نیاز به راننده را گسترش خواهند داد. البته باید بدانید که سرویس HERE، مانند اکنون، برای استفاده‌ی کاربران عادی عمومی خواهد ماند.

تا زمانی که این قرارداد نهایی شود، HERE و ۶۴۵۴ کارمند آن تحت نظارت Nokia به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.