ابزار و اپلیکیشن‌هایی که هر کاربر حرفه‌ای اندروید باید آنها را روی گوشی خود نصب کند

در صورتی که شما از کاربران حرفه‌ای سیستم‌عامل اندروید هستید گستره وسیعی از برنامه‌ها را به‌منظور استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های این سیستم‌عامل در اختیار خواهید داشت. برخی از این برنامه‌ها امکاناتی به شما می‌دهند که در حالت عادی بعید می‌دانستید در اندروید بتوانید از آن‌ها بهره ببرید.

0

از سوی دیگر در صورتی که بخواهید خود را به سطح کاربران حرفه‌ای اندروید برسانید باید با مفاهیم و قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل و برنامه‌های آن آشنا شوید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تعدادی از برنامه‌هایی که به حرفه‌ای‌تر شدن هرچه بیشتر شما کمک می‌کنند را معرفی کنیم. مدنظر داشته باشید که اکثر برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به روت نیاز دارند بنابراین در صورتی که اطلاعات زیادی از این واژه ندارید و یا به دلایلی قصد ندارید دستگاه اندرویدی خود را روت کنید مطمئنا این برنامه‌ها توانایی زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

Tasker

مطمئنا یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای حاضر در لیست ما برنامه Tasker است که در واقع قابلیت‌های متفاوتی به‌منظور کنترل قسمت‌های مختلف گوشی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگرچه نمی‌توان این برنامه را در یک جمله توضیح داد اما به‌طور خلاصه می‌توان گفت با قراردادن یک شرط ( که در این برنامه لقب Task را گرفته) و مشخص کردن یک تاثیر ویژه تنها در صورتی که شرط مورد نظر برآورده شود، تاثیر یا عملکرد یادشده اجرا خواهدشد. این برنامه برپایه عبارت اگر….بنابراین…. عمل می‌کند و در واقع با این توانایی، امکان ایجاد دستورالعمل‌های متفاوت را خواهد داد. اگرچه این برنامه به یادگیری قابلیت‌های مختلف نیاز دارد اما با صرف زمان لازم می‌توانید با استفاده از آن نهایت توان دستگاه اندرویدی خود را به‌طور کامل به‌کار بگیرید.Tasker (1)

Xposed Framework

اگرچه این برنامه را مستقیما نمی‌توانید از گوگل‌پلی دریافت کنید اما بی‌شک یکی از برنامه‌های مورد علاقه توسعه‌دهندگان و کاربران حرفه‌ای است. اگرچه این برنامه به‌خودی خود هیچ عملکردی ندارد اما امکان دانلود و فعال‌سازی ماژول‌های مختلف از مخازن و منابع متفاوت را فراهم می‌کند. این ماژول‌ها در قالب‌های مختلف به‌منظور تغییر رابط کاربری، افزودن قابلیت‌های جدید و یا تغییر قابلیت‌های مورد استفاده ارائه‌ می‌شوند. در صورتی که از جمله کاربرانی هستید که به دنبال تغییرظاهر، شخصی‌سازی هرچه بیشتر و یا بهینه‌سازی قابلیت‌ها و تجربه کاری بر روی دستگاه‌های اندرویدی بوده‌اید این برنامه می‌تواند مفید فایده واقع شود.Gravity-Box-one-of-the-more-popular-Xposed-modules

Pushbullet

با استفاده از نرم‌افزار Pushbullet می‌توانید هشدارهای گوشی هوشمند خود را مستقیما به روی رایانه شخصی مجهز به ویندوز یا مک انتقال دهید اما این برنامه شگفت‌انگیز به شما امکان به اشتراک گذاشتن محتوا میان دستگاه اندرویدی و رایانه رومیزی‌تان را نیز خواهد داد. این به‌اشتراک گذاری می‌تواند در قالب فایل یا لینک‌های مربوط به وب‌سایت‌های مختلف باشد. قابلیتی در این برنامه گنجانده شده که به شما امکان ارسال پاسخ‌های سریع برای پیامک‌ها، آن‌هم به‌طور مستقیم از طریق دسکتاپ را خواهد داد. این برنامه به دستگاه روت شده نیاز نداشته اما به‌منظور استفاده از آن باید افزونه ویژه مرورگر خود را بر روی رایانه شخصیتان نصب کنید.Pushbullet

AirDroid

اگرچه برنامه Pushbullet امکان مشاهده هشدارهای گوشی همراه بر روی رایانه شخصی و ارسال فایل بین این دو را امکان‌پذیر می‌سازد اما AirDroid امکان کنترل چندین و چند قابلیت گوشی شما به‌طور مستقیم از طریق دسکتاپ رایانه را فراهم می‌سازد. از سوی دیگر امکان مشاهده و ویرایش لیست مخاطبین، انتقال تصاویر، پخش موسیقی و ویدئو، گرفتن اسکرین شات، وارد کردن فایل‌های APK، کنترل دوربین و دسترسی به کلیپ‌بورد نیز مهیا شده است. این برنامه از جمله نرم‌افزارهایی است که هر کاربر با توانایی بالا باید حتما از آن استفاده کند.AirDroid (1)

Greenify

آنچه این برنامه انجام می‌دهد بسیار ساده است. در واقع با استفاده از این برنامه می‌توانید نرم‌افزارهای موجود بر روی گوشی هوشمندتان را در حالت خواب زمستانی قراردهید و از اجرای آن‌ها و نتیجتا مصرف منابع سخت‌افزاری و یا ایجاد وقفه جلوگیری کنید. برنامه‌های مشخص شده تنها در صورتی اجرا خواهند شد و پردازشی را راه‌اندازی می‌کنند که شما آن‌ها را بازکنید.Greenify (1)

Greenify بر روی دستگاه‌های روت‌نشده نیز قابل استفاده بوده اما به منظور نیل به بهترین نتایج، دستگاه اندرویدی شما باید روت شده باشد. همچنین به‌منظور استفاده از آن به یک Xposed Framework نیاز خواهید داشت تا بتوانید از برخی قابلیت‌های آزمایشی این برنامه نیز استفاده کنید. مدنظر داشته باشید که نسخه رایگان این برنامه به شما امکان متوقف‌کردن برنامه‌های سیستمی را نخواهد داد اما در نسخه ویژه آن محدودیت‌هایی اینچنینی وجود نخواهند داشت. با استفاده از نسخه ویژه این برنامه می‌توانید به توسعه‌دهنده آن نیز از نظر مالی کمک کنید.

Amplify

این برنامه نرم‌افزاری به‌منظور ذخیره باتری بوده که مدت زمان ممکن برای استفاده از دستگاه و روشن بودن آن را کنترل می‌کند. این برنامه می‌تواند با بستن برنامه‌هایی که پس از نصب آن‌ها دچار وقفه و کاهش عملکرد دستگاه شده‌اید نهایتا امکان استفاده از بیشترین زمان ممکن برای باتری را به شما بدهد. مدنظر داشته باشید که نسخه رایگان به شما این امکان را خواهد داد تا برنامه‌ها، سرویس‌ها و پردازش‌هایی که باعث مصرف توان سخت‌افزاری دستگاهتان می‌شوند را شناسایی کنید اما به‌منظور داشتن کنترل کامل بر روی قابلیت‌ها باید نسخه پولی این برنامه را دریافت و نصب کنید. این برنامه به روت و یک Xposed Framework ویژه نیاز خواهد داشت و البته از Tasker نیز پشتیبانی خواهد کرد.Amplify (1)

BetterBatteryStats

با بهره‌گیری از برنامه BetterBatteryStats که به‌طور مخفف از آن با عنوان BBS نیز یاد می‌شود می‌توانید دیدی جامع بر برنامه‌ها، پردازش‌ها و دیگر مواردی که سخت‌افزار شما را درگیر می‌کنند و نهایتا باعث تخلیه سریع باتری می‌شوند داشته باشید. BBS اگرچه به شما امکان متوقف‌ و یا محدود کردن این برنامه‌ها را نمی‌دهد اما هدفی به‌منظور اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به کاربر در این زمینه دارد. ترکیب این برنامه با دیگر نرم‌افزارهای موجود در لیست ما مانند Greenify  و Amplify ترکیبی ایده‌آل به‌منظور کنترل کامل بر روی منابع سخت‌افزاری و باتری ایجاد خواهد کرد.BetterBatteryStats (1)

Titanium Backup

این برنامه انتخاب کاربران حرفه‌ای اندروید در زمینه ایجاد نسخه پشتیبان از برنامه‌ها و داده‌های آن‌ها و البته فریز کردن نرم‌افزارهای مختلف است. این نرم‌افزار به‌ویژه در مواردی که کاربر قصد استفاده از یک رام جدید بر روی دستگاه خود را دارد کاربردی خواهد بود زیرا نسخه پشتیبان ایجاد شده با استفاده از تیتانیوم بک‌آپ می‌تواند با بازگرداندن خودکار برنامه‌ها و تنظیمات آن‌ها به فیرمویر جدید در زمان و انرژی کاربر صرفه‌جویی کند. تفاوتی که میان یک بک‌آپ کامل به‌اصطلاح NANDroid و بک‌آپ ایجاد شده به‌وسیله تیتانیوم وجود دارد آن‌ است که تیتانیوم تنها از برنامه‌ها و داده‌های آن‌ها نسخه پشتیبان ایجاد می‌کند اما در ایجاد یک نسخه پشتیبان NANDroid، کپی کاملی از برنامه‌ها، فایل‌های سیستمی، سیستم‌عامل و دیگر اطلاعات کاربری خواهید داشت. اگرچه این برنامه از رابط کاربری نه‌چندان زیبایی بهره می‌برد اما کارایی فوق‌العاده‌ای دارد.Titanium-Backup

LeanDroid

این برنامه قدرتمند شباهت زیادی با قابلیت Stamina Mode در دستگاه‌های هوشمند سونی دارد و باعث خواهد شد صرفه‌جویی زیادی در میزان مصرف باتری ایجاد شود. هنگامی که صفحه‌نمایش گوشی هوشمند شما خاموش می‌شود LeanDroid به‌طور خودکار قابلیت‌هایی مانند وای‌فای، داده‌های همراه، بلوتوث، جی‌پی‌اس و ان‌اف‌سی را خاموش می‌کند تا بتواند با این روش زمان بیشتری دستگاه شما را با یک‌بار شارژ باتری روشن نگه دارد.LeanDroid (1)

تنظیمات برنامه‌ را می‌توانید به‌گونه‌ای انجام دهید تا به‌طور خودکار کلیه موارد یادشده را به‌منظور همگام‌سازی و امکان دریافت هشدارها فعال کند.

Nova Launcher Prime

کاربران حرفه‌ای اندروید معمولا از لانچر‌های پیش‌فرض موجود بر روی گوشی خود استفاده نمی‌کنند. بدون شک Nova Launcher در میان بهترین و قدرتمندترین لانچرهای اندرویدی با امکان شخصی‌سازی بالا قرار دارد و گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی که می‌خواهند ظاهر یکنواخت دستگاه خود را تغییر دهند به‌شمار می‌آید.Nova-Launcher-Prime

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.