آموزش: چگونه ویندوز 10 را حذف و به ویندوز دوست‌داشتنی قبلی خود بازگردیم!؟

همان‌طور که در جریان هستید مایکروسافت در چند روز اخیر نسخه نهایی ویندوز 10 را به رایگان در اختیار استفاده‌کنندگان از نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل قرار داده است.

7

بر کسی پوشیده نیست که ردموندی ها تمام تلاش خود را در جهت عرضه یک پلتفرم یکپارچه با رابط کاربری تعاملی و با قابلیت اجرا بر روی انواع دیوایس ها را به کار گرفته‌اند؛ با این حال ممکن است بعضی از استفاده‌کنندگان ویندوز سنتی 7 و یا حتی ویندوز 8 با محیط داخلی و اینترفیس انتخاب شده برای این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز رابطه خوبی برقرار نکرده به طوری که خواهان بازگشت به ویندوز قبلی خود باشند.

در طرف دیگر از آنجایی که ویندوز 10 یک پلتفرم نورسیده محسوب می‌شود، ممکن است برخی سخت‌افزارهای قدیمی نتوانند خود را به خوبی با آن وفق دهند و یا شرکت‌های سازنده قطعات سخت‌افزاری هنوز درایور مخصوص ویندوز 10 محصول خود را در اختیار کاربران قرار نداده باشند. در ساده‌ترین حالت ممکن است یک کاربر تنها محض آشنایی با امکانات این نسخه، سیستم‌عامل دستگاه خود را ارتقا داده، با این حال از کرده خود پشیمان و دنبال راه چاره برای دانگرید کردن به سیستم‌عامل قبلی خود است.در همین رابطه ما در ادامه در فارنت قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه ویندوز 10 را حذف و به ویندوز دوست‌داشتنی قبلی خود بازگردانید.

این روش تنها برای آن دسته از افرادی کارساز است که سیستم‌عامل قبلی خود را درون برنامه‌ای به‌روزرسانی کرده‌اند و نه آنان که به صورت دستی و با استفاده از فلش مموری یا دی‌وی‌دی ویندوز 10 را نصب کرده‌اند.
کاربر تنها یک ماه پس از ارتقا به ویندوز 10 و آن هم در صورتی که فایل‌های سیستمی قرار داده شده در پوشه Windows.old در درایو C را حذف نکرده باشد می‌تواند از این روش برای بازگشت به نسخه قبلی سیستم‌عامل خود اقدام کند.
  1. منوی استارت را باز کرده و پس از مراجعه به قسمت تنظیمات اصلی سیستم‌عامل به دنبال برنامه Update & Security بگردید و آن را باز کنید.
  2. با مراجعه به قسمت Recovery، گزینه “Go back to Windows 7 or 8.1” را پیدا و اجرا نمایید.
  3. در صورت طی کردن صحیح مراحل قبلی، از شما چندین سؤال در رابطه با دلیل انجام بازگشت به نسخه قبلی سیستم‌عامل و برخی تنظیمات اصلی پرسیده می‌شود که می‌توانید از تمامی آن‌ها با انتخاب گزینه Next گذر نمایید.
  4. بعد از گذراندن مراحل قبل، سیستم یک‌بار ریست شده و در هنگام بالا آمدن مجدد پیغام “Restoring your previous version of Windows…” نمایش داده خواهد شد؛ کمی صبر نمایید تا عملیات دانگرید به اتمام رسد.

technodify

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. رحیم می‌گوید

    سلام دوستان من رو لب تاب لنوو ویندوز 10 نصب کردم اما به دردم نمیخوره میخامپاکش کنم ویندوز7 نصب کنم چطوری باید ویندوز 10 را پاک کنم

  2. farshid می‌گوید

    ویندوز 8 رو به 10 ازتقا دادم
    کلی مشکل برام پیش اومد. منو استارتم باز نمیشه هر کاری هم کردم درست نشد.
    نمیتونم user جدید بسازم
    روی دسکتاپ راست کلیک میکنم گزینه personalize رو میزنم خطا میده.
    آیکون وای فایم غیرفعال شده
    الآنم میخوام برش گردونم به ویندوز قبلی نمیشه
    نمیدونم قبل از ارتقا ویندوزم رو آپدیت کردم یا نه ولی الآن ب کلی مشکل خوردم که واقعا کلافه شدم.
    لطفا یکی راهنماییم کنه چیکار کنم

  3. رادمهر می‌گوید

    سلام..
    من ویندوزم از اول ۷ بود و بدون اینکه از ویندوزم بکاپی بگیرم و بدون بروزرسانی و عدم داشتن اینترنت برای بروزرسانی انلاین مجبور شدم از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ تعویض ویندوز بدم ولی بخاطر یسری مشکلات واقعا ویندوز ۱۰ برام ن چندان زیاد جالب نبود و دگ نتونستم ب ویندوز۷ تعویض ویندوز بدم ،مجبور شدم ویندوز۸٫۱ نصب کنم ولی بعدش هرکاری کردم ب ۷ برگردم با پیغام صفحه ابی روبرو شدم. الان ویندوزم همون ۸٫۱ هست هرکاری میکنم نمیتونم به۷ برگردم. خواهش میکنم منو راهنمایی کنید چیکار باید انجام بدم ک بتونم دوباره ب ویندوز ۷ برگردم. خواهش میکنم پاسخ دهید.

  4. زهره می‌گوید

    برگشتم به ویندوز10 ولی این پیغام روی صفحه س(windows7 build 7601 this copy of windows is not genuine) .درضمن هروقت هم سیستم روشن نمیشه تصویرزمینه دسکتاپ نمیادویه صفحه سیاه میاد.حالابایدچکارکنم خواهش میکنم راهنماییم کنید

  5. شایان می‌گوید

    برگشتم به همون نسخه قبلیم یعنی 7,
    با اینکه لپ تاپم تقریبا سیستم قدرتمندیه اما ویندوز 10 روی لپتاپم به شدت کند کار میکرد,هر کاری که فکرش رو کنید انجام دادم تا سرعت ویندوز حداقل به سرعت ویندوز قبلیم یعنی 7 برگرده نشد ,هر نرم افزاری که فکرش رو کنید برای ارتقای سرعت ویندوز نصب کردم,نرم افزارای زیادی رو حذف کردم که مورد نیازم بودن حتی, اما بازم همون حالت خیلی بد رو داشت,
    مشخصا ویندوز 10 اینجور که بنده تجربه کارکردن باهاش رو پیدا کردم نیست و قطعا بلد نبودم که درست نصبش کنم هرچند بصورت اورجینال آپدیتش برام اومده بود و من فقط نکست زدم اما واقعا خستم کرده بود چون انگار با یه سیستم 20 سال قبل داشتم کار میکردمو هر 5 مین هنگ میکردو مجبور میشدم رستارتش کنم 2 3 بار تا ویندوز بالا بیاد,حتی برای بازکردن یه آهنگ گاهی چند دقیقه طول میکشید,
    بهرحال بازهم میگم حتما بنده ویندوز رو با خطا نصب کردم چون بسیار بسیار بعیده که این نسخه از ویندوز انقدر آزاردهنده باشه…
    موفق باشید…

  6. Windows 7 می‌گوید

    اصلا از ویندوز 10 راضی نبودم!!
    برگشتم به ویندوز قبلیم :)

    ممنون از راهنماییتون.

  7. world می‌گوید

    ویندوز 10 از هر لحاظ از بهتر از نسخه های قبلیه . نیازی به بازگشت به نسخه های قبلی نیست