هشدار: ویندوز 10 تمام کارهایی که انجام می‌دهید را زیر نظر دارد!؛ چگونه آن را متوقف کنید؟

به عقیده بسیاری از کاربران، ویندوز 10 یکی از بهترین، زیباترین، سریع‌ترین و کاراترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت است که تاکنون معرفی شده است. اما در این میان نکته‌ای وجود دارد که باید کاملا به آن توجه کنید. در صورتی که هم‌اکنون این متن را از رایانه به‌روزرسانی شده مجهز به ویندوز 10 خود مشاهده می‌کنید باید بدانید که این نسخه جدید از سیستم‌عامل ویندوز از هرآنچه شما انجام می‌دهید جاسوسی می‌کند.

18

در صورتی که نمی‌دانستید این سیستم‌عامل از شما جاسوسی می‌کند اشتباه خودتان است زیرا شما هم مانند ما نگاهی به شرایط استفاده و توافقنامه 12هزار کلمه‌ای! مایکروسافت نداشته‌اید. توافقنامه‌ای که در قسمتی از آن اینچنین می‌خوانیم:

نهایتا ما به اطلاعات و محتوایی مانند آنچه در ایمیل‌های شما وجود دارد، ارتباطات محرمانه و یا فایل‌های موجود در پوشه‌های شخصی در زمانی که از نیاز به دسترسی اطمینان حاصل کنیم بهره خواهیم برد. این نیاز ممکن است در خصوص موارد قانونی و یا موارد مرتبط با سازمان‌های دولتی ایجاد شود. دلایل دیگری مانند نیاز به حفاظت از کاربران به‌منظور جلوگیری از ارسال هرزنامه یا جلوگیری از فریب کاربران با استفاده از سرویس‌های ارائه شده و یا کمک به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب و یا فوت اشخاص نیز ممکن است مسبب این عمل باشند.

عملکرد و نگهداری بهینه از امنیت سرویس‌ها شامل جلوگیری یا متوقف کردن حملات بر روی سیستم‌های رایانه‌ای یا شبکه‌ها و یا حفاظت از حقوق و موارد مربوط به مایکروسافت نیز ممکن است دلایلی برای دسترسی به این اطلاعات باشند. این در حالی است که در صورت دریافت اطلاعات موثق در خصوص سو استفاده در زمینه‌های یادشده این شرکت شخصا اقدام نخواهد کرد و موارد را به مقامات قضایی گزارش خواهد کرد.

با این وجود مایکروسافت این امکان را به وجود آورده تا بتوانید کلیه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که ممکن است از نظر شما تجاوز به حریم شخصی تلقی شوند را غیرفعال کنید. بدین منظور در اولین گام باید قسمت تنظیمات را در ویندوز خود بازکرده و بر روی گزینه Privacy کلیک کنید.

در این قسمت 13 صفحه متفاوت! مشاهده خواهید کرد. با پیمایش در گزینه‌ها کلیه مواردی که به‌نظر شما می‌توانند نگران‌کننده باشند را غیرفعال کنید. مدنظر داشته باشید که اکثر موارد را می‌توانید در سربرگ General بیابید اما سربرگ‌های دیگر نیز به همین اندازه مهم هستند. به‌عنوان مثال می‌توانید نوع داده‌هایی که هر برنامه بر روی سیستم شما می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد را برای آن تعریف کنید.windows 10 is here

قدم بعدی غیرفعال کردن کورتانا در ویندوز است. اگرچه این دستیار هوشمند یکی از بهترین قابلیت‌های موجود در ویندوز 10 به شمار می‌آید اما این برنامه نیز از جمله منابعی است که اطلاعات زیادی از فعالیت شما جمع‌آوری می‌کند.

به عنوان گام سوم باید از امن‌بودن فضای رایانه و مرورگر خود اطمینان حاصل کرده و سپس قدم به دنیای وب بگذارید. در اولین قسمت باید در منوی تنظیمات، گزینه‌های نمایش تبلیغات در مرورگر را غیرفعال کنید. در واقع گزینه‌هایی با مضمون Personalised ads in browser و Personalised ads wherever I use my Microsoft account را باید حتما غیرفعال کنید. این گزینه‌ها،  قابلیت‌هایی مشابه با تکنولوژی تبلیغاتی گوگل را غیرفعال خواهند کرد.

آخرین نکته مهمی که باید مدنظر قراردهید حذف حساب مایکروسافت از ویندوز 10 به‌طور کامل می‌باشد. با این روش مایکروسافت امکان استفاده از اطلاعات شما به‌منظور همگام سازی در میان دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف را نخواهد داشت.

bgr

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

18 نظر برای این مطلب
  1. نشناس می‌گوید

    این عمو بیلی هم معلوم نیست چی از جون ملت میخواد . همون ویندوز هفتو یه دستی به سر و تهش میکشیدی میدادی بیرون . ولی خداییش این ویندوز 10 خیلی مشکوک میزنه ها

  2. وحید می‌گوید

    من ویندوز10رو نصب کردم،چطوری میتونم ویندوز دیفندر رو ازش حذف کنم.

  3. کوروش سیستانی می‌گوید

    درود خدت یکایک دستان
    من الان 4 روزه که ویندوز 10 نصب کردم..منم انتظارم خیلی بالا بود.خص.صا که ابان ماه 93 نسخه ازمایشی ش رو نصب کردم خیلی خوب بود..ولی این که نسخه نهایی هست زیاد چنگی به دل نزد..ولی خب دلیل نمیشه من ازش استفاده نکنم..فعلا دارم استفاده میکنم ..طبعا از ویندوز 8.1 سرتر نباشه پایینتر نیست.ضمنا لبتابم سونی وایو اف 215 تری دی هست..

  4. javad می‌گوید

    باید BIS رو از استات اپ DISABLEکزد که background intelligent service هستش فقط اینترنت میخوره و اطلاعات رد و بدل میکنه در run تایپ کنید msconfig در قسمت Services تیک گزینه background intelligent servuce رو بردارید ریستارت کنید

  5. هومن می‌گوید

    سلام
    من دوروز ویندوز 10 را نصب کردم علارقم تبلییغات و گفنه های پر اب و رنگ دوستان پشیمون شدم. حتی اپدیت ها رابستم . ولی باز اینترنت به شدت کند بود. مخصوصا با قند شکن هیجا نمیرفت من تصور می کنم شاید در ماهای اینده تغییراتی در ان ایجاد شود. ولی در کل خوششم نیومد و پاکش کردم. ضمنا طبق معمول عدم ساز گاری با ویندوز 8.1 دیده میشود. زیرا من در یک هارد ssd مجزا در کنار ویندوز هشت نصب کردم خواستم به ویندوز قبلی مراجعه کنم با فاجعه بوت مواجه شدم که دایم در حال repiar بود و نتیجه ای نداشت. باز هم می گویم تموم اطلاعات بستن اینترنت خوش خوراک ویندوز ده از یک هفته قبل در تمام گروپ ها یادداشت کرده و بکار بردم.

    1. شباب می‌گوید

      سلام
      «علارقم» نه!
      «علی رغم» بله

  6. هومن می‌گوید

    به نظرم ویندوز خوبیه حتی بهتر از 7
    با این دلایل
    1.هوشمند ترین سیستم عاملیه که تا حالا دیدم واقعا باید به مایکروسافت دستمریزاد گفت از هوشمندی کورتانا گرفته تا ریز بینی ویندوز دیفندر که با نسل قبلیش زمین تا اسمون فرق داره و یه تنه همراهته سرعت عملشم به انداز بیت دیفندره بنظرم به محض اتصال فلش ویروسی قبل از صفحه اتوران اعلان خطر ویروسو میزنه البته اپدیتش کنید
    2.بهبود کامل سیستم ایمنی ویندوز از جمله دیفندر و user account control و smart filtering
    3.اومدن مرورگر edge که خیلی نرم و روونه کار کردن باهاش
    4.تغییرات کلی تو تسکبار که برخلاف ویندوز 8 باعث سر در گمی کاربر نمیشه و ظاهر شیک و مجلسی!!!
    5.جایگزین setting بجای control panel که بنظرم کار مناسبی بود
    6.باز شدن store برای کشور ایران و همچنین تقویم خورشیدی ایرانی
    7.سرعت بوت اپ بسیار بالا نسبت به 8.1
    8.وجود کدک های از قبل نصب شده بر روی ویندوز که کار جالبی بود ولی متاسفانه زیر نویس هارو نمیخونه اگه بصورت جدا باشه..
    امیدوارم بدرد بخور بوده باشه اون دوستیم که گفته لگ میزنه و سردرگمه بنظرم باید بره ببینه واقعا اندرویدم میتونه مث ویندوز باشه که تمام توانایی سخت افزار و حروم میکنه برعکس ویندوز !!!!

  7. علی می‌گوید

    علت سنگینیش ویندوز دیفندر هست.برید به تنظیماتش و اون رو غیر فعال کنین و انتی ویروس سریتری نصب کنین.

  8. کاربر می‌گوید

    من این سیستم عامل رو نصب کردم و به حدی پشیمون شدم که دوباره رفتم سراغ
    بهترین سیتم عامل جهان ویندوز 7 واقعا باید گفت که ویندوز 10 فاجعه هست، دلایل:
    1-سیتم عامل کند و پر حجمه به حدی که خاطره ویستا زنده میشه
    2-همه چی خیلی مشکوک هست و نامفهوم یعنی اینکه چیدمان ابزارها خیلی بده
    3-سیستم عامل کاملا سر خود هست انگار که برا خودش نظر داره همیشه
    4-همه چی با اپلیکیشن کار می کنه و مارکت هم برای کاربرای ایرانی مسدوده پس
    اصلا نمیشه ازش استفاده کرد
    5-درایورها رو به سختی نصب می کنه البته چون تازه امده خوب امری طبیعی هست
    ولی به هر حال یه نقظه ضعفه

    1. مسی می‌گوید

      به خاطر همین به عنوان سیستم عامل اصلی نصب نمی کنم

    2. سروش می‌گوید

      با مورد یک کاملا موافق هستم،در حالی که 6 گیگ رم و سی پی یو نسل چهارم دارم اما باز هم کنده،جالب تر اینکه به نظرم زمان بوتش نسبت به ویندوز 8.1 بیشتره،حالا شاید ایراد از سیستم من باشه
      در مورد 2 و 3 هم بهت حق میدم،اما با گذشت زمان و کار کردن باهاش بهش عادت میکنی و میتونی جلوی بعضی از نظراتش رو بگیری :دی
      مورد چهارم هم مثل مشکلاتیه که کاربرای ایرانی با iOS دارن واسه همین این ایراد فقط واسه ما ایرانیاست
      در مورد مورد 5م هم خداروشکر برای من که از 8.1 آپگرید کردم همه درایور ها رو نصب کرد به جز کارت گرافیک لپتاپم که اون رو هم خودم دوباره نصب کردم و مشکلی پیش نیومده،در کل به قول خودت با گذشت زمان این مشکلش حل میشه

  9. مسی می‌گوید

    خوب هر کسی عقیده ایی داره کسی که ادعا کلاس و شخصیت می کنه بهتره به دیگران گیر نده
    و جای بقیه نظر نده و فکر نکنه بقیه چیزی نمیدونن من الان دو تا پارت از ویندوز 10 رو دانلود کردم
    بقیه هم امشب می گیرم
    این در حالیه که کاملا تمام این حرفا رو می دونستم
    می دوستم باگ داره و بعضی برنامه ها باهاش مشکل داره و دیگر درد سر ها
    در حالی که الان راحت دارم از ویندوز 7 استفاده می کنم بدون هیچ مشکلی ولی احمق هم نیستم که به عنوان سیستم عامل اصلی نصبش کنم اول توی VMware می کنم
    بعد اگر پسندیدم به عنوان سیستم عامل اصلی نصب میکنم
    کلانم اخر اینکه فکر نکنید ما هیچ چیزی از لینوکس نمیدونیم من خودم می خواستم با ابونتو کارکنم
    ولی وقت نداشتم تا چند روز دیگه این کلرو می کنم

  10. Rasool Entertainment می‌گوید

    سلامی دوباره.
    اول اینکه متخصصان عزیز اول مقداری (در حد یه سطر از ویکیپدیا هم شده ما راضی هستیم) اطلاعاتشون رو زیاد کنن بعدا شروع به نظر دادن کنن. چت روم نیست که هرچی خواستی بگی. اینجا از وضع آب و هوا نمیخواد بگی. اینجا باید راجع به تکنولوژی حرف زد. پس زمینه ش اطلاعات مناسب از این چیزاس.
    اون بنده خدایی که میگه مکینتاش، باید گفت مکینتاش 20 سال پیش بود. خیلی وقته که دیگه اسمش مک او اس تن هست.
    لینوکس هم صرفا هسته هست. یه آدم به تنهایی چجوری از لینوکس استفاده کنه؟ :|

    دست های پشت پرده هم همیشه بوده و هست. تا وقتی NSA هست و تا وقتی که به مایکروسافت و گوگل و اپل نفوذ داره، هیچ یک از کاربراش امن نیستن. حریم شخصی حق هر آدمیه. اگه براتون مهم نیست NSA حریمتون رو نقض کنه، پس از خونه هم که بیرون میرین در رو قفل نکنین. شما که چیزی ندارین که بخوان ازتون جاسوسی کنن ;-)
    این طرزفکرای عهد بوقی رو بذارین کنار. همیشه دنیا براتون یه قرار نمی مونه. همون جوری که در خونه تون رو قفل میکنید، باید جلوی درز کردن اطلاعات داخل کامپیوترتون رو هم بگیرید. دنیای مجازی روی دیگری از دنیای واقعیه.
    اونی هم که برای من دعا کرده، بدونه که خدا جای حق نشسته. شما غصه ی خودتو بخورکه اون دنیا یقه ت رو نگیرن به جرم دزدی و مال مردم خوری (نرم افزار کرک شده) و مواظبت از زندگیت از در برابر دشمنان. (حریم شخصی) کارت به من نباشه. شما که حرف حق برات تلخه، به جای اینکه پس بزنیش، مزه مزه ش کن.
    اون آقایی هم که میگه سیستم عامل رو خودم نوشتم یا نه. باید بگم که من سیستم عامل رو خودم ننوشتم. ولی سیستم عاملم دقیقا چیزهایی توش داره که من خواستم نصب بشن. و چیزی که من نخوام توش وجود نداره. پس نه میتونه جاسوسیم رو بکنه. (چون با عقل سلیم اونو انتخاب کردم و تمام جوانبش رو در نظر گرفتم) نه میتونه بهم ضرر بزنه. (نه ضرر از لحاظ هدررفتن منابع سیستمی و نه ضرر از لحاظ هدررفتن وقت برای کانفیگ و … بیهوده)

  11. mehdi می‌گوید

    سیستم عاملتونو خودتون نوشتین شما؟؟؟؟؟

  12. sepehr می‌گوید

    پروردگارا شر Rasool Entertainment را از سره سایت های فناوری فارسی کم بفرما

  13. Rasool Entertainment می‌گوید

    سلام.
    من الان که این مطلب رو می نویسم، یک روز کامل هست که ویندوز 10 رو نصب کردم. اونم برای تست. وگرنه خودم کاربر اوبونتو هستم.
    میشه گفت پیشرفت هایی داشته. ولی پسرفت هایی هم داشته. همچنین سنگین تر، پرحجم تر و کندتر از سیستم عامل های قبلی هست. و مهم ترین نکته اپدیت خودکار بدون اجازه ی کاربر هست که برای منی که لینوکس استفاده میکنم، فاجعه به حساب میاد. همچنین این جاسوسی کردناش. خوشبختانه توی ایران کورتنا جواب نمیده. وگرنه ایرانی جماعت روزگارش سیاه شده بود. مشکل مردم ما اینه که ظاهر بینن. همه روی اون صدای خوشگل و ناز و رفتار جالب توجه کورتنا رو میبینن. نه اطلاعاتی که ازشون داره تو سرورای مایکی ذخیره میشه.
    از این یک روزی هم که ویندوز 10 نصب داشتم، پشیمون نیستم. ولی بازم باید برگردم به 7. چون به نظرم بعد از XP بهترین سیستم عامل ویندوز، همون 7 هست. ویندوز 10 ماسمالی کردن ویندوز 8 هست.
    توی این یک روز یه چیز رو فهمیدم فقط. اونم اینکه بعضی از چیزایی که من آرزوم بود توی ویندوز بیاد (قبلا توی لینوکس بوده) بالاخره شاهدش بودم :-D
    والا ما که راضی هستیم بقیه هم مثل ما از سیستم عاملشون لذت ببرن. حتی با کپی برداری و ایده برداری از سیستم عامل ما. ولی خب خوبه که ایده برداری همراه با بهینه کردن باشه. نه ناقص کردن.

  14. جمیاد می‌گوید

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دست هایی پشت پرده است
    پروژه تخریب ویندوزه ؟؟؟؟

  15. حامد می‌گوید

    خب شما برو از لینوکس و مکینتاش استفاده کن
    والا