ماژول‌های فورس‌تاچ صفحه نمایش آیفون بعدی اپل وارد مرحله تولید انبوه شدند

بر اساس گزارش روز گذشته  DigiTimes، اپل تولید انبوه صفحه‌نمایش نسل بعدی گوشی هوشمند آیفون که به فناوری فورس‌تاچ تجهیز گردیده را آغاز کرده است.

0

هرچه به زمانی احتمالی معرفی نسل بعدی گوشی هوشمند آیفون که قرار است در دو نسخه با نام‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس راهی بازار شود نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد درز اطلاعاتی بیشتری پیرامون این محصول اپل هستیم. در همین رابطه به تازگی گزارشی از سوی  DigiTimes. منتشر شده که بیان می‌کند شرکای سخت‌افزاری اپل (سامسونگ، شارپ، ال‌جی و Innolux) ساخت ماژول‌های فورس‌تاچ صفحه‌نمایش آیفون بعدی را از ماه گذشته به طور محدود آغاز کرده بودند و اکنون این روند به تولید انبوه رسیده است.

فناوری فورس‌تاچ به عنوان یکی از ویژگی‌های جدید نسل بعدی گوشی‌های آیفون اپل معرفی شده است. اپل برای تحقق این امر مذاکراتی را با برخی شرکت‌های عرضه کننده این فناوری داشته است تا نمایشگرهای جدید را به فناوری حساسیت در برابر شدت فشار وارده تجهیز کنند. در سوی دیگر یک منبع تایوانی تائید کرده که وظیفه ساخت سنسورهای حساس به فشار به شرکت TPK که تا پیش از این نیز با اپل در ساخت تاچ‌پد آی‌پد ایر جدید همکاری داشته محول شده است.

قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت. از آنجا که احتمال معرفی نسل بعدی آیفون در شهریور ما مهرماه وجود دارد، شرکتی که سرانجام ساخت ماژول‌های فورس‌تاچ صفحه‌نمایش آیفون را بر عهده گیرد نهایت دو ماه فرصت دارد تا سفارش اپل را تأمین نماید.

بر اساس اطلاعات قبلی اهالی کوپرتینو نسل بعدی گوشی هوشمند خود را در دو نسخه 4.7 و 5.5 اینچی تولید خواهند کرد. از دیگر مشخصات احتمالی آیفون 6 اس می‌توان به پردازنده اختصاصی A9، دو گیگابایت حافظه رم، مودم جدید ساخت کوالکام برای سازگاری بیشتر با شبکه پرسرعت LTE، دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم 700 اشاره کرد.

macrumors

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.